Huutaja ei ole noutanut pakettia postista

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
ap
Huutopakettina lähetin. Eli tavara tulee minulle takaisin ja maksan uudet postimaksut? Tosi kivaa joo. No tuskin minulla on velvoitetta palautaa huutajalle rahoja enää tämän jälkeen?
 
Puhuinkin palturia. Katsoin postin sivuilta ja kyllä postipaketti palautetaankin lähettäjän piikkiin.

Lähetystä säilytetään postissa saapumisviikon lisäksi 2 täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle tämän kustannuksella.. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan vain kerran.
http://www.posti.fi/paketit/kotimaanpaketit/postipaketti.html

Mutta eihän tästä sinulle sinänsä kuluja tule sillä olethan saanut rahat jo itse tuotteesta josta voit pidättää ylimääräiset kulut.
 
IhanaValo
Mie oon lähettänyt huutopakettina mutta siitä ei vissiinkään tullu sille vastaanottajalle sitä tekstaria eikä älynnyt käydä kai kysymässä postistakaan joten paketti palautui takasin miulle.
Laitoin ostajalle s-postia ja sanoin että näin kävi. Sain vielä tulostettua sen pakettikortin kyl uudelleen ettei mitään lisäkustannuksia tullut kummallekaan.
 
Ni
Ei todellakaan tarvitse palauttaa rahoja tms. Jos ei ostajasta kuulu mitään, minun mielestäni voit lunastaa paketin takaisin itsellesi, jos haluat. Mutta itse odottelisin viikon, siis siitä päivästä kun paketti on saapunut takaisin sinun postiisi. Mä olen joskus jättänyt tuollaisessa tapauksessa paketin vaan postiin. Mikä lie mahtoi olla syynä ettei ostaja sitten hakenut
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ollut perillä 21.5, eli palautuuko paketti kohta takaisin jos ei hae? Entä tuleeko minulle minkä verran kustannuksia?
2 viikkoa pitävät, eli on lähtenyt jo sinulle takaisin.
Sinä maksat paluu maksun, eli nyt tuli tupla kulut. Onneksi voit vähentää ne huutajan maksamasta hinnasta, joten ei tule tappioita =)
 
Ni
Ei sulle tullut kyllä mitään lisäkuluja. Annat paketin vain olla postissa, ei ole sinun asiasi lähettää sitä enää mihinkään. Jos ostaja haluaa välttämättä, laittaa hän sinulle rahaa siitä, kun käyt noutamassa paketin plus siitä kun lähetät sen uudelleen. Eli vähintään 17e lisää, jos ei kovin arvokas paketti ollut niin tuskin edes haluaa
 

Yhteistyössä