Huonosti syövä 2v poikamme...

ihan ihmetyttää useinkin,että millä oikein elää&jaksaa,kun niin huonosti syö,tänäänkään ei ole viellä syönnyt kuin pari siivua juustoa ja puoli banaania ja pienen palan kakkua,ruokaan ei edes koskennut,harvoin jättää kokonaan syömättä ruoan,on kyllä terve ja jaksaa peuhata,liekö sitten niin pieni ruokainen,neuvolassa sanoi,että jos terve ja leikkii niin hyvä niin.Onko muilla vastaavaa? :ashamed:

äiti76
Mulla kanssa poika on tosi huono syömään,nyt 4v.Kasvaa pituutta mutta painoa ei tule.On villi kun mikä ja jaksaa touhuta kokoajan.Ei ole ikinä tykännyt syödä vellejä tai puuroja.Kulkee painokäyrällä -10.Mä olenkin tehnyt silleen etten tuputa ruokaa,vaan annan sillon aina kun pyytää.Mä laitoin pienenpänä ruuan sekaan rypsiöljyä (neuvolasta neuvottiin),mutta en huomannut että paino olisi noussut."Kiva"kuulla että on muitakin lapsia jotka syö huonosti.Olin jo varma että mun lapsi ainoo kuka syö huonosti.

Meillä kanssa tuo nyt jo 16v. poika oli pienenä ihan hirveen huono syömään. Oli ihan turha yrittää väkisin, joten syötiin aikalailla "lapsentahtisesti" yläasteelle asti. ;) Eli niinä päivinä kun maistui sai syödä niin paljon kuin halus ja silloin kun ei maistunut, oli syömättä. Nykyään syö jo paremmin, vaikka onkin vieläkin aika kuikka! :D

sissi74
meillä on tismalleen ja just noin..
on päiviä,ettei syö,vois sanoa yhtään mitään,ja niinä harvoina kun maistuu..äiti hihkuu ilosta ja onnesta=)
on poika(2.5)kuitenkin ihan normaalikokoinen,jokseenkin hoikka kyllä..jaksaa olla ja elää siinä missä muutkin lapset,huolimatta siitä,miten hintsusti maistuupi!!

Yhteistyössä