Huono äitisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Te kenellä on huono äitisuhde, osaatteko sanoa miksi näin ja miten se näkyy?
Oletteko tekemisissä(ja kuinka paljon), oletteko yrittäneet parantaa välejä(ja miten) ja mistä olette saaneet tukea tilanteelle?
Onko teillä ketään kenelle olette voineet puhua asiasta tai oletteko saaneet ymmärrystä asialle?

Sanoisin oman äitisuhteeni olevan monimutkainen. On ollut oikeastaan aina, selvimmin tämä on näkynyt murrosiästäni alkaen. Emme ymmärrä toisiamme ja jos emme olisi läheistä sukua vaan tuntisimme toisemme muista yhteyksistä, saattaa olla ettemme tulisi toimeen keskenämme. Henkilökemiat eivät kohtaa. Äitini on ihmissuhteissaan hyvin vaativa ja kuluttava siinä missä itse olen hieman erakonsorttinen. Suhde toimii jos sen pitää joiltakin osin pintapuolisena.

En muista että äitini olisi kannustanut tai kehua mistään. Aina sain kuulla, jos istuin huonosti tai en tehnyt jotain pikkuasiaa niin kuin se äidin mielestä olisi pitänyt.

Jos mulla ei olis lasta ja toista tulossa, niin en pitäis vanhempiini yhteyttä varmaan kuin kerran vuodessa. Nyt kumminkin yritän pitää muksulla isovanhemmat edes jollain tasolla.

Ollaan niin erilaisia ihmisiä, enkä vieläkään ole ymmärtänyt miksi vanhempani ovat ylipäänsä hankkineet lapsia. Emme saaneet näkyä emmekä kuulua.

En mä ole tarvinnut asian kanssa tukea/ apua tai ymmärrystä, joten en ole edes ajatellut sellaista. Joskus jossain tulee puheeksi, kun mun porukoita ei näy missään koskaan, niin olen sit kertonut.

Yhteistyössä