Huutisjupinaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Harmittaa älyttömästi huutisostaja, jotka ostavat monta tuotetta ja maksun hetkellä ilmoittavat, että voivatkin maksaa vasta seuraavasta lapsilisästä tai muusta. Eihän siinä mitään, aina olen maksuaikaa antanut. Mutta sitten taitaakin huutelut mennä niin överiksi, että lapsilisäpäivänä huomataan kokonaisumman olevan 170e tai muuten vaan aivan liian iso. Ja sittenpä ei enää oteta yhteyttä.

Inhimillistä toki tuokin, mutta kun huutaja on huutanut kilpaa jonkun kanssa, pitänyt tavaran jemmassa parikin viikkoa, ei sitä enää kakkoshuutajakaan osta eikä jostain syystä kukaan, kun se uudestaan myyntiin laittaa. Nytkin olen yrittänyt myydä villahaalaria, josta ekalla kerralla huudettiin 25e, mutta enää ei ole kelvannut alkuperäisellä noin 18e hinnalla. Toivottavasti noita edes hävettää. Ja kun olisi edes yksi 20 ostajasta, mutta kun tuntuu tuollaiset huutelijat lisääntyneen tänä syksynä. Kyllä mä rahavaikeudet ymmärrän, mutta ei ole kivaa myyjästäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Eikö siellä ole pakko ostaa, jos huutaa??

tietääkseni on. jos voitat huudot, SITOUDUT ostamaan tuotteen.. tai sit myyjä voi tehdä rikosilmoituksen ja ostaja saa bännin huutikseen..

tietääkseni, en nyt oo 100% varma, mut kuitenkin..

Ei siitä rikosilmoitusta voi tehdä, mutta ilmoittaa ylläpitoon niin saattavat sulkea käyttäjän tunnukset

Huuto on ostoTARJOUS eli ei ole PAKKO ostaa, mutta suositeltavaa kyllä olisi. Ja kohteliasta olisi myös ilmoittaa myyjälle jos ei aio sitä tuotetta ostaakaan, josta on tehnyt ostotarjouksen.

"Huutisjupinaa" -otsikon alle sopii hyvin urputus noista ME&I merkkisistä vaatteista! Ihmiset pyytää IHAN ÄLYTTÖMIÄ summia noista ME&I:n vaatteista! mm. kanipeitto oli LÄHTÖhinnaltaan 34 euroa (osta heti hinta yli 40 euroa!), vaikka kyseisen kangaslämpäreen sai viime keväänä me&i:lta hintaan 31 euroa.

Ja ihan tavallisten ruskeiden velourhousujen hinta oli tällä hetkellä 18 euroa!!

Tykkäisin noista vaatteista, mutta hinnat hipoo pilviä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vipsutin:
Huuto on ostoTARJOUS eli ei ole PAKKO ostaa, mutta suositeltavaa kyllä olisi. Ja kohteliasta olisi myös ilmoittaa myyjälle jos ei aio sitä tuotetta ostaakaan, josta on tehnyt ostotarjouksen.

"Huutisjupinaa" -otsikon alle sopii hyvin urputus noista ME&I merkkisistä vaatteista! Ihmiset pyytää IHAN ÄLYTTÖMIÄ summia noista ME&I:n vaatteista! mm. kanipeitto oli LÄHTÖhinnaltaan 34 euroa (osta heti hinta yli 40 euroa!), vaikka kyseisen kangaslämpäreen sai viime keväänä me&i:lta hintaan 31 euroa.

Ja ihan tavallisten ruskeiden velourhousujen hinta oli tällä hetkellä 18 euroa!!

on pakko ostaa jos hv on ylittyny! :o lue n e säännöt tai älä huuda

Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Eikö siellä ole pakko ostaa, jos huutaa??

tietääkseni on. jos voitat huudot, SITOUDUT ostamaan tuotteen.. tai sit myyjä voi tehdä rikosilmoituksen ja ostaja saa bännin huutikseen..

tietääkseni, en nyt oo 100% varma, mut kuitenkin..

Ei siitä rikosilmoitusta voi tehdä, koska rikkoo vain Huutiksen ohjeita, mutta nega palaute aluksi ja jos tuollaine toiminta toistuu, voi yrittää tunnusten sulkemiseta.

Alkuperäinen kirjoittaja vipsutin:

VÄÄRIN.. ei ole ostotarjous vaan sitoutuu ostamaan kun huutaa!!!

Katsoin juuri viimeisimmän hutiostajan tunnusta. Oli näköjään huudellut enemmänkin ja nyt tunnus oli suljettu. Harmittaa kyllä ostajankin puolesta, jos oikeasti syynä on rahapula, mutta silti ei osaa hillitä itseään huutojen kanssa.

En myyjänä odottele ostajan yhteydenottoa kolmea päivää kauempaa. En koskaan anna maksuaikaa tai osamaksulla. Maksua odottelen sovitusta ajasta kolme päivää. Jos ei näy tilillä maksua menee uudestaan myyntiin. Turha huutaa, jos ei ole rahaa.

Mua ärsyttää se, että olen maksanut huutisostokseni 10.7.Huuto sulkeutui 9.7.Palautteen kaupoista olen saanut 29.7, mutta tuotetta en edelleenkään ole saanut.Koska perheessä surua, niin oli ok, että toimitetaan hieman myöhemmin, mutta pian on 2 kk:ta mennyt, eikä vieläkään ole postitusta hoidettu, eikä vastata yhteydenottoihin :/ Ymmärrän toki, että on raskasta elää surun keskellä, mutta silti...jos postituksen delegoi toiselle hlölle, niin kyllä silloin odotan, että olisi jo saanut postitettua, mutta ei.

Mä taidan olla turhan kiltti :( Toisaalta olen jopa tänä syksynä myynyt paljon sellaisille, jotka ostavat ison paketin, maksavat Kelan tukipäivänä ja ovat olleet todella kiitollisia. Kuitenkin pieni vaiva mulle ja kun sillä saattaa saada toiselle hyvän mielen. Mutta niin kuin aina, jokunen toisenlainen tapaus pilaa kaiken ja varmaan muuttaa munkin käyttäytymistä.

Silloin kun ei ole ollut muita huutajia tuollaisen maksupäivää odottavan kanssa ei harmita, pääasia on, että saan ne rahat ja pääsen tavarasta eroon. Kokonaan maksamatta jättävät, etenkin, jos on vielä muita kiinnostuneita ostajia harmittavat.

Yhteistyössä