Huutonetin postikuluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos huutaa samalta myyjältä monta kohdetta ajatuksena, että ne tulisi pakettina halvemmaksi lähettää ja toteaakin huutojen sulkeuduttua, että kohteessa ilmoitetut postikulut tuleekin lopulta halvemmiksi niin onko se ok vaatia lähettämään ne erikseen? Siis ettei huolikaan kohteita pakettina vaan, että ne on lähetettävä kuin jos ne ois menossa kaikki eri huutajalle?

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Jos joku huutaa multa useamman kohteen,niin katson itse että saako ne miten halvemmalla lähetettyä,tosin myyjätkin on tässä erilaisia.

Niin tietysti yleensä halvimman mukaan, mutta mietin nyt, että onko edes oikeutta vaatia hintaa paketin mukaan koska ilmoittamansa postikulut kohteissa tulee halvemmaksi?

Jännä homma, että joskus tosiaan tulee halvemmaksi lähettää esim. 3 kohdetta erillisinä lähetyksinä kuin yhdessä paketissa.
Mielestäni sinulla on täysi oikeus valita millälailla postitettuna haluat ne!!! On myyjän laiskuutta, jos ei jaksa niitä pakkailla erikseen ja saattaisin jopa antaa neutraalin palautteen siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten voi tulla halvemmaksi? Ei ainakaan, jos käyttää huutopakettia.

En tiedä, mutta viisi kohdetta ja jokaisesta on ilmoittanut kuluiksi 1euron kohteessa. Eli 5 euroa postikulut yhteensä erikseen lähetettynä. Pakettina 8,50.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jännä homma, että joskus tosiaan tulee halvemmaksi lähettää esim. 3 kohdetta erillisinä lähetyksinä kuin yhdessä paketissa.
Mielestäni sinulla on täysi oikeus valita millälailla postitettuna haluat ne!!! On myyjän laiskuutta, jos ei jaksa niitä pakkailla erikseen ja saattaisin jopa antaa neutraalin palautteen siitä.

Minusta ei voi antaa neutraalia. Tai voi tietysti, mutta minulla on oikeus vaatia ylläpitoa poistamaan se. Jos myyjä on itse ilmoittanut kohteissaan postikulut ja veloittaa niistä enemmän niin ei ole neutraali oikea vain sen takia, että kohteet ostikin yksi ja sama ihminen.

No ei sun tarvii kuin se vitonen maksaa. Mut itse myyjänä en välttämättä suostuis lähettämään pakettina jos joku multa ostaa monta tuotetta koska yleensä olen pakannut tuotteet jo valmiiksi kuoriin tms. ja joutuis kaikki purkamaan ja tekemään paketin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei sun tarvii kuin se vitonen maksaa. Mut itse myyjänä en välttämättä suostuis lähettämään pakettina jos joku multa ostaa monta tuotetta koska yleensä olen pakannut tuotteet jo valmiiksi kuoriin tms. ja joutuis kaikki purkamaan ja tekemään paketin...

Eikö tuo ole vähän hölmöä toimintaa? Minusta pitäisi sitten ainakin vähintään omassa kuvauksessa lukea se, että vaikka huutaisit useampaa tuotetta niin postikulut menee silti jokaisesta kohteesta erikseen.

Miksi pakkaat ne valmiiksi? Et ilmeisesti ota mittoja tms. jos kerran kaikki on valmiina pakattuna?