huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Olen raskaana viikolla 25 ja supisteluja ja kipuja on niin paljon, että eilen illalla pääsin juuri ja juuri kävelemään. Lepo auttaa asiaan ja nyt aamulla on taas parempi olla. Tänään yritän saada itselleni lääkäriajan mutta miten vaivaakin huono omatunto siitä, että joudun mahdollisesti sairaslomalle. Tiedän, etten ole korvaamaton mutta aika paljon poissaoloni vaatisi järjestelyjä työnantajalta. Muita?

ymmärrän hyvin tilanteesi itse jäin jo rv 27 sairaslomalle kovien selkäsärkyjen takia ja työni oli kahdeksan tuntia päivässä seisomista siinä selkä joutui masun kanssa kovalle koetukselle. ymmärrän hyvin että tilanne stressaa mutta nyt on ajateltava vain vauvan ja sinun parasta kyllä ne siellä töissä pärjää ilman sinuakin niinkuin sanoit kukaan ei ole korvaamaton. lääkärille vaan ja kelalta hakemaan sairaspäivarahaa..

peesaan. Itse jäin joskus rv 21 paikkeilla nivelkipujen takia(en pystynyt aina kävelemään) ja hirveet omantunnon tuskat. Mutta hyvä kun jäin. Ensin pitää/saa ajatella itseään ja vauvaa ja sitten vasta töitä. Ihan rauhassa jäät saikulle. Itsellä tuntui aina kun oli se lääkärille meno että en mä taida niin kipeä edes ollakaan mutta lääkäri onneks fiksuna ihmisenä sanoi että nyt pitää ajatella omaa jaksamistaan, vauva voi hyvin jos minä voin hyvin. Sulla ei välttämättä yhtä kiva lääkäri mutta pidä pääsi.
Samalla itseä ärsytti juuri tuo mikä sinuakin että aamulla olin usein kunnossa ja kun tuli töistä niin vaakatasoon ja äkkiä. Äippäneuvolassa sanoikin että en ole työkykyinen jos ainut mitä voin päivän aikana tehdä on työt ja niiden jälkeen olen taas kipeä. Ei sun tarvi töitä varten raskausaikana kituuttaa, vaan nyt reippaana aattelet itteäs!

Kiitti myy vastauksesta. Näinhän se on tehtävä, laitettava vauvan ja oma terveys etusijalle. Miksihän tuosta asiasta täytyy tuntea huonoa omatuntoa? Lääkärihän sen sairasloman päättää enkä minä... Sain iltapäiväksi ajan lääkärille.

Miten se menikään... Raskaus ei ole sairaus, mutta raskaus voi tehdä sairaaksi.
Turhaa murehdit, vauva ja sinä olette miljoona kertaa tärkeämmät kuin jotkut työprojektit, itse olette korvaamattomia, mutta sinun sijaiseksi voidaan palkata joku muu tekemään töitä.

hmph: Näinhän se menee, vaikka tiedän, että työnantajan kommentit eivät ole mitenkään rohkaisevia, jos saikkua tulee. Raskaudestakin kerrottuani onnittelujen sijaan sain voivotteluja, että kylläpä meille (esimiehille) tulee taas lisää töitä :-(

sanv: Mulla juuri se tilanne, että ehkä voisin 6 tuntia jaksaa töitä tehdä mutta sen jälkeen onkin loppu päivä maattava sohvalla.

Yhteistyössä