Huono omatunto kun lapsi hoidossa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskailua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskailua

Vieras
Minulla on tänään ihan poikkeuksellisesti iltavuoro ja päätimme kuitenkin mieheni kanssa että viedään poika normaaliin tapaan heti aamusella päiväkotiin jottei sekoa rytmeissään, mies sitten hakee normaaliin aikaan pojan pois. Vein äsken pojan aamupalalle ja jätin sinne ja nyt on ihan tosi kurja mieli asiasta. Olisko kuitenkin pitänyt viedä vasta päiväunille. En tiedä, voi että :( onneksi en tee vuorotyötä!

Minulla on muutenkin usein huono omatunto kun jätän pojan esim mummolle hoitoon, etenkin kun hän on ollut pari kertaa siellä yökylässä (ne mennyt tosi kivasti) ja me vanhemmat emme ole tehneet mitään niin kummallista. Onkohan normaalia että tulee jotenkin paha mieli sen toisen puolesta? Lapsi 2v.

Normaaliahan tuo on, mutta yrita kitkea huono omatunto pois. Lapselle on vain hyvaksi saada kontaktia muihin aikuisiin, se rikastuttaa hanenkin elamaansa. Ja jokainen vanhempi tarvitsee myos omaa aikaa.

On normaalia, mulla on sama olo vielä 5-vuotiaankin kanssa! Mutta teen silloin jotain ikävämpiä kotitöitä, jotta on edes hyötyä siitä että lapsi on poissa. Paitsi jos on mummilla, niin silloin lapsella on yleensä jopa hauskempaa kuin kotona/äidin kanssa :D eli siitä ei kannata murehtia!

Kai se on ihan normaalia, mutta ei ollenkaan tarpeellista. Jos kyse on yksittäisestä iltavuorosta ja tuttu rytmi on lapselle helpompi, niin ihan oikean ratkaisun teit. Ja kyllä lapsi saa olla mummolla ja kummillakin välillä hoidossa ihan ilman huonoa omaatuntoa. Mutta jos se sinusta tuntuu pahalta, niin ei lasta tarvitse viedä huvin vuoksi hoitoon.

Yhteistyössä