Huonoja uutisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Papa näytteessäni oli muutoksia ja kävin jatkotutkimuksissa kolposkopiassa.
Kohdunkaula näytti normaalilta, mutta emättimen seinämästä löytyi "jotain" eli röpelöinen kasvain, näytepaloja otettiin ja nyt odottelen tuloksia...

Olen alle 40v ja kolme pientä lasta. Tulevaisuus huolettaa... Haluaisin elää vielä...
Yritän ajatella positiivisesti, mutta vaikeaa on.

Aiheesta googlailu vain lisää tuskaa. Emättimen syöpä on hyvin harvinainen ja yleensä vanhempien naisten vaiva, kasvain voi olla myös etäpesäke jostain muusta.

Käykää papassa! Nähtäväksi jää, löydettiinkö oma kasvaimeni ajoissa.

Menin normaaliin papa kontrolliin, oireita ei ollut, mutta nyt jälkikäteen tajusin, että ajoittaiset vuodot johtuivat kasvaimesta. Luulin niitä kierukasta johtuviksi tiputteluiksi.
Papa luokkaa en tiedä, astetta huonompi kuin LSIL, mutta en tiedä tarkemmin.

Menin normaaliin papa kontrolliin, oireita ei ollut, mutta nyt jälkikäteen tajusin, että ajoittaiset vuodot johtuivat kasvaimesta. Luulin niitä kierukasta johtuviksi tiputteluiksi.
Papa luokkaa en tiedä, astetta huonompi kuin LSIL, mutta en tiedä tarkemmin.

Luulisi, että gyne huomaisi tuollaisen kasvaimen. Mutta onneksi tuollaisissa(kin) syövissä on aika hyvä ennuste, tosin voi olla, että kohtu tms joudutaan poistamaan.

Yhdellä tutulla oli emättimessä syöpä. Nyt siitä on jo muutama vuosi aikaa, (kohta 10 vuotta) kun syöpä leikattiin ja kaikki on ihan ok taas. Ei pidä vaipua epätoivoon.

[QUOTE="vieras";26657766]Papa näytteessäni oli muutoksia ja kävin jatkotutkimuksissa kolposkopiassa.
Kohdunkaula näytti normaalilta, mutta emättimen seinämästä löytyi "jotain" eli röpelöinen kasvain, näytepaloja otettiin ja nyt odottelen tuloksia...

Olen alle 40v ja kolme pientä lasta. Tulevaisuus huolettaa... Haluaisin elää vielä...
Yritän ajatella positiivisesti, mutta vaikeaa on.

Aiheesta googlailu vain lisää tuskaa. Emättimen syöpä on hyvin harvinainen ja yleensä vanhempien naisten vaiva, kasvain voi olla myös etäpesäke jostain muusta.

Käykää papassa! Nähtäväksi jää, löydettiinkö oma kasvaimeni ajoissa.[/QUOTE]

:hug: Onpa ikävää, toivotaan ettei olis niin paha, yritä ajtella positiivisesti, ettei tuo
ole viellä kuolemantuomio. Voimia paljon. :hug:

Kiitos vastauksista. Arkkua en ole vielä tilaamassa, mutta itku on herkässä... Odottavan aika on tosiaan pitkä. Onneksi olen nyt päässyt hoitoon. Lääkäri sanoi, että kasvain poistetaan jokatapauksessa, oli sitten hyvän- tai pahanlaatuinen.
Olen ajatellut elää mummoikään, ihan heti en luovuta.

ON TÄÄLLÄ TAAS ILKEÄ PORUKKA :O

Lsil ei ole syöpä ja pieni todenököisyys että edes tulee jotain, jos oot seurannassa ei tuu mitään. Mutta se on ihana Hpv mitä palstalaiset kuulema eivät pelkää, vaikka se aiheuttaa vuosittain noin 18 000 naisille Suomessa muutoksia alapäässä ja näistä 3000lle näitä hoidetaan ettei kehitty mitään, ihan varmuuden vuoksi... Patti voi olla mitä vaan. Mutta tosissaan Hpv aiheuttaa syöpiä koko alapäässä. Itselläkin oli muutoksia kohdunkaulassa Hpv:n takia, kun tää paska muuta hyviäkin geenejä. Mutta nyt ei siitä paska mulla edes ole elimistöstä, eikä ikinä tulee, koska sain siihen terapeutisen rokotteen Meksikosta ja kaikki hävisi kokonaan, ei muutoksia ei Hpv:ta ei riskiä:)

Voi helvetti että on sairasta sakkia täällä.

Varmasti pelottaa, kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Itse kävin kans siinä papa-seulonnassa, mutta tuloksen tuleminen saattaa kuulema kestää 2 kuukautta. Joten odotellaan. Mutta toivottaan, ettei ole pahanlaatuinen ja selviät vähällä.

ON TÄÄLLÄ TAAS ILKEÄ PORUKKA :O

Lsil ei ole syöpä ja pieni todenököisyys että edes tulee jotain, jos oot seurannassa ei tuu mitään. Mutta se on ihana Hpv mitä palstalaiset kuulema eivät pelkää, vaikka se aiheuttaa vuosittain noin 18 000 naisille Suomessa muutoksia alapäässä ja näistä 3000lle näitä hoidetaan ettei kehitty mitään, ihan varmuuden vuoksi... Patti voi olla mitä vaan. Mutta tosissaan Hpv aiheuttaa syöpiä koko alapäässä. Itselläkin oli muutoksia kohdunkaulassa Hpv:n takia, kun tää paska muuta hyviäkin geenejä. Mutta nyt ei siitä paska mulla edes ole elimistöstä, eikä ikinä tulee, koska sain siihen terapeutisen rokotteen Meksikosta ja kaikki hävisi kokonaan, ei muutoksia ei Hpv:ta ei riskiä:)

Pitikö sun huomiohoro tulla tännekin kääntään juttu jotenkin suhun :kieh:

[QUOTE="Sirkkeli";26658360]Voi helvetti että on sairasta sakkia täällä.

Varmasti pelottaa, kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Itse kävin kans siinä papa-seulonnassa, mutta tuloksen tuleminen saattaa kuulema kestää 2 kuukautta. Joten odotellaan. Mutta toivottaan, ettei ole pahanlaatuinen ja selviät vähällä.[/QUOTE]

Yksityisellä kestää 5-7 päivää. Aika pepusta kun ihmisiä kohdellaan näin, eli maksaa niin saat heti vastaukset, muuten voit täriseä 2kk jopa....Varmasti pelottaa, voin kuvitella tunteita. Mutta en halua ylimainosta yks juttu, mutta jos ei ole kovin pahaa vielä ap:lla niin onneks sinne on hoito, eli rokote.... sen jälkeen ei ainakaan enää yhtä riskiä oo että jotain tulee takas

[QUOTE="vieras";26658374]Tosiaan, kannattaa kysellä sitä lepopaikkaa ja järjestellä lapsihommaty iskälle :( Kaikkeen tottuu..[/QUOTE]

Hei ota se pinki lääke niin mieliala nouse, oot varma värisokea kun otit väärä;)

Yhteistyössä