Huutiksen postituksista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja postittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

postittelija

Vieras
Olen nyt koittanut vähän jotain myydä huutiksessa, mutta tuo postittaminen on niin tolkuttoman vaikeeta! Aina menee arviot pieleen ja minähän siinä häviän kun en kehtaa enää ostajalta lisää pyytää...

Eli hyvät vinkit kehiin miten osaisin paremmin arvioida kulut? Pitääkö hommata kirjevaaka?

Minua ärsyttää kanssa... vaikka kuinka yritän arvioida postikuluja kotona, niin AINA ne postissa saa ne jotenkin isommaksi! Onkohan niitten vaakoja koskaan kalibroitu?
Yleisesti: postikulut on ihan järkyttävän kalliita. Itse ostan nykyisin huutiksesta vain tavaraa, jonka voin itse hakea jostain lähialueelta. Halvat kaupat saattaa muuttua ihan muuksi postikulujen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minä sain Postissa työskentelevältä ystävältäni sen "maxikirjeen paksuusmitan". =) Helpottaa mielettömästi.

No tämän minä ratkaisin piirtämällä ja leikkaamalla pahvin palaseen 3 cm aukon....

Voihan sitä käydä vaikka kaupan vihannesvaakalla punnitsemassa paketin jos ei ilkee käydä postissa punnituttamassa ennen varsinaista kaupantekoa! Ja kolmesenttisen raon duunaaminen pahvinpalaan sujuu varmasti jokaiselta aikuiselta.

Mä oon kyllä kehittynyt aikamoiseks litistelijäks =) mulla on ihan keittiövaaka jolla punnitsen ja ostan sit postimerkit ja tungen postilaatikkoon. Postiin en vie kuin maksikirjeet, aina ne saa niille enemmän hintaa kuin oma vaaka näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
minkälaisista summista on sitten kyse?
itse ihmettelen sitä että aletaa palauttaa alle euron hintaista ylimääräistä. onko siinä enää järkeä??

Minä palautan aina ylimääräiset, jos olen vahingossa perinyt liikaa postikuluja. Tosin melkein aina osallistun myös myyjänä itse postareihin =) Arvostan sitä myös ostajan itse suuresti, jos esim. paketin myyjä maskaa osan postareista itse.

Yhteistyössä