Hurja repäisyvihlaus koko vatsan pituudelta rv 15

Moikka,

Otsikossa huolenaiheeni melkein tulikin jo esiteltyä. Odotan toista lasta rv 15 ja aikaisemmin ei ole mitään tällaista tullut missään vaiheessa. Tänään illalla siis työpäivän jälkeen kun istahdin sohvalle "puoli-istuvaan" asentoon, olin siinä hetken, niin yhtäkkiä tunsin pitkin masua (navan yläpuolelta alaspäin) tosi voimakkaan ja epämiellyttävän "repäisy"vihlauksen joka laittoi jopa älähtämään! Pelästyin hirveästi ja olen huilaillut sen jälkeen loppuillan. Sen jälkeen ei ole samanlaista tunnetta tullut, mutta pieniä nipistelyitä silloin tällöin vähän joka puolelta masua on tuntunut (tällaisia ei ole siis aikaisempina päivinä ollut).

Tiedän, että kaikenlaiset nipistelyt ja muut masutuntemukset kuuluu normaalistikin asiaan, mutta tämä oli sen verran "tehokas" ja peläytti, niin haluaisin kysellä, onko jollain kokemusta jostain vastaavan tyylisestä - tai mitäköhän tämä vois tarkoittaa?
:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
On ollu välillä koviakin repäisykramppeja varsinki tilanteissa joissa on erehtyny käyttämään vatsalihaksiaan jotenkin raskauteen sopimattomalla tavalla. Ja sitten on kyllä muistanu tietoisesti välttää moisia liikkeitä. Sen verran kipeää ovat tehneet. Viimeks tais tulla sellainen tossa raskausviikolla 28 kun rupes vetää suonta jalasta ja ponkaisin liian vauhdilla sängyltä seisailleen pohjetta "elvyttämään", niin lopputulos oli huutoa ja itkua kippurassa sängyn laidalla kun kramppasi ja repi masua ihan kamalasti. Mutta ei noista kramppikohtauksista mulle mitään dramaattista haittaa ole ollut.
 
On noita mullakin ollut, ikäviä vihlaisuja ja todella kipeitä. Enää niitä ei ole ollut juurikaan, mitä nyt tänään sattui ihan kamalasti, kun iski yskänkohtaus (ihana flunssa, not).
Sama mullakin muuten kuin Vissyliinillä eli jos on jotenkin sopimattomasti käyttänyt vatsalihaksia, toiminut liian nopeasti jne. niin kroppa kyllä muistuttaa tehokkaasti repäisykivuilla.
 

Yhteistyössä