Huutonetin palautteesta, kun ostaja ei lunasta tuotetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain

Vieras
Kohteessani ei ollut hintavarausta ja siihen tuli yksi huuto. Noin viikon päästä huudon sulkeutumisesta ostaja laittoi viestin, että on tapahtunut moka. Hän oli huutanut ennen minun kohteeni sulkeutumista samanlaisen tuotteen eli ei enää tarvitse tätä minulla myynnissä ollutta tavaraa.

Tässähän on kyse hänen virheestään, joten laitanko hänelle neutraalin vai negatiivisen palautteen?

Huutonetin ohjeissa lukee seuraavaa:
"Vastaavasti myös ostajat ovat käyttäjäsopimuksen hyväksyessään sitoutuneet siihen, että he korkeimman tarjouksen tehtyään ostavat voittamansa tuotteen.

Huuto.netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi. "

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nega. mutta varaudu itsekkin saamaan kostonega :(

Totta. Itsekin olen saanut kostonegoja joita ylläpito ei suostu poistamaan, koska: "palaute on kaupan osapuolten näkemys kaupan sujumisesta".

TIETYSTI antaisin negan. Sitä vartenhan koko palautehässäkkä on olemassa, että sinne laitetaan REHELLISESTI palaute miten kauppa on mennyt, eikä kostojen pelossa pelkkää pos. tai neutr.

Erehtyminen on inhimillistä. Jos ostaja kerta kuitenkin asiallisesti ja pahoitellen ilmoitti kaupan peruuntumisesta antaisin neutraalin ja selitykseksi lunastamaton huuto.

Laitoin negatiivisen palautteen ja huomasin, että ostaja on ennenkin tehnyt saman ja saanut useita negapalautteita. Päädyin tähän, koska hän ei ottanut itse yhteyttä eikä mitenkään pahoitellut kömmähdystään.

Ap.

Yhteistyössä