Huono iho, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näppylä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näppylä

Vieras
En vaan pääse näpyistä eroon, näytän ihan 15-vuotiaalta teinarilta tän naaman kans vaikka alan jo lähennellä kolmeakymmentä.

Ei kenelläkään olisi mitään huippuideaa millä pääsisin näpyistä eroon?

Mulla on hieman rasvoittuva iho jonka rasvaisuuden olen itseasiassa saanut jotenkuten kuriin öljyttömällä päivävoiteella. Meikkaan ehkä noin kolmena päivä viikosta kun käyn kaupassa tms. Ennen meikkasin joka päivä, nyt siis ihan sen vuoksi en meikkaa koska olen kotona hoitamassa vauvaa, ei siis tarvitse, mutta meikin piikkiin en ole koskaan iho-ongelmiani yhdistänyt, koska sillä ei tunnu olevan merkitystä. Voisi kuvitella, että päivittäinen ulkoilu tekisi hyvää iholle, mutta p*skat sillä oo mitään vaikutusta. Myös ruokavaliolla en ole huomannut suuria eroja, siis syönkö rasvaista vai rasvatonta. Välillä kun saan näitä terveyspyrähdyksiä, etten syö sokeria enkä rasvaa, niin en ole huomannut siinäkään mainittavaa eroa. Ihan samalla tavalla näppyjä tulee.

Olen myös vaihtanut nämä "halpis-puhdistusaineet" ihan laadukkaisiin tökötteihin, mutta ei edelleenkään tehoa (paitsi se rasvaisuuden määrä sen voiteen kanssa), kokeilenko vielä apteekista saatavia tuotteita? Ei minulla siis koskaan ole mikään akne-iho ollut, mutta nämä tyyliin 10 näppyä naamassa häiritsee ja paljon, ja ne on tosi pahan näköisiä.

mä oon saanu avun naaman kukkimiseen acnicyl tuotteilla, apteekista saa. meni n. 6 vkoa kun tulokset oli näkyvissä ja enää en tuotetta vaihda!! ainoastaan kierron keskivaihella tämä 1-2 pakollista näppyä puskee esiin, muuten tosi jees :) suosittelen!

Niimpä voisin! Ei se ole edes käynyt mielessäni! Oon vaan ajatellut, että tää on ihan normaalia, ei kuitenkaan mikään varsinainen tauti. Ehkäpä siis käyn lekurilla ja jos sieltä saisin sitä apua :)

[QUOTE="vieras";25224551]Mikrokuorintavoidetta kerran pari viikossa ja näppyihin tea tree -öljyä.[/QUOTE]
Siis kuori vasta sitten kunnolla, kun on tulehdusvaihe poissa.

[QUOTE="maikku";25224545]mä oon saanu avun naaman kukkimiseen acnicyl tuotteilla, apteekista saa. meni n. 6 vkoa kun tulokset oli näkyvissä ja enää en tuotetta vaihda!! ainoastaan kierron keskivaihella tämä 1-2 pakollista näppyä puskee esiin, muuten tosi jees :) suosittelen![/QUOTE]

Okei, tuota voisinkin koittaa ennen lääkäriä. Mietinkin, että joku apteekkituote voisi toimia, pitää vaan tosiaan malttaa antaa aikaa. Tää menee testaukseen, kiitos!

Ostin viimeksi apteekista favora-voidetta. Iho alkoi kuivumaan ja tämä favora aikakin on hieman rasvaisempaa...
Mulla myös finnejä naamassa silloin tällöin varsinkin ennen menkkkoja ja viimeksi oli 4 kappaletta leuanssa...
Mitenköhän niistä pääsisi eroon?

[QUOTE="vieras";25224563]Siis kuori vasta sitten kunnolla, kun on tulehdusvaihe poissa.[/QUOTE]

Mistä tuota voidetta saa? Voitko heittää mitään merkkiä? Olen aivan onneton näissä naisten tököteissä, vaikka niillä tykkäänkin läträtä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Näppylä;25224583:
Mistä tuota voidetta saa? Voitko heittää mitään merkkiä? Olen aivan onneton näissä naisten tököteissä, vaikka niillä tykkäänkin läträtä :)

Bodyshoppi ainakin myy kaikenlaisia kuorintajuttuja ja tota teepuuöljyä.

Mulla kuorintavoiteet usein hiukan ärsyttää ihoa, en oikein tiedä miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25224594:
Bodyshoppi ainakin myy kaikenlaisia kuorintajuttuja ja tota teepuuöljyä.

Mulla kuorintavoiteet usein hiukan ärsyttää ihoa, en oikein tiedä miksi.

Kyllä mullakin ihan peruskuorintavoide löytyy, mutta ajattelin, että onko tuo mikrohuorinta jotain aivan spessujuttua :D. Mulla ei ole vaarana ihon kuivuminen ja hyvin kestää iho tuon kuorimisen, sitä teen pari kertaa viikossa, mutta tosiaan näihin suurimpiin ihon ongelmakohtiin siitä ei ole apua. Mutta voihan se olla, että naamassani olisi vieläkin enemmän nyppylää jos en huolehtisi tästä kunnon puhdistuksesta tunnollisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja näppylä;25224615:
Kyllä mullakin ihan peruskuorintavoide löytyy, mutta ajattelin, että onko tuo mikrohuorinta jotain aivan spessujuttua :D. Mulla ei ole vaarana ihon kuivuminen ja hyvin kestää iho tuon kuorimisen, sitä teen pari kertaa viikossa, mutta tosiaan näihin suurimpiin ihon ongelmakohtiin siitä ei ole apua. Mutta voihan se olla, että naamassani olisi vieläkin enemmän nyppylää jos en huolehtisi tästä kunnon puhdistuksesta tunnollisesti.

Bodyshopissa myydään jotain semmosta mikrokuorintavoidetta kanssa. Ainakin semmosta oranssissa tuubissa, aika hienojakoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Näppylä;25224583:
Aika monella merkillä on (edulliset toimivat yhtä hyvin), esim. Boots sarjassa on hajusteeton tuote (Sokos). Ostos-TV:ssä mainostettua kuorintavoidetta voi tilata ilman niitä muita tarpeettomia härpäkkeitä (voi käyttää sormin) ja toimii vielä edellistäkin paremmin. Vaatii puhdistusgeelin käytön jälkeenpäin, koska ei rasvaisena huuhtoudu samalla tavalla, on ikävä kyllä hajustettu, riittoisa, suosittelen. Muistaa käyttää aluksi varovaisesti, koska on voimakkaasti kuoriva. Kirkastaa ihoa heti, mutta pidemmän ajan kuluessa vähentää tukkeumia ja tasoittaa ihon väriä.

Tea tree -öljy on paras paikallishoito finneihin ja sitä voi välillä laittaa muutaman tipan myös kosteusvoiteeseen. Jos et ole ennen kokeillut, niin osta ihmeessä. Sitä ilman ei osaa tulla toimeen.

[QUOTE="vieras";25224688]Aika monella merkillä on (edulliset toimivat yhtä hyvin), esim. Boots sarjassa on hajusteeton tuote (Sokos). Ostos-TV:ssä mainostettua kuorintavoidetta voi tilata ilman niitä muita tarpeettomia härpäkkeitä (voi käyttää sormin) ja toimii vielä edellistäkin paremmin. Vaatii puhdistusgeelin käytön jälkeenpäin, koska ei rasvaisena huuhtoudu samalla tavalla, on ikävä kyllä hajustettu, riittoisa, suosittelen. Muistaa käyttää aluksi varovaisesti, koska on voimakkaasti kuoriva. Kirkastaa ihoa heti, mutta pidemmän ajan kuluessa vähentää tukkeumia ja tasoittaa ihon väriä.

Tea tree -öljy on paras paikallishoito finneihin ja sitä voi välillä laittaa muutaman tipan myös kosteusvoiteeseen. Jos et ole ennen kokeillut, niin osta ihmeessä. Sitä ilman ei osaa tulla toimeen.[/QUOTE]
Ei anna laittaa linkkiä mutta googleta Youthful Essence ja sieltä sivulta tuotteet ja Resurfacing Cream -kristallikidevoide (71g).

[QUOTE="vieras";25224703]Ei anna laittaa linkkiä mutta googleta Youthful Essence ja sieltä sivulta tuotteet ja Resurfacing Cream -kristallikidevoide (71g).[/QUOTE]
Ei kannata liittyä tuohon kerhoon (josta tulee säännöllisesti tuotteita) , vaan tilata vaan tuo voide.

Kävin hakemassa apteekista nuo Acnicyl -tuotteet ja huomasin muutoksen heti! Okei, on naamassa edelleen näppyjä ja epätasaisuuksia, mutta koskaan ennen minkään muun kasvojen puhdistustuotteen jäljiltä iho ei ole tuntunut näin hyvältä. Nyt pistän kaikki toiveeni nuihin tuotteisiin. :)

Kannattaa kokeilla myös mutasaippuaa. Se on minulla ainut mikä toimii, apteekin tuotteetkin tuntuu loppujen lopuksi vaan ärsyttävän ihoa.. Löytyy Ahavan tuotteena mm. stockalta, ja muutamista luontaistuotekaupoista. Googlaamalla mutasaippua löytyy myös muutama nettikauppa. Suosittelen.

Uusimmat

Yhteistyössä