huuto.net ja tietämätön..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuihra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkuihra

Jäsen
16.03.2009
673
1
16
Helsinki
Aina kun oon vaan ostanu huuto.net:in kautta, mutta nyt kutkuttas laittaa sinne vaikka ja mitä myyntiin, niin voisko joku vähän havainnollistaa nuista postikuluista, miten menee kun en oikeen saa selkoa postin sivuilta (linkkikin kelpaa), ja mihin tai minkälaisiin paketteihin ootte pakkaillu? Mitä on helposti kuoret yms?
YV:näkin saa laittaa niin paljon tietoa ku mahollista...

Tavalliset paidat ja jotkut lasten housutkin menee yksittäin lähetettyinä 1,60?, jotkut lasten t-paidat menee 1,10? ja pienet paketit, farkut yms. menee 8,50?. Näin yksinkertaisesti malliesimerkkinä. Postin sivuilta löytyy hinnat, mitat ja painot tarkasti.

"Helposti-kuoressa lähetät kaikki lähetyksesi 1. luokan kirjeenä kaikkialle Suomeen. Helposti-kuori on nimensä mukainen: se helpottaa tuntuvasti esim. pk-yritysten tai järjestöjen postitusrutiineja. Ainoat rajoitukset ovat 30 mm paksuus ja 500 gramman paino."

http://puoti.pmk.posti.fi/cgi-bin/ncommerce3/CategoryDisplay?cgrfnbr=81934&cgmenbr=222&kieli=

Huutonetin sivulta mä oon ottanu vähän mallia, et miten ne postikuluja perii, sitten kattonu myös niistä paketeista mitä itelle on tullu, et paljo esim. yhdelle bodylle pk:t ja pienelle paketille yms... :) ja aijaa.com :n kautta kuvat.

Lähes kaikki minkä saat litistettyä 3 cm paksuuteen menee kirjeenä eli aika halvalla, muu menee paketiksi tai maksikirjeeksi, maksikirjekin pitää olla alle 500g että kannattaa, muuten paketti. Eli jos myyt esim vaatteita yksittäin, opettele litistämään esim pakastepusseihin, ilmat pois ja kiinni! Näin saat halvat postikulut ja ostaja on kiinnostuneempi.

Helposti kuoria suosittelen niin ei tarvitse ostella erikseen kuoria ( kalliita ) ja nuihin voi laittaa tavaraa 500g edesätä kuhan paksuus ei ylitä 3cm. Näitä myydään vain 20kpl pakkauksissa: pienet 21?/pkt isot 40?/pkt

Jos myyt pakettina niin 2kg asti 8.50?
Paketointi riippuu vähän myytävästä tuotteesta, vaatteita voi paketoida vaikkapa muovipussiin (useampi päällekkäin ), helpommin särkyvää hyvillä pehmusteilla pahvilaatikoihin jne..

-Ensimmäiseksi osta vaaka jolla voit punnita tuotteita.
-Helpostikuoret ovat postissa myytäviä kuoria, joissa postimaksu on valmiiksi maksettu. Itse olen ostanut vain C5 kokoisia helpostikuoria, mutta niitä on myös sitä isompaa kokoa. Isompien hintaa en tiedä, mut toi keskikokoinen 20kpl/ +20e.
-Osta tavallisia isoja kirjekuoria + keskikokoisia kuoria.
-Paketit voit pakata esim. kaupan paperisiin kasseihin tms ylimääräiseen. Riippuen paketin koosta.
-Pienin paketin pk 8,5e ja siihen mahtuu 2kg edestä tavaraa.

Tavallisen kirjeen enimmäis mitat: 250 mm x 400 mm x 30 mm.
Sen jälkeen kirje on automaattisesti maksi kirje, jos menee esim yli 3cm paksuus.

Tässä on linkki postin hinta laskuriin: http://www.verkkoposti.com/e3/laskuri?controller=kotimaankirje&consumer=

Siellä voit laskea painon perusteella kirjeen/maksikirjeen postikulut. Kannattaa postittaa isompi kirje maksina jos hinta max. 6,7e. Muutoin pakettina tulee edullisemmaksi.

Ja kannattaa rekisteröityä jä lähettää paketit huutopakettina. Paketin maksu 7,95 aina 5 kg asti (postipaketti 8,50 vain 2 kg:n asti). Edullinen ostajalle ja helppo myyjälle. Suosittelen! Tosi harva sitä käyttää. Pienet tavarat tietysti kuorissa.

Lisään vielä, että riippuu mitä myyt. Mutta itse laitan kaikki lastenvaatteet yksittäin. Vaatepaketteja voi laittaa myyntiin jos tykkää, mutta itse suosin sillon enemmän että niissä olisi lähinnä yhtä kokoa. Eli ei tyyliin 110-140cm. Niitäkin on nähty.

Yhteistyössä