Hygieniatuotevinkkejä 10v murrosikäiselle tytölle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mikä olisi tuon ikäiselle sopiva deodorantti ?
Jotenkin tuntuu että rexona yms. on niin vahvaa , että ei sovi lapselle.

Lv tuotteet tuolle ei passaa, sillä menee iho ihan punaiseksi ja polttaa ainakin se rasva..

ja mitäs niitä kasvojenhoitotuotteita tuolle iälle sopivia on?

näin nelikymppisenä äippänä on jo unohtunut nämä nuorisotuotteet =)

10-vuotias ei ole murrosikäinen.

Ja jos ei nyt ihan hirveelle dynkkaa niin ei tarvitse dödöjä tai naamanpuhdistuksia sen erityisempiä, kunhan käy normipesuilla tarpeeksi usein.

rexonallakin on nuorille tarkoitettua dödöä,angel tms nimeltään..kasvojenhoitotuotteiksi riittää vesi,jos ei ole finnejä tai muuta epäpuhtauksia näkyvillä..nykyään on paljon erilaisia nuorten tuotteita,joista on helppo valita ja ihan marketin hyllyissäkin niitä on..clerasilia ei kuulemma suositella enää,se lisää ihossa ongelmia vaan turhaan..

Nivealla ainakin on joku young-sarja, missä on puhdistusaine ja kasvovesi. Dödöistä en osaa sanoa, harmillista jos juuri LV ei sovi, sehän on allergia- ja astmaliiton suosittelema.

Nivean deodorantit on ainakin kaikki miedomman tuoksuisia kuin Rexonat. Apteekin Sebamed-sarjasta voisi löytyä nuoren iholle sopivia tuotteita, ovat vaan tietysti aika hintavia market-tuotteisiin verrattuna.

meillä käytössä doven roll on, jonka suojaus on 24h, ja ohjeistanut olen, että kainalot pestään aamuin ja sitten dödö kainaloon, muuten haiskahtaa

[QUOTE="vieras";25548769]mikä olisi tuon ikäiselle sopiva deodorantti ?
Jotenkin tuntuu että rexona yms. on niin vahvaa , että ei sovi lapselle.

Lv tuotteet tuolle ei passaa, sillä menee iho ihan punaiseksi ja polttaa ainakin se rasva..

ja mitäs niitä kasvojenhoitotuotteita tuolle iälle sopivia on?

näin nelikymppisenä äippänä on jo unohtunut nämä nuorisotuotteet =)[/QUOTE]
Ei tarvitse ihonhoitotuotteita ennen kuin vasta kun alkaa tulemaan jotakin erityistä. Vaikka murrosikä alkaa nuorena, niin esimerkiksi akne alkaa monella vasta 15-vuotiaana. Yksitäisiin finneihin paras hoito on tea tree-öljy.

Mä olen tykännyt kovasti Dermosilin tuotteista. Mulla ei ole vielä murrosikäisiä lapsia, mutta olen itse ERITTÄIN herkkäihoinen ja nuo ovat sopineet hyvin. Rexonasta tms. saan aina kainalot kirvelemään ja tulipunaiseksi.

Mä en antais käyttää lapsen vielä deodorantteja!

Alumiinia tukkimaan kainalon kaikki nestekierto/imusolmukkeet.
Ei ole aikuisellekaan terveellistä, mutta ainakaan meikäläiselle ei enää muu auta/aina käyttänyt.

Eikö apteekissa ole se joku kivi, mikä on terveellisempi käyttää ja sillä vois ehkä aloittaa?

Dödökivi on kuulemma silkkaa alumiinia. Mä olen ostanut erisan alumiinitonta ihan marketista. Kyllä tuon ikäisellä saattaa alkaa murrosikä, ja hiki haista nopeasti pesusta huolimatta.

Ja jos ei nyt ihan hirveelle dynkkaa niin ei tarvitse dödöjä tai naamanpuhdistuksia sen erityisempiä, kunhan käy normipesuilla tarpeeksi usein.

mitä? mistä sä tiedät koska kenenkin lapsella murroikä alkaa. ite tiedän parikin naista joila on kuukautiset alkaneet aikoinaan 9-vuotiaina. kyllä se voi tuon ikäiselle jo deodorantti tarpeen olla.
sukulaistyttö on 8v ja hänellä alkaa selvästi olla jo vähän rintoja. varsinkin jos lapsella on painoa liikaa niin murrosikä varhaistuu. ja perintötekijät vaikuttaa. sitäpaitsi tytöillä murrosikä alkaa aikasemmin kuin pojilla

Mä ehkä itse aloittasin jostain "luomu" - kosmetiikasta... Jos ei epäpuhtauksia ole, niin joku peruspesuneste ja kosteusvoide ainakin näin talvella. Maksaa enemmän, mutta ihokin pysyy pidempään kauniinpana, kun ei heti ala sitä myrkyillä tukehduttamaan.

mikä on diagnoosisi 10-vuotiaalle jolla on kuukautiset, jos ei murrosikäinen?

mutta minäkin suosittelen dermosilin tuotteita, todella hellävaraisia ja hyviä. esimerkiksi kasvoille löytyy saippuattomia hellävaraisia puhdistusaineita. käytän näitä vaikka en herkkäihoinen tms olekkaan.

sensijaan clearasilia välttäkää ja opettakaa lapsennekin välttämään viimeiseen asti. myös eri markettimerkkien nuorisolle suunnatut pesuaineet yleensä kuivattavat ihoa hirveästi ja aiheuttavat niitä ongelmia jota niillä yritetään välttää.

MLL:n mukaan näin: Lapset tulevat murrosikään hyvin eri-ikäisinä. Tytöillä murrosikä alkaa keskimäärin 9–12 -vuotiaana, pojilla pari vuotta myöhemmin.

Meidän 9v pojalla on finnejä nenässä ja hiki haisee. Eli keskimääräistä ennemmin?

Pesee kainalot ja jalat aamuin illoin saippualla. Ei dödöjä kun iho ei kestä.

Äläpäs puhu sontaa.

Lääkärikirja Duodecim
8.10.2010
lastentautien erikoislääkäri Hannu Jalanko

Murrosiän normaali aikataulu
Kehityksen ongelmat

Murrosiän normaali aikataulu

Murrosiän normaaliin kehitykseen liittyy laaja yksilöllinen vaihtelu. Useimmilla tytöillä rintarauhasen kehitys alkaa 8–13 vuoden iässä, mikä on ensimmäinen merkki murrosiän alkamisesta. Rinnan kehityksen alkuvaihetta kutsutaan nuppuasteeksi. Nuppuaste ilmaantuu keskimäärin 10,8 -vuotiaana. Rintojen kasvu loppuu 3–5 vuoden kuluttua alkamisestaan. Häpykarvoitus ilmaantuu 9–13 vuoden välillä ja alkaa yleensä rintojen kasvun alettua. Häpykarvoitusta voi ilmaantua myös ennen rintojen kehitystä.

Kasvun kiihtyminen alkaa yleensä samoihin aikoihin kuin rinnat alkavat kasvaa, joten tyttöjen kasvupyrähdys ajoittuu huomattavasti aiemmaksi kuin pojilla. Murrosiän pituuskasvu on kolmivaiheinen. Alkumurrosiän hitaan kasvun jälkeen seuraa noin kaksi vuotta kestävä nopean kasvun vaihe, ns. kasvupyrähdys, jonka jälkeen kasvu jälleen hidastuu ja lopulta päättyy. Kasvupyrähdyksen huippu ajoittuu keskimäärin 12 vuoden ikään. Ensimmäiset kuukautiset ilmaantuvat 10–14 vuoden välillä.

Yhteistyössä