huuto.netistä (maksu tilille, sitten nouto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis mua ihmetyttää tuollainen. Joku myyjä ilmoitti, että ensin maksu tilille ja sitten tuota noudetaan. Eikö normikäytäntö ole, että maksetaan noudettaessa?

Ihan ymmärrettävää tuokin. Joskus ostajat tekevät monta kertaa oharit, eivätkä tule noutamaan tuotetta silloin kun piti. Tuolla lailla varmistaa sen, ettei rahojaan (ja ehkä noutoa) tarvitse viikkokausia odotella.

Jos vaan tasaraha on mukana, niin kyllä mun mielestä kätevintä on maksaa samalla. Jos se meinaa että hinnaksi muodostuu esim 9,90 euroa ja asiakas saapuu satanen kourassa maksamaan sitä? Ei tossa muuten järkeä oo...

mä en tuohon suostuis jos palautteitaki olis mielestäni vähän...en ymmärrä miks ei maksu noudettaessa onnistu jos sanoo viel et varaa tasarahan...koska jso teil eripankitki ni sun pitää venata pari päivää et se raha siirtyy jne. ku vois hakea vaik samana päivänä tasarahalla tuotteen ku kohde sulkeutunu jos molemmille sopii!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mun mielestä myyjä voisi kirjottaa "noutaessa maksu tasarahalla" tms.

No yhtä hyvin se voi kirjottaa, että ensin maksu tilille ja sit noutu ;) Tapoja on monia.

No joo mut kannattaa varmaan varautua ettei huutajia ole kovin montaa. Kenties ketään, itse en uskaltaisi huutaa, palautteitakin oli vain kolmisen kappaletta.

Mä oon muutamaan kertaan ollut "nouto-ostajana". Näillä kerroilla ollaan kyllä sovittu että olen maksanut ja noutanut samalla kertaa. Myynyt oon vaan pari kertaa ja silloinkin ostetaan ilmoituksen perusteella. Tuolloinkin on sovittu että noutaessa maksaa.

Riippuu ostettavasta tavarasta... Jos on kovin kallis, niin mun olis ainakin helpomipi jos saisin rahat tilille, kun pankkiin hankala ite niitä sitten kuljetella, enkä osaa enää käteistä käyttää...

No yhtä hyvin se voi kirjottaa, että ensin maksu tilille ja sit noutu ;) Tapoja on monia.

No joo mut kannattaa varmaan varautua ettei huutajia ole kovin montaa. Kenties ketään, itse en uskaltaisi huutaa, palautteitakin oli vain kolmisen kappaletta.

?? Miten se eroaa siitä, että ensin maksetaan raha tilille ja sit paketti/kuori laitetaan postiin, mikä on se yleisin tapa huutiksessa hoitaa kauppoja. Ihme tiukkapipoja..

Itse taas maksan aina tilille ennen kuin noudan tuotteen.
Tänäänkin voitin huudon joka on samalta paikkakunnalta (ennenkin tehnyt myyjän kanssa kauppaa) niin kysyin että voinko maksaa tilille ja sitten tulen noutamaan.
Kuitenkin meillä samassa pankissa tili joten maksu näkyy heti kun olen maksanut.
Itse käytän todella harvoin käteistä ja mulle sopii paremmin näin. =)

?? Miten se eroaa siitä, että ensin maksetaan raha tilille ja sit paketti/kuori laitetaan postiin, mikä on se yleisin tapa huutiksessa hoitaa kauppoja. Ihme tiukkapipoja..

Ööh, en vaan ymmärrä, miksi ei noutaessa voi maksaa. Eri asia, jos ei nouto ole mahdollinen. Alkoi vaan ihmetyttää että onko myyjällä puhtaat jauhot pussissa, kun kyseessä pelkkä noutotuote eikä voi samalla antaa rahoja, vaan etukäteen.

Kannatan kyllä varovaisuutta tuollaisissa kaupoissa, Jos myyjällä on paljon palautteita, eikä niissä moitittavaa voisin maksaa tilille etukäteen.
Jos kyseessä hyvin pienipalautteinen myyjä, en suostuisi moiseen... ainakaan suuria summia....

Yhteistyössä