Huooh, empatia taas paistaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jföa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en jaksanut suoraan sanottuna edes lukea tuota tekstiä loppuun, mutta mutta olen itse ns. sekunda, lapsia(hoidoilla saatu) jo on mutta lapsettomuudesta kärsin ja silti mun on vaikeaa kohdata esim. lapsetonta työkaveriani, kun koen että hän taas on "rasistinen" mun lapsettomuuttani kohtaan, tyyliin sullahan jo on..tuntuu kuin mulle siis ei mikään riittäisi, olisin jotenkin yliahne tai jotain..jotenkin aluksi ajattelin että häneltä saisin parhaimman vertaistuen mutta oikeesti sainkin sellaiselta joka raskautuu jo siitä kun näkee miehensä alasti ja tämä lapseton on ollut kaikkea muuta kuin tuki. Parjannut sekundäärisyyttäni 6-0, joten ei sitä empatiaa kyllä aina lapsettomiltakaan tipu, vai mitä ootte mieltä?

Ymmärrän kyllä hyvin sun lapsetonta ystävääsi. Pakko sunkin on myöntää, että se on vähän eri asia olla lapseton, kun on jo yksi lapsi. Kuin olla todella lapseton, kun ei saa edes sitä yhtä lasta. Että silleen ymmärrän sun ystävääsi, että hän on varmasti hiukan kateellinen sinun yhdestä lapsesta ja pitää omaa kärsimystään pahempana kuin sinun. Ei hän varmaan sitä tahallaan tarkoita, että jotenkin mitätöisi sinun suruasi. Yrittää vaan näyttää, että sulla on asiat vähän paremmin kuin hänellä.
Minäkin haluaisin vähintään 3 lasta. Mutta mieluummin edes yksi lapsi kuin ei yhtään. Näin hänkin varmaan ajattelee, että olisi jo onnellinen tuosta yhdestä.
Oletko osoittanut ystävääsi kohtaan myös empatiaa? Vai puhutko vain omasta surustasi?

Yhteistyössä