Huono omatunto jos mies hoitaa vauvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miksiköhän mulla on aina huono omatunto, jos ns. laiskottelen, ja mies on vauvan kans. Tää ei vaivaa sillon, jos oon vaikka kaupssa tai lenkillä tai jumpassa, mutta jos oon kotona ja saisin vaikka kattoa tv.tä rauhassa.

Mies hoitaa ihan mielellään, mut silti tunnen näin :(

Varmaankin itsekkäistä syistä tuo huono omatunto, sama juttu minulla... Eihän se mies sitä vauvaa hoida vaan on sen vauvan isä. Miehellähän on oikeus olla lapselleen isä?

Oikeastaan jotenkin ajattelen, että nyt se on miehen ajasta pois, kun hän joutuu olemaan vauvan kans. En jotenkin tajua, että kyllä hän haluaakin olla.

Tarkemmin ajateltuna taidan itse tällä hetkellä kokea vauvanhoidon aika raskaana, ja en ikään kuin halua miehelle yhtä raskasta oloa.

Järjenvastaista tämä on! Ja rakastan valtavasti vauvaani, hän on vain kovin rasittava, nyt kun on koko ajan kurkkimassa laatikoihn ja yms. kiellettyä :)

Ihan samoin minulla, että koen tällä hetkellä vauvan kanssa olemisen aika raskaana. Univelkaa on ja muutenkin kai liikaa tekemistä. Ei se ole minusta mitenkään järjenvastaista, säästelet voimiasi, ettei oikeasti tule sitä päivää, kun päässä pimahtaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olet hiukkasen sekasin!

Kuuluu kai hiukan asiaankin tossa vaiheessa?
Kouluta itteäs, pidennä ensin laiskotteluaikaa ja lähde sitten ulos kämpästä hoitamaan suhteita muihin ihmisiin välillä.

Voithan ajatella asian niin, että käyt ylläpitämässä sosiaalista verkostoasi, ettei lapsi kasva tyhjiössä. Tärkeätä työtä siis!

Yhteistyössä