Huonot välit äitiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotonta

Vieras
Onko mulla kohtalotovereita? En tule äitini kans toimeen lainkaan, vaikka kuinka olen yrittänyt olla kohtelias ja tulla puolitiehen vastaan. Nytkin, kun tarjosi eräitä vanhoja huonekaluja ei siitä seurannut kuin hammasten kiristelyä. Välimatkaa vanhempieni luo 300km. Olisin kyllä voinut muuten ottaa ne muttei riitä bensaan rahaa, kun pitäisi lainata pakettiauto ja se syö aika paljon. Muutenkin tässä tiukilla ollaan, minimielareiden varassa kitkutellaan. Ilmoitin tämän äidilleni joka veti herneet nenäänsä ja kävi hyvin v-maiseksi, kuvitteli kai että pyörin rahoissa, samoin ex-mies joka on yhtä tiukilla kuin mäkin. Sitäkin on väheksitty mulle sen takia, vaikka siis ihan töissä käykin! Enkä voi esim. kertoa mistään omista kuulumisistani, ainoastaan lasten jos joskus harvoin muistaa kysyä, ja onhan niillä omatkin puhelimet. Masentaa ja ahdistaa äitini käytös, on joo vanha jo mutta kyllä lenkkeillä jaksaa ja ylistää aina muita, esim. sukulaisten lapsia yms. tuttavia kuinka se ja se tehny näin ja noin hienosti!!! Viimeksi kun vein lapseni sinne mummolaan ei vaivautunut kahvia edes keittämään mutta heti kun sinne tuli joku muu tuttava niin eiköhän keksiä yms tarjottavaa löytynyt ja tarjoilu pelasi oikein ulos asti.

Mulla ei ihan noin huonot välit ole, mutta vähän samanlaista. Esimerkiksi jos pyydän mun äitiä kuskiksi hakemaan jotain, niin joudun odottamaan viikkoja ja sittenkin mennään kauhean valituksen kanssa. Harvoin siis pyydän. No, mutta kun veljeni pyytää niin äiti lähtee heti. Mun veljelle järjestettiin juhlat kun valmistui ammattikoulusta. Mä kun valmistui yliopistosta, niin mun äiti tokas vain että luojan kiitos, vihdoin. Äiti ei myöskään kysele koskaan mun kuulumisia, valittaa vaan vaivoistaan. Lupailee kaikenlaista, mutta mitään lupauksista ei pidä. Mun lapsia ei halua hoitaa, veljen muksut on mummolassa yökylässä harva se viikonloppu, kun vanhemmat tarvii omaa aikaa. Yh:na en tietty tarvii omaa aikaa... Nyt ei olla käyty koko kesänä mummolassa eikä meitä sinne ole edes pyydetty. Oon alkanut vähitellen vähentää soittoja ja kyläilemisiä, koska niistä jää vaan aina paha mieli. Äiti väheksyy mua jatkuvasti ja kehuu veljeä ja tämän vaimoa, kavereiden sa lapsia yms. Ei jaksa enää.

Mä olen antanut tavata lapsenlapsiaan kyllä huonoista väleistämme huolimatta. Nuorempi lapseni ei tosin enää halunnut mennä kun mummilla on niin tiukat säännöt

[QUOTE="alkup.";30097872]Mä olen antanut tavata lapsenlapsiaan kyllä huonoista väleistämme huolimatta. Nuorempi lapseni ei tosin enää halunnut mennä kun mummilla on niin tiukat säännöt[/QUOTE]

Sama juttu, mutta mummulla ei ole niin tiukat säännöt:). Nyt lapseni ovat aikuisia ja en enää nähnyt vanhempiani kohta vuoteen. Lapseni saavat käydä mummolassa jos haluavat.

Kysykäähän mahdollisilta sisaruksiltanne tms. että miten äitinne käyttäytyvät heille muille. Meidän mummo nimittäin on aina tehnyt sitä että kun serkut ovat poissa niin kehuu niitä meille. Pari vuotta sitten sai serkku sanottua miten mummo kehuu meitä heille. Toki mummo ei ole muuten tuollainen kuin äitisi. Mutta hermoja vievää kuunnella aina muiden kehumisia mutta ei itselle suoraan koskaan.

Yhteistyössä