Huuto.net vs. Ebay?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........

Vieras
Onko kukaan muu pannut merkille, että joitain huonoja kokemuksia lukuunottamatta suomalaiset ovat poikkeuksellisen rehellistä kansaa nettikaupankäynnissä?

Rupesin miettimään, kun olen tilannut todella paljon sekä Huuto.netistä että Ebaaysta, sekä Ebay UK:sta että USA:n Ebaysta. Huuto.netin huonoja kokemuksia on toki jonkin verran, mutta aika vähän ja yleensä tyyliin "vaatteessa on pieni reikä jota ei mainittu" tai "tavara haisee tupakansavulle". Yksikään Huuto.netistä ostettu tuote ei ole ollut tulematta perille eikä mitään todella isoja vikoja ole kohdalle sattunut. Yleensä tavaran on myös saanut palauttaa jos se ei ole miellyttänyt.

Ebaysta sen sijaan olen saanut todella paljon enemmän kelvotonta p*skaa (suoraan sanottuna), jopa tyyliin "vaatteessa hometta ja nyrkinkokoinen reikä selässä". Todella usein tavara myös jää tulematta perille ja rahoja saa vaatia takaisin Paypalin kautta, kun myyjä ei vastaa viesteihin. Ja ostan vain myyjiltä jotka ovat saaneet hyvää palautetta, joten alkaa pikkuhiljaa v*tuttaa...

Huutonetistä on enemmän huonoja kokemuksia. eBayssä olen saanut rahat takaisin aina jos tuote on jäänyt tulematta, tai jos se on ollut viallinen. Olen ostanut pääasiassa uusia tuotteita Kiinasta, Britanniasta, Saksasta ja USA:sta.

Verkkokaupoista sen verran, että saksalaiset verkokaupat ovat kaikkein epäluotettavimpia (poikkeuksena Thomann). Tavara jää usein tulematta ja voi olla tyytyväinen jos saa rahat takaisin kuukausien taistelun jälkeen.

^ Hassua miten kokemukset eroavat... itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia saksalaisista verkkokaupoista, mutta amerikkalaisissa olen polttanut näppini useamman kerran.

PayPal maksamisen yleistyminen on lisännyt verkkokauppojen luotettavuutta. PayPal kun tosiaan palauttaa rahat ellei tavaraa tule tai jos tavara on viallinen ja palauttaa sen. Kiinalaisille ei useimmiten joudu edes palauttamaan rikkinäistä tavaraa, vaan korvaavat sen silti. Näin siksi, että tavaran lähettäminen Kiinasta Suomeen voi maksaa 2 euroa kirjattuna maksikirjeenä, mutta Suomesta Kiinaan 18 euroa.

Yhteistyössä