Huono omatunto siitä, että voisin kerrankin antaa aikaa itselleni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nanna"

Vieras
Oonko mä ihan ainut tässä maailmassa, jolla samankaltaisia tunteita?
Lapsi on 1,5v ja en ole vielä ainuttakaan yötä ollut lapsesta erossa. Nyt kun lapsi on jo hoidossa, meillä on aikaa vain iltaisin olla yhdessä ennenkuin poju menee nukkumaan. Viikonloppuna mies olisi sitten lähdössä pojan kanssa mummolaan ja hän puhui olevansa siellä perjantaista sunnuntaihin.
Ja mulle tuli heti kielteinen reaktio. Alkoi ahdistamaan. Koen huonoa omaatuntoa siitä, että olen kotona yksin koko viikonlopun ja voisin tehdä mitä tahtoisin ja hemmotella itseäni. Ja lapsi olis muualla, eikä näkis ollenkaan mua kun viimein olis aikaa touhuta koko perheen kesken, kun ollaan kaikki vapaalla..

Toki helpottaa tietää, että lapsi on isänsä kanssa mutta kai mulla on sitten vaan vieläkin niin iso side lapseen, etten haluais päästää mun pikkusesta irti. Ongelma taitaa siis olla enemmän kun lapsella..

Mä en ole ollut edes puolta päivää erossa mun 2-vuotiaasta ja ei ole mitään tarvetta ollakaan. En voisi olla erossa päivää lapsesta kun välillä iskee ikävä jo työpäivän aikana ja se ei ole kivaa. Ja ei, en nuku lapseni kanssa enkä häsää ja sössötä.

Pakotin itseni olemaan esikoisesta erossa kun nuorena äitinä luin siitä omasta ajasta ja yhteisestä ja parisuhdeajasta ym.

Helvettiä se oli. Siis kun veimme lapsen mummolaan kun hän oli tosi pieni, alle puoli vuotta.
Jonkun häiden tai synttäreiden tai vastaavan takia. En edes muista enää.

Kuopuksen kanssa kuuntelin vaistoani. tosin ap:nlapsi on jo isompi, ei enä vauva.

Pakotin itseni olemaan esikoisesta erossa kun nuorena äitinä luin siitä omasta ajasta ja yhteisestä ja parisuhdeajasta ym.

Helvettiä se oli. Siis kun veimme lapsen mummolaan kun hän oli tosi pieni, alle puoli vuotta.
Jonkun häiden tai synttäreiden tai vastaavan takia. En edes muista enää.

Kuopuksen kanssa kuuntelin vaistoani. tosin ap:nlapsi on jo isompi, ei enä vauva.

mäkin muistan ne ekat kerrat, kun lähdin käymään jossain ilman lasta, se oli ihan kamalaa. mutta ei se enää ole niin pahalta tuntunut, hoidon alotuksen myötä muutaman tunnin erot ei ole tuntuneet enää niin pahalta..
mutta yö erossa lapsesta saa mut ahdistumaan.

Yhteistyössä