Hurja kampaamolasku -miten pääsisin pienemmällä..? Hiusasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Iloinen uudesta päästä
  • Ensimmäinen viesti
Iloinen uudesta päästä
Kävin juuri kampaajalla: leikkaus ja väri n. 100e. Hui! Mutta ihana tukka pitkästä aikaan... Kertokaa miten saisin hiukseni pysymään siedettävinä ilman moista laskua... Ilman väriä tukka on maantienvärinen, harmaa-ruskea : ( Kuinka usein käytte kampaajalla? Värjäättekö itse? Hyviä hiusvärejä? Vinkkejä ja kokemuksia kehiin, Kiitos!

Mie oon värjänny hiukset itse viimeset yli 15 vuotta. 10 vuotiaasta eteenpäin kävin tutulla kampaajalla ja hän aina välillä ilmaiseksi kokeili uusia värejä päähäni, mutta ikinä en ole kampaajalle maksanut värjäyksestä. EIkun kerran olen raitoja laittanut, mutta nekin kesti viikon, joten se siitä. Itse myös leikkaan hiukseni.

Värjään itse, kampaajalle menen ainoastaan leikattavaksi tai jos tahdon tummasta blondiksi :whistle:
Kampaajalla olisi maksanut satasen värjätä ultrablondi mustaksi, mutten raaski niin paljoa pistää tukkaan joten värjään itse. Itse käytän aina Liven värejä, tuntuvat kirkkaimmilta ja pysyvän parhaiten.

Aivan, ammattitaito maksaa ja kampaajan työ on käsityötä.
Totta on, että käsitöitä ei arvosteta, esim. neulotut villasukat pitäisi jokaisen saada ilmaiseksi, kukaan ei hokase, että lanka kulujen lisäksi pitäisi palkkaa jäädä työstäkin, monikaan ei ole valmis maksamaan käsitöistä.
Mielestäni käsitöitä ei pitäisi alihintaan myydä, tehkööt jokainen itse sitten, jos ei ole valmis maksamaan.

kerran kuussa käyn kynimässä tän oikeeseen muotoon ja helppo on toi ruskea väri päähän läntätä...
jos haluisin jotain muuta väriä tai raitoja niin meen kiltisti kampaajalle...
ku sitä näkyy vaikka mitä virityksiä ku ite tekee...
tai sitten se sävy ei sovi sille ihmiselle ollenkaan...näitäkin näkee harva se päivä ja sit ne sanoo että ihan itte värjäsin ja säästin monta kymppiä :LOL:
onhan se hyvä säästö ku pää on ku sanonko mikä

Mä värjään ite. Keväällä kävin kampaajalla, maksoi 120 euroa, laitettin monivärivärjäys ja vielä kerrostettinkin, eikä kukaan huomannu mitään, joten jatkan edelleen linjaa "värjään joskus kun haluan kiiltoa ja toisinaan leikkaan letin päästä 3 senttiä pois"

vieras
Mä käyn 1 kerran kolmesta kalliilla kampaajalla leikkauttamassa tukan kuosiin+raidoittamassa. 2 kertaa kolmesta käyn halpispaikassa (50-60e) värjäyttämssä pois juurikasvun. Raitoja kun ei tarvitse laittaa juuresta asti uusiksi joka kerta. Kampaajalla käyn noin 5 viikon välein. kun menen takas töihin, en tod. enää aio käyttää tätä säästökikkaa.

hei
Usko kokeillutta:

Jos et halua mummotukkaa, joka ei sovi sulle ja sun ikäiselle ollenkaan, et löydä parturia alle 70 e. Jos menee alle tuon, ne on niitä mummopaikkoja, joiden tekotapa on sama, oot 80 tai 18. =)

Mutta voit harventaa käyntikertaa pyytämällä kampaajaa tekemään sellaisen värin, että sun juuri pysyy mahdollisimman oman värisenä. Eli siis ettei tule viivoittimella vedettyä vaaleaa raitaa esim. tummaksi värjättyyn tukkaan.

Itse käyn normaalisti 5 viikon välein, maksan 95 e/kerta. :) Mutta en käy baareissa, en juo, polta jne. ja muutenkin käytän aika vähän rahaa itseeni. Kyllä mäkin tuon verran itseni hemmottelua sentäs ansaitsen. :D

äitihän minäki
Mäkään en ole koskaan värjannyt kampaajalla hiuksia, blondaukset, tummennukset, raidat - kaikki olen itte tehnyt. Mutta leikkaamisen jätän ammattilaiselle. Vinkki! Kannattaa hankkia kaveriksi kampaaja ;)

Tässä tulisi ihan säästö vinkki: Menet seuraavan kerran samalle kampaajalle ja otat pelkän juurikasvun värjäyksen! Itse meen juuren värjäämään, kun tyvikasvu on noin 1-2 cm riippuen väristä kanssa. Huomattavasti halvempi on meinaa värjätä pelkkä tyvi kuin koko pää!

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
ku sitä näkyy vaikka mitä virityksiä ku ite tekee...
tai sitten se sävy ei sovi sille ihmiselle ollenkaan...näitäkin näkee harva se päivä ja sit ne sanoo että ihan itte värjäsin ja säästin monta kymppiä :LOL:
onhan se hyvä säästö ku pää on ku sanonko mikä
Mulla ei koskaan tavotteena ole mikään luonnollinen väri, joten saanen läntätä päähäni värin ihan itse. Mun vaihtoehdot on musta, pinkki tai ultrablondi, ja värinpoiston annan kyllä kampaajan hoitaa mutta siitä edespäin sotken tukkani itse :D
Eri asia minustakin silloin, jos haluaa jotain tiettyä värimaailmaa tai luonnollisesti värjätyt hiukset :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Usko kokeillutta:

Jos et halua mummotukkaa, joka ei sovi sulle ja sun ikäiselle ollenkaan, et löydä parturia alle 70 e. Jos menee alle tuon, ne on niitä mummopaikkoja, joiden tekotapa on sama, oot 80 tai 18. =)

Mutta voit harventaa käyntikertaa pyytämällä kampaajaa tekemään sellaisen värin, että sun juuri pysyy mahdollisimman oman värisenä. Eli siis ettei tule viivoittimella vedettyä vaaleaa raitaa esim. tummaksi värjättyyn tukkaan.

Itse käyn normaalisti 5 viikon välein, maksan 95 e/kerta. :) Mutta en käy baareissa, en juo, polta jne. ja muutenkin käytän aika vähän rahaa itseeni. Kyllä mäkin tuon verran itseni hemmottelua sentäs ansaitsen. :D
hirveetä jeesustelua!!!

mie käyn sellaisella parturilla (tai siis kävin kun oli lyhyt tukka) joka osas leikata miun hiuksia! miulla on kuitenkin aikas mahdottomat hiukset. hiukset oli tyylikkäät ja miun ikäiselle sopivat!

onni
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missäpäin maailmaa 30 eurolla selviää kampaajakäynnistä?
meillä. siihen kuuluu viel kulmien ja ripsien värjäys ja hienoa jälkeä tulee!
mäkin saan värin ja leikkuun 30 eurolla ja itä-suomessa!!!!
ja on diplomi kosmetologi- kampaamo missä käyn.

Yhteistyössä