HUONO ÄITI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona

Vieras
Tällä hetkellä minulla on niin kurja olo etten osaa sitä edes sanoin kuvata. olen huono äiti esikoiselleni.
esikoinen on aika vaativa ja kitisevä varhaisteini-ikäinen, joka päivisin kiusaa sisariaan ja valittaa ja aukoo päätä minulle. öisin pelkää ja nukkuu vieressäni. nykyisin ei uskalla päivälläkään mennä pidemmälle asuvien kavereiden luo edes syntymäpäiville, koska pelkää etten hänät hae tai että minulle jotain tapahtuu. olen siis täysin sidoksissa lapseen, enkä pääse mihinkään ilman häntä. ja tosiaan päivisin valittaa, huutaa, raivoaa, paiskii ovia.

varmaan olen jo niin loppuun palanut hänen kanssaan, että olen alkanut hänelle huutamaan aivan kauheuksia ja ottamaan tukasta kiinni silloin kun kiusaa pienempiä sisaruksiaan.
olen lisäksi huutanut hänelle typerä paskapää, pölö, vammainen, sietäisi mennä lastenkotiin kasvamaan ja että sillä hetkellä vihaan häntä.
olen myös vienyt hänet omaan huoneeseen, mutta kun 40kiloinen pistää vastaan, siitä tulee repiminen omaan huoneeseen.

tiedän, en saisi tehdä näin ja olen todella masentunut ja vihainen itselleni kun näin olen tehnyt. olen huono äiti ja lapsi ehkä kärsii minun tyhmydestäni loppuelämänsä. itkettää, en minä osannut lapsiani hoitaakaan, vaikka kuvittelin että olen heille parasta maailmassa.
olen tehnyt väärin ja lapseni on nyt joutunut jo jonkin aikaa elämään täys paskan äitinsä kanssa. ei mikään ihme että oireilee enemmän.

mitä ihmettä voin tehdä? mikä meille auttaa? miten tuon varhaisteinin saan käyttäytymään, että minäkin pystyisin käyttäytyä?
olen tehnyt niin paljon väärin ja pelkään, että se aiheuttaa lapselle myöhemmin jotain...

"miten tuon varhaisteinin saan käyttäytymään, että minäkin pystyisin käyttäytyä? "

Tuo sun lause pisti silmään... Eli sinä olet aikuinen ja voit ottaa vastuun omasta käytöksestäsi. Et voi laittaa omaa huonoa käytöstäsi lapsesi piikkiin. Lähde siitä vaikka liikkeelle. Ja soitto perheneuvolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tota....:
"miten tuon varhaisteinin saan käyttäytymään, että minäkin pystyisin käyttäytyä? "

Tuo sun lause pisti silmään... Eli sinä olet aikuinen ja voit ottaa vastuun omasta käytöksestäsi. Et voi laittaa omaa huonoa käytöstäsi lapsesi piikkiin. Lähde siitä vaikka liikkeelle. Ja soitto perheneuvolaan.

peesi. On hyvä että avaiuduit edes täällä, nyt vain samat asiat kertomaan esmes tuonne perheneuvolaan. Älä päästä tilannetta enää yhtään pahemmaksi tai saatte kärsiä siitä aina. Lapsesi tarvitsee sinua (tasapainoisena) jotta hän voi kasvaa tasapainoiseksi. Nuo pelkotilat kertovat jo hyvin selkeästi, että apua tarvitsette.

Voimia :hug:

Kannattaisi varmaan alkaa selvittää, mikä lapsella on hätänä. Sanoit, että hän on varhaisteini...12-vuotiasko? Jos on noin voimakkaita pelkoja tuon ikäisellä, niin varmaan niihin jokin syy on. Onko lapsen elämässä ollut hiljattain muutoksia tai muuta? Kysele opelta, miten koulussa menee. Sitten voisit ottaa yhteyttä vaikka koulukuraattoriin, jos teillä sellainen on. Tarviitte varmasti nyt tilanteen selvittämiseen jonkun ulkoupuolisen apua.

11.v on lapsi. on nyt puolenvuoden ajan pelännyt kaikkea. on ollut kotona aina ja silloin yöpyi kaverilla. siitä alkoi pelot. nyttemmin ei uskalla enään mihinkään.
mitään radikaalia muutosta ei ole tapahtunut, hän on vain tullut varhaisteini ikään, kaverin luona ei tapahtunut mitään muuta kuin että hän tuli kipeäksi. muutoksia ei siis ole ollut. koulussa menee loistavasti ja kavereidenkin kanssa. sisrtenkin kanssa joskus. olen saanut sen käsityksen että lapsi kaipaa enemmän huomiota ja kahdenkeskeistä aikaa, lisäksi pelkää että meille muille sattuu jotain ja hän jää yksin. tästä o kyllä jo kuraattorin kanssa juteltu, mutta ei mikään auttanut siinäkään

Yhteistyössä