Huonot yöt 4kk ikäisellä???

22.07.2006
979
0
16
Alkaa väsymys painamaan! 2 ensimmäistä kuukautta poika nukahti kuin unelma, omaan sänkyyn imetyksen jälkeen ja nukkui jopa 20-05 ja siitä jatkoi vielä pari tuntia unia. Sitten alkoi heräilemään jo 24-02 syömään ja kun tätä oli jatkunut useamman viikon, pättelin, ettei kysymys ollut enää "tilaan lisää maitoa"-kaudesta vaan ihan nälästä, jota äm ei enää pitänyt montaa tuntia poissa. Kokeilin 3kk jälkeen velliä, tulos kakkarallia öisin (maha sekaisin). Vellit pois, annoin illalla imetyksen päälle korviketta, muuten siis täysimetyksellä. Sama rata jatkuu siis nyt 4kk iässä, Pahimmillaan herää jo 23 öhisemään ja oikein ähisee itsensä väkisin hereille. Ekaksi aina tarjoan tuttia, mutta kun yltyy huudoksi, on pakko imettää ettei isovelikin herää siihen meteliin. Rasittavaa!! Eilen päätin, että en syötä ennen 2 yöllä ja tassuteltiin ja hyssyteltiin poika puoli tuntia takaisin uneen klo 23.30. Ja söikin sitten vasta 02.45. Onko tää kehityksestä johtuvaa kun nälkä ei luultavasti voi olla. Syö ennen kylpyä molemmat rinnat n. 19.30, sitten kylpy ja 150ml korviketta ja sitten vielä n. 20.30 tissiä niin paljon kuin jaksaa ja sitten nukkumaan...APUJA!!!

minäkin jatkaisin ihan lapsentahtisesti imetystä öisin.ei ole ihme jos on nälkä vielä yöllä 4kk ikäisellä.
kuopukseni on 9kk ja edelleen syö yöllä....tosin hänen kohdallaan kyse ei ole enää nälästä mutta näin nyt vielä mennään.

Vauvasi on vielä aiva liian pieni minkäänlaiseen unikouluun.Tassuttelua suositellaan aloitettavaksi 6kk eteenpäin.
Mun vauva oli ihan samanlainen,heräili jatkuvasti vaatimaan tissiä.Pakko oli vaan kestää ja reilu 6kk iässä aloitettiin sitten unikoulu tassutus tekniikalla.Myös minun 9kk vanha vauva syö vielä yöllä.Herää kerran aamuyöstä syömään.Joskus vaatii tissiä jo 01 aikaan,mutta silloin hyssytän sylissä uneen.
Jaksamisia! :hug:

poika nukkunut aina tosi hyvin ja 20 vetänyt hetken aikaa tisun lisäks korviketta (täl hetkel velliä osa) ja nukkunut niin et syönyt 5mais seuraavaks ja siitä taas pari tuntia jne mut nyt kans heräilee jo 22-24 ja 02 ja 05 jne.... oon sit imetellyt. joskus menee pelkällä tutilla. en nyt kans viä stressaa, kolmas laps, mutta mutta, onko se sitten nälkäisempi jo kuin ennen kun ei tarvinnut tissiä näin...?? kiinteää ei ole suostunut ottaan vko sitten mutta tänään maistoi jo vähän.. ehkä se tästä.. vauva siis nyt 4.5kk.

Sama täälläkin. Alkoi noin 4kk iässä ja jatkuu edelleen; vauva nyt 5,5kk. Herää enemmän tai vähemmän, mutta pari kertaa yössä syömään klo 22-01 ja noin 02-04 riippuen edellisestä syötöstä. Ja nukkumaan menee klo 19. Ja lisäksi herää vielä monesti tuttia etsimään |O Mutta näin nyt mennään, hieman helpotti kun vauva siirrettiin oman huoneeseen. Häirittiin vissiin toisiamme ;) Mutta ei meilläkään mitään unikoulua vielä pidetä. Hampaat ja liikkuminen varmaan häiritsevät myös yöunia.

Mulla tyttö 4kk tasan tänään, ja herää normisti yhden kerran yöllä. Pullovauva. Ja yhtäkkiää viikko sitten alkas herään yhden extra kerran, klo19 menee nukkumaan, ja normisti herää klo03 aikaan, mutta tämä extra kerta on joko klo22 tai klo23.30...

Luulen tämän kuuluvan asiaan, vauva kasvaa ja sen takia syö paljon, ns kasvupyrähdys jolloin syö enemmän

Kiitos vastauksista! Mulla sanottiin esikoisesta, että tassuhoidon voi aloittaa kuinka pienellä tahansa? Unikouluksi en tätä kutsuisikaan, koska lasta ei huudateta yksin sängyssä missään nimessä, muutenkin itkee hyvin, hyvin vähän...Esikoinen söi samaa äidinmaitoa ja nukkui tässä iässä 20-05 eikä IKINÄ tullut mitään takapakkeja. Siksi tuntuu ehkä nyt rankemmalta imetellä sen tuhat kertaa yössä. Siirretään varmaan möhinäroope puolen vuoden iästä (kuten esikoinenkin) omaan huoneeseen niin kaikki saavat nukkua paremmin. Se uni kun on ihan hel...tin tärkeää vanhemmille! Ja lapsille luonnollisesti;) Minun mielestä kiinteitä 5 ateriaa syövä lapsi ei tarvitse enää yöllä ruokaa joten viimeistään siinä vaiheessa unihoulutan pojan nukkumaan yönsä hyvin, niitä aikoja odotellessa! Vaikeampi niistä yösyötöistä on luopua vuoden iässä...

Ja kasvu on ollut koko ajan hyvin tasaista eikä mitään pyrähdyksiä ole ollut havaittavissa lainkaan. Luulen, että meidän yölliset möhistelyt johtuvat nälkää paremmin jostain kehitysvaiheesta. Jutut on ihan uudet ja liikkuminen selvästi kiinnostaisi?

Lisään vielä, että yösyöttöjäkään mulla ei tässä vaiheessa ole juuri niin paljon mitään vastaan, mutta kun poika jää syöttöjen jälkeen öhisemään puoleksikin tunniksi ja pitää käydä tuttia antamassa useampi kerta..Saattaa mennä tunti ennen kuin itse saa taas nukkua ja siinä vaiheessa onkin pissahätä ja uni kadonnut hetkeksi ja sitten kun taas nukahdat, menee tunti ja taas saa herätä. Huomaan kyllä aamuisin olevani ihan pirteä, mutta yöllä meinaa kuolla..

juu ohan lapsis eroja... meil esikoinen alkoi alle 2kk iässä nukkua 12h yöunia ja nyt vasta (pian 6) vähentynyt hieman, keskimmäinen heräili jatkuvasti 2h välein tissille,sit hammasvaivantakia ja millon mistäkin, nyt (1v7kk)nukkuu hyvin JOS on terve,ei hammasvaivaa jne, tämä kolmas on niinku siltä väliltä =) . ihan hyvin nukkuu silti. pituutta oli 3 ja 4kk nlas tullut vähän, ehkä tosiaan nyt kasvuvaihe!! tassuttaa saa kyl,sehän on mukavaakin vauvalle! kuhan nälänvuoks ei tassuttele viä.

Yhteistyössä