Huulirasva"riippuvuus"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuliongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huuliongelma

Vieras
Onko muilla huulirasva"riippuvuutta" eli pitää laittaa huulirasvaa muutaman minuutin välein kun huulet niin kuivat?

Mulla nyt ollut muutaman vuoden käytössä vaseline, sitä ennen miramet ja labellot ja nyt haluis oikeesti eroon koko huulirasvasta.

Huulet on aina kuivat, rasvaa on siis pakko laittaa. Auttaiskohan se jos oikeesti olis vaan laittamatta? Tietty siinä sit huulet rohtuu, mut voisko huulet jotenkin vierottaa huulirasvasta vaikka kuivat ovatkin?

Olis kiva olla sellanen ihminen joka laittaa huulirasvaa vain esim kerran päivässä eikä huulet kuivuis lainkaan päivän aikana.

Kohtalotovereita?

Olen koukussa Blistexin tuubiin. Laitan tosin sitä vain noin 2h välein, mutta sitä on oltava aina saatavilla. Tyynyn alla, kassissa, taskussa, repussa, työtakin taskussa, vessassa....

Mulle pamahtaa huuliherpes, jos huulet kunnolla kuivahtaa. Lisää vedenjuomista, koska jatkuva nestehukka lisää huulten kuivumista. Paljonko juot nesteitä päivässä? Olis hyvä mennä vähintään 2l, mielellään kolmekin.

Itsellä ei ole tuota ongelmaa, mutta huulethan tosiaan koukuttuu siihen rasvaukseen. Itse rasvaan huuliani vain silloin ku ne tuntuu rohtuneilta ja kuivilta, eli muutaman kerran vuodessa. Silloin vain ja ainoastaan bepanthol huulirasvaa joka on erittäin hyvä, kosteuttava ja kunnolla hoitava. Vie pahankin rohtuman pois, siks todella pahan! Osta tuubi sitä, ja koita sen avulla vähentää rasvan käyttöä ja hiljalleen lopettaa se kokonaan...

Ja siis vaseliini on oikeasi todella tehoton KOSTEUTTAJA. Enemmän se vaan luo kelmun huulen pintaan ja antaa illuusion kosteutetuista huulista. Ei normaalit huulet ole kosteat tai liukkaat normitilassa, mutta vaseliinin käyttäjä totuttaa itsensä siihen normiin.

Olin riippuvainen niin kauan ku käytin sinistä Labelloa. Kun rasva kulu pois, mun huulia alko kirvelee, oli pakko taas lisätä.
Jos huulirasva vaikka hukku, olin ihan hukassa. Sit löysin saksalaisen LOGONAn biopuikon, Baume a Levres balsamin. Nyt riittää pari sipaisua päivässä.

Juon kyllä nestettä, ehkä 1,5-2l päivässä. Mulla on ollut tää huuliongelma lähes aina, joten en tiiä sit johtuuko esim riittämättömistä nesteistä.

Koitan tuota bepanthol huulirasvaa, olis kiva oikeesti joskus lopettaa toi jatkuva huulirasvan käyttö tai ainakin rutkasti vähentää.

Mulla oli vuosien (n. 15v.) ajan ihan sama juttu. Huulirasva piti olla AINA mukana tai en pystynyt miettimään mitään muuta kuin kuivia huulia. Ainoa millä tästä pääsi eroon on se, että huulirasvaa vain ei käyttänyt!

Nykyään mulle riittää oikein hyvin se, että muutaman päivän välein laitan ea 8-hour creamiä aamulla huulille ja oikein hyvät ovat, ei laisinkaan kuivat!

Alkuperäinen kirjoittaja Kslskdädks;28744833:
Ja siis vaseliini on oikeasi todella tehoton KOSTEUTTAJA. Enemmän se vaan luo kelmun huulen pintaan ja antaa illuusion kosteutetuista huulista. Ei normaalit huulet ole kosteat tai liukkaat normitilassa, mutta vaseliinin käyttäjä totuttaa itsensä siihen normiin.

Tää varmaan pitääkin paikkansa. Luulee sitä normiksi kun huulet on kosteat ja huulia kuiviksi kun vaselinen haihtuu pois...

Täytyy siis luopua siitä.

Olin riippuvainen niin kauan ku käytin sinistä Labelloa. Kun rasva kulu pois, mun huulia alko kirvelee, oli pakko taas lisätä.
Jos huulirasva vaikka hukku, olin ihan hukassa. Sit löysin saksalaisen LOGONAn biopuikon, Baume a Levres balsamin. Nyt riittää pari sipaisua päivässä.

Mulla oli myös Labello riippuvuus, mutta sit vaihdoin sen tohon vaselineen. Labello katkes liian usein kun sitä vauhdilla laitto kuiviin huuliin.

Kiitti vinkistä, täytyy pistää tuon biopuikon nimi korvan taakse:)

Mulla oli vuosien (n. 15v.) ajan ihan sama juttu. Huulirasva piti olla AINA mukana tai en pystynyt miettimään mitään muuta kuin kuivia huulia. Ainoa millä tästä pääsi eroon on se, että huulirasvaa vain ei käyttänyt!

Nykyään mulle riittää oikein hyvin se, että muutaman päivän välein laitan ea 8-hour creamiä aamulla huulille ja oikein hyvät ovat, ei laisinkaan kuivat!

Sais vaan tahdonvoimaa olla käyttämättä. Jos rasvaa ei pistä, niin kokoajan kielellä lipoo huuliaan minkä seurauksena huulet sitten rohtuvat. Sitten sitä taas sortuu avaamaan vaseline purkin ja siinä meni se vierottautuminen huulirasvasta.

mä oon saanut mun huulirasvariippuvuutta vähennettyä ihan sillä punaisella bebanthenilla. ei pysty ilman olemaan, mutta ei tartte ku pari kolme kertaa päivässä laittaa ja putkilo pysyy kotona.

mulla muuten rohtuu ja tulee kipeiks huulet melkein kaikista huulirasvoista ja kiilloista. joku ainesosa aiheuttaa alergiaa

Oli ennen. Nykyään laitan 1-2 kertaa päivässä, yleensä illalla hampaanpesun jälkeen. Toisinaan sit jos oon johonki lähdössä. Eikä oo niin katastrofi vaikka jäis laittamattaki. Liekö vaikutusta sillä, että mun huulirasva on nykyään luonnonkosmetiikkaa...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä