Huuto.netistä taas vaihteeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla kaksi kohdetta myynnissä ja toista huudettu mahtavat 150?, ja nyt huutaja lähetti minulle tallaisen viestin;

"Hei!

tein vahingossa kohteestasi liian ison tarjouksen (tarkoituksenani oli tehdä toiselle pelikonsolille, mutta menin sekaisin kohteissa..)

110¬ olisi tarjoukseni, voit varmaan ylläpidon kautta poistaa 150¬ tarjoukseni.."

Mutta olisi luullut että huomaan tuon "väärän" summan kun ponnahtaa se varmistus nappula. Ja huutaja on huutanut jo paripäivää aikaisemmin tuon 150? summa. Kun juriidisestihan tuo huuto on sitovan kun ei ole hintavarausta.

Tämän säännön kopion myös ostajalle huuto.netistä;

"Ole erityisen tarkkana tehdessäsi tarjousta. Tehtyäsi tarjouksen et voi sitä enää perua. Tehdessäsi tarjousta muista aina tarkistaa erityisen huolellisesti tarjoamasi summa. Varo erityisesti pilkkuvirheitä!"

Ostaja inisee vain että kauppa on myyjän ja ostajan välinen johon ystävällisesti vastasin että niin on myös normaali kaupassakin tapahtuma myyjän ja ostan välinen. Tuntuu vaan että ostajaa taitaa kaduttaa kun huusi niin paljon. Ärsyttää tuollaiset "hupi" huutelijat...

Taitaa olla huutiksessa lukutaidotonta porukkaa liikkeellä...
Mulle sattui kans eräs sellainen tässä vastaan, siihen piti jo ylläpitokin sotkea että saatiin asia kuntoon.
Mut tuohan on ihan selkeä juttu, ostaja on tarjonnu 150e ja siihen hintaanhan sen on se myös lunastettava (paitsi jos joku tekee korkeemman tarjouksen tai hv ei ylity).

Anna sille negatiivista palautetta, jos kauppa päättyy hänen voittoonsa. Typerää tuollainen huudan-vain-leikisti-ku-tää-ei-kuitenkaan-oo-oikea-kauppa -meininki.

Juu kohteessa ei ole hintavarausta. Kirjoitinkin viimeisimpään meiliin että toivokamme että joku huutaa yhden huudon vielä sinun päälle. Sitten ei enään vastannut. Mutta mitään hinnan alennuksia en meinannut antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Juu kohteessa ei ole hintavarausta. Kirjoitinkin viimeisimpään meiliin että toivokamme että joku huutaa yhden huudon vielä sinun päälle. Sitten ei enään vastannut. Mutta mitään hinnan alennuksia en meinannut antaa.

Eihän tuo huutaja sitä aio lunastaa huutamaansa hintaan vai käräjilekö aiot lähteä?

Enhän mä käräjille sentään meinannut. Eipä varmaan lunasta mutta negaa kyllä anna sitäkin näkyvämmin. Mutta takas taitaa tulla samanlainen suloiseksi kostoksi koska herralle ei ole vielä yhtään ja pilaan hänen puhtoisen historiansa. Mutta toivotaan että joku huutaa enemmän nyt ennenkö sulkeutuu.

Yhteistyössä