huostaanotto ja oonko muka

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
huono lasten kasvattaja jolta voi viedä lapset:

käskettiin
ottamaan yhteyttä asianajaan? Niin julkisuus? Mutta eikö meidän sosiaali lastensuojelu ole retu perällä. Ei vaan jaksas enää taistella näitten kanssa. Minulla meni vaan ylinnokkaan perhepalvelujen työntekijän kanssa sukset ristiin. Alle kolmekymppinen yliopiston käynyt henkilö jolla ei ole kokemusta lapsista tulee väittämään että olen huumeiden käyttäjä. Ei mee vaan läpi, sen "täyskäännökset". Kävin huumetesteissä ja negatiivista. Olen yksi huoltaja ja elämää nähnyt ja osaan kasvattaa lapsia mutta se ei vaan mene niin kuin oppikirjoissa sanotaan. Huostaanotto kuuleminen. Luki minulle lakia. Sanoin vaan että "elä puhu ympäripyöreitä vaan kerro mikä on se todellinen syy". Silti vetos lakiin. No kuulin lapseltani miten menee 3 v:llä niin ei osaa vielläkään puhua ja puree leluja.(Ei koskaan minun luona). Koulu kuvan jonka sain esikoiselta oli oikeestaan järkyttävä. Yö paidassa koulu kuvassa? En ikinä pistäs tuollaista paitaa koulu kuvaan. En tiiä miten sitten kohtelee siellä? Ne on ollut siellä ennekin sijaisperheen toimesta. Poika oli pistetty 15 minuutiksi huoneeseen rauhottumaan ja toisella kerralla pojalla varpaassa tosi iso haava ja likainen josta jouduin sanomaan soskle. (ei hoidettu). Ja tää kaikki kun en tullut toimeen sen perhepäälikön kanssa joka näyttää olevan aina oikeassa. Voin sanoa että en tarjoa kahveja sosiaali työntekijöille ja olen tympeä jos tulevat käymään. Minusta vaan ei ole perseen nuolijaksi. Enkä ota vastaan lasten kasvatus neuvoja. Enkä usko että kukaan muukaan jos anoppi tietää paremmin.
 
Ekskviismii? Jos, ja siis vain ja ainostaan jos, haluaa tehdä yhteistyötä lastensuojelun kanssa (olettaen että asiakkuus syystä tai toisesta on olemassa), kannattaa yrittää vaan pitää pitkää pinnaa ja toimia sääntöjen mukaan. Sillä saa parhaan tuloksen, ihan vain vinkkinä jatkossa :)
 
"vieras"
Ekskviismii? Jos, ja siis vain ja ainostaan jos, haluaa tehdä yhteistyötä lastensuojelun kanssa (olettaen että asiakkuus syystä tai toisesta on olemassa), kannattaa yrittää vaan pitää pitkää pinnaa ja toimia sääntöjen mukaan. Sillä saa parhaan tuloksen, ihan vain vinkkinä jatkossa :)
Teiltä ei saa tukea. Miks viedään kun oma kuntapaikkalaiset tarjoaa puheterapeuttia pojalle. Itsestä tuntu vaan siltä että haluaa olla oikessa. "Menetän työ paikan jos olen väärässä". Perhepalvelujen päälikkö? Miks tuli tänne tuppu kylään jos niin paljon meriittejä? Poika oli hoidossa ja eikä mitään valittamista.
 
"vieras"
[QUOTE="mie";24687185]Yritin saada jotain tolkkua , mutta meni kyllä ohi :)[/QUOTE]

Onks teillä lapsia? Jos on hyvän kuvan annatte lapsille. Teiltä kyllä vois viedä lapset mutta kun ootte niin kieroja niin osaatte kieroilla soskullekin. Minä en!

Sori ihoan tuollasia kun sinä(yök)
 
"mie"
Jos minua tarkoitit niin saat inhota rauhassa... lapsia kyllä o, ja monta, mutta niinkuin yllä ilmaisin, en saanut tolkkua aloittajan jutusta vaikka sen pariin kertaan luinkin...
 
"vieras"
[QUOTE="mie";24687190]Jos minua tarkoitit niin saat inhota rauhassa... lapsia kyllä o, ja monta, mutta niinkuin yllä ilmaisin, en saanut tolkkua aloittajan jutusta vaikka sen pariin kertaan luinkin...[/QUOTE]

inhoisin kun haluut näköjään vaan aukooo päätäs. voit kertoo täällä kyllä ymmärrän vituttaa mutta tarviiko sitä minuun purkaa? Minua vituttaa mutta en pura sitä kehenkään. ootteko te siinä syy päitä ette se on se joka ei tykkää minusta. Minä ja lapset joutuu kärsimään siitä kun joku ei tykkää minusta ja tekee huostaanottoja. Ei lasta viedä pelkän "ei tule toimeen" sosiaalitoimen kanssa joka viellä tekee viellä päätöksiä täällä kunnassa?
 
no huh huh!!
[QUOTE="vieras";24687192]inhoisin kun haluut näköjään vaan aukooo päätäs. voit kertoo täällä kyllä ymmärrän vituttaa mutta tarviiko sitä minuun purkaa? Minua vituttaa mutta en pura sitä kehenkään. ootteko te siinä syy päitä ette se on se joka ei tykkää minusta. Minä ja lapset joutuu kärsimään siitä kun joku ei tykkää minusta ja tekee huostaanottoja. Ei lasta viedä pelkän "ei tule toimeen" sosiaalitoimen kanssa joka viellä tekee viellä päätöksiä täällä kunnassa?[/QUOTE]

Tai sit kannattais vaikka opetella kirjoittamaan.....
 
"vieras"
Oletko sama tyyppi jonka mies tai entinen mies on väkivaltainen alkoholisti ja jonka molemmilla pojilla on kehitysviivästymiä. Ja jolle sossu valitti, et ikkunoiden verhot ovat aina kiinni? Eikös tätä huostaanottoa ole jatkunut jo todella pitkään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24687203]Oletko sama tyyppi jonka mies tai entinen mies on väkivaltainen alkoholisti ja jonka molemmilla pojilla on kehitysviivästymiä. Ja jolle sossu valitti, et ikkunoiden verhot ovat aina kiinni? Eikös tätä huostaanottoa ole jatkunut jo todella pitkään.[/QUOTE]


Onko täällä kakplussan "mitäs nyt" kirjottelijoissa edes järkevää porukkaa? Aina mollataan toista jos vähänkin yritetään saada asiaa kuulluksi? Te taidatte olla ne se soskun väki jotka tekee niitä päätöksiä. Verhot aina kiinni? "Voi hyvä päivä". Sinä olet juoruaja ja kyttääjä(se on kun itteesän yrittää pönkittää), sen huomasin kirjotuksistas? En tunne sinua mutta kirjotuksista päätellen kyllä olet ihan sellanen? Ja en todellakaan ole sama henkilö!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24687208]Onko täällä kakplussan "mitäs nyt" kirjottelijoissa edes järkevää porukkaa? Aina mollataan toista jos vähänkin yritetään saada asiaa kuulluksi? Te taidatte olla ne se soskun väki jotka tekee niitä päätöksiä. Verhot aina kiinni? "Voi hyvä päivä". Sinä olet juoruaja ja kyttääjä(se on kun itteesän yrittää pönkittää), sen huomasin kirjotuksistas? En tunne sinua mutta kirjotuksista päätellen kyllä olet ihan sellanen? Ja en todellakaan ole sama henkilö![/QUOTE]

Ei tuli vain mieleen, että samat jutut toistuu vuosittain.
 
"just"
Olipas sekavaa tekstiä, mutta mitä nyt selkoa sain, jotenkin tuntuu että huostaanotto on ollut ihan aiheellinen.

Onko sulla itsellä joku puhesairaus? Se voi olla syynä jos lapsen puheen kehitys viivästyy. Lapsihan matkii puheessa aikuista.
 
[QUOTE="vieras";24687192]inhoisin kun haluut näköjään vaan aukooo päätäs. voit kertoo täällä kyllä ymmärrän vituttaa mutta tarviiko sitä minuun purkaa? Minua vituttaa mutta en pura sitä kehenkään. ootteko te siinä syy päitä ette se on se joka ei tykkää minusta. Minä ja lapset joutuu kärsimään siitä kun joku ei tykkää minusta ja tekee huostaanottoja. Ei lasta viedä pelkän "ei tule toimeen" sosiaalitoimen kanssa joka viellä tekee viellä päätöksiä täällä kunnassa?[/QUOTE]

Jos oikein ymmärsin,niin lapsesi ovat olleet aiemminkin huostaanotettuina? Joku syyhän siihen on miksi viranomaiset edes tulevat käymään kotona. Vaikka olisi yh.
 
Käsitinkö oikein eli huostaanoton perusteena on alun perin ollut aiheettomaksi osoittautunut epäilys huumeidenkäytöstä?
Ja nyt kun huostaanotto jatkunut (muista syistä?) jo pidempään , lapsia ei tahdottaisi palauttaa, koska oletetaan että muutos toisi epävakautta heidän elämäänsä?
Lisäksi epäilet ettei sijoitusperheessä asiat ole parhaalla mahdollisella tavalla?

*yritti lukea rivien välistä*

Jos ymmärsin oikein niin ap syyhyn voi (ja oikeastaan pitääkin) puuttua lakiteitse(kin). Perusteeton epäily ei saa koskaan olla syy huostaanotolle.

Sen sijaan mietityttää kyll 3-vuotias joka "ei koskaan luonasi".
Jos hänen sijoituksensa on kestänyt pitkään ja lapsella muutenkin kehitsyviivästymää, niin muutto takaisin kotiin voisi - vaikkakin olisi sinun kannaltasi ja oikeustajun mukaisesti aivan oikein - olla pienelle pahasta....


Kovin vaikeita asioita nuo.
Voimia niiden kanssa.
 
Peesaan Mummeliisaa. Ja tuohon että onko syytä huostaanottoon, niin vaikeaa tuon lukemansa perusteella sanoa. Tuskin kuitenkaan syynä on ollut se että sinä olet yh. Ja lapsia taas ei voi pompotella edes takas, vaikka se karulta kuulostaakin:(

Pidä itsestäsi huolta, niin fyysisesti kuin henkisestikin.
 
tsemppiä
Sinun pitäisi tehdä valitus huostaanotosta oikeuteen ja hankkia asianajaja. Muten se voi pitkityä vuosiksi ja lastenkotittaminen vaikeutuu. Sitten tarvitsisit opetella yhteistyötä ja käytöstapoja.
Kaikki tietävyys ei ole hyväksi vaan pitää opetella nöyryyttä.
Avoimmuus on kaiken a ja o.
Suvun ja ystävie tuki ja heidän lausunnot sossulle olis hyödyksi. Lääkäriltä voit hakea liitteeksi sossulle lausunnon terveydentilastasi ja historiasta.
 

Yhteistyössä