huutaa illalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9,1,2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9,1,2006

Vieras
meidän vauva, kuukauden ikäinen, itkee täydellä sydämmellä aina siinä 22-01 aikoihin kun on aika mennä nukkumaan,muulloin ei ole tämmöstä huutoa, ainoastaan iltaisin, joskus menee tunnissa ohi, joskus kestää kaks tuntia. joskus nukahdtaa huutoon, mutta välilläkin rauhoittuu sylissä. silloin kun huutaa,ei mikään auta, mikä eniten on rauhoittanut on kun kävelee edestakaisin ja pitää vauvan olan päällä. onko vinkkejä mitä voisi kokeilla tai mistä johtuu? nyt ajattelin kokeilla ottaa maitotuotteet pois ruokavaliostani, jostain luin että se voisi auttaa. onko kokemusta?

Kuulostaa koliikilta. Oletko kokeillut antaa maitohappobakteereja (Rela-tippoja) ja Cuplatonia joka helpottaa ilmavaivoja. Molempia saa apteekista. Tietysti äidin ruokavaliollakin voi olla merkitystä.

mulla on myös 6 viikon ikäinen tytsy.. ja illalla meillä myös oli aika pahoja massu vaivoja.. itse katon että en syö esim. ruisleipää, herneitä, paprikaa, tuoretta leipää ja muita jotka tekee ilmavaivoja ittelle.. meillä käytetään cuplatonia ja on auttanu.. kun vaan muistaa antaa joka syötöllä.. jos jää kerran väliin sen kyllä huomaa.. ollaan myös kylvetty ammeessa jos vauvva on hirveen itkunen masun takia.. se rentouttaa ainakin meillä.. toivottavasti nyt jokin näistä teillä tepsii.. ;)

Meidän poika huusi kaksiviikkoisesta 12 viikkoiseksi jokainen ilta kuudesta yhdeksään. Sitten loppui kuin seinään. Paukutteli ilmaa ja annoimme Diflatyl-tippoja, ne vähän auttoivat. Muuten auttoi vaan aika. En halua masentaa, mutta varautukaa tähänkin vaihtoehtoon, että on koliikinomaista kipua, johon ei konstit juuri auta. Vyöhyketerapiasta olen kuullut olevan apua. Me olisimme juuri sinne pojan vieneet, mutta tosiaan sillä viikolla, kun hän täytti 12 vko:a, tuo huuto loppui, eikä vyöhyketerapiaan enää menty. Aloin jo pelätä iltoja, joten tiedän tunteen. Yrittäkää olla vahvoja ja tukea toisianne, meillä meni välillä riitelyksi, välillä itkuksi, kun läheinen ihminen eli puolisohan se oli, johon tuo avuttomuuden tuska tuli purettua. Nyt kaikki ok, joten kyllä se aika viimeistään auttaa. Jaksamista!

Meidän kolmen viikon ikäinen vauva itki kahtena iltana alkaen klo 22 ja loppui klo 3 yöllä. Eilen hoksasin imettää aina kun itku meinasi alkaa, vauva nukahti ja nukkui monta tuntia. Kannattaa siis kokeilla, auttaisiko imetys. Meidän alkava ""koliikki"" loppui lyhyeen. Tämän vinkin sain Anna Wahlgrenin Lapsikirjasta.

Täällä tämmöinen uusavuton äiti kertoo oman kokemuksensa: meillä vauva itki ekan kuukauden aikana pari viikkoa iltaisin 21-22, kunnes tajusin antaa enemmän maitoa... (nolona) Nälkäänsä parka itki. Luulin nääs, että mahakipua itkee, enkä siksi tarjonnu lisää tissiä...

Valitettavasti moni oletettu koliikki/mahavaiva on nälkää! Koeta ihmeessä antaa korviketta pullosta, jos vaikka olisi nälkä. Tuleepahan sekin vaihtoehto suljettua pois. Vauvojen iltatankkaus voi olla määrällisesti tosi hurja, mutta sitä ei moni täysimettäjä tiedä kuinka paljon ne vauvat iltaisin tosiaan itseensä maitoa imevät. Itse saattaa kuvitella, että ei sillä voi olla nälkä, mutta kyllä vaan voi. Tämän olen kantapään kautta oppinut ja moni iltaitku olisi jäänyt itkemättä. Nälkäitku nimittäin kuulostaa tosi pahalta siis aivan kipuitkulta.

Yhteistyössä