huono äiti täällä hei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se huono laiska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se huono laiska äiti

Vieras
Lyhykäisyydessään meidän päivä:
Poika 1v10kk herää aamulla 9 aikaa. Syödään aamupala joka menee heikosti kaupaksi. kaikkea mahdollista kokeiltu, mutta mikään ei maistu. Mä olen edellisenä yönä opiskellut myöhään aamuyöhön ja sen takia aivan tolkuttoman väsyny. Ulos pitäisi lähteä mutta a) lapsi ei oo syönny juuri mitään b) mä olen niin väsyny etten meinaa saada edes vaatteita puetuks. Ulos lähtö venyy ja venyy... lopulta ei mennä kun johan kohta pitäs syödä ruoka ja käydä päikkäreille. Ruoka tosin ei maistu taaskaan kun ei oo ulkoiltu. Yritän saada pojan klo13 aikaan nukkumaan jotta ehdittäisi illemmalla ulos. Mutta eipä onnistu sekään, poika nukahtaa vasta klo 15.30 pitkän tappelun jälkeen.
Sitten herätäänkin vasta klo 17 jälkeen mietitään että otetaanko välipalaa vai syödäänkö ruokaa. Päädytään jälkimmäiseen joka tietenkään ei taaskaan maistu. Kello lähestyy jo 18 ja ulkona on aivan pimeetä. Eikä puistossakaan enään juuri ketään. Touhutaan siis sisällä... kahdeksan jälkeen aletaan ilta puuhiin jotta seuraavana päivänä herättäisiin aikasemmin ja pirteempänä. kello on kuitenkin jo 23.00 kun poika nukahtaa. Tässä vaiheessa mulla on taas ainut mahdollisuus opiskella ja taas menee aamuyöhön ja seuraava päivä yhtä surkea kun edellinen....

Miten mä saan tän homman pyörimään kunnolla?!

Kun aamulla jaksaisitte lähteä ulkoilemaan, ruoka ja uni maistuisi varmasti paremmin :) Meidän 2v tytöllä kyllä ajoittain kausia, ettei ruoka maistu vaikka kuinka pihalla touhutaan. Ja koitat itsekin nukkua yöllä ja teet koulutehtäviä vaikka pojan päiväunien aikana?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna harmaana:
lopeta se yö opiskelu. keskity lapseen.

missä välissä mä sitte opiskelen? :/

siirrät opiskeluja sen verran että saatte jonkinlaisen päivärytmin. opiskelet päiväunien aikaan tai viet lapsesi osa-aikaisesti hoitoon.

siirrät opiskeluja sen verran että saatte jonkinlaisen päivärytmin. opiskelet päiväunien aikaan tai viet lapsesi osa-aikaisesti hoitoon.

Ja jos saisit päivärytmin kuntoon niin, että lapsi menisi nukkumaan 20-21 niin ehtisit siinä hyvin tunnin-pari opiskella myös...

Jätä aamupala suosiolla niinä aamuina kun se ei maistu. Pakotat itsesi ulos lapsen kanssa ja syötte lounaan joka maistuu varmaan paremmin kun on oikeasti nälkä.. Ulkoilun ja ruoan jälkeen on helpompi mennä nukkumaan. Nukut lapsen kanssa niin saat itsekin maksettua univelkaa.

Oman lapsen kohdalla oli tommoista, kun se nukkui huonosti yöt. Kierre oli valmin, olin aamulla/päivällä niin väsynyt että yrjöt lensi enkä pystyssä meinannut pysyä huimaukselta.

Nyt kun olen siskontyttöä hoitanut, ja unettomuudesta kärsinyt koko yön, niin olen väkisin kammennut meidät ulos. Siellä piristyy ihan hemmetin nopeasti. Ja päikkärit vedän aina tytön kanssa yhdessä :)

Vaikka kuinka väsyttäisi, niin lähde vaan ulos. Pukemisvaiheessa tuntuu tosi tuskalliselta, mutta kyllä se siitä helpottaa.

Opiskelun loppuun saattaminen on venyny jo tosi pitkään ja tällä hetkellä on tilanne se, että mun on saatava nuo päätökseen kevääseen mennessä. Opiskelen pääasiassa etänä verkon kautta ja tähän vaihtoehtoon päätyny nimenomaan sen takia että voisin hoitaa lapsen kotona. Nyt kuitenkin vakavasti harkinnu sitä osa-aikaseksi laittamista kun ei tästä taho tulla mitään näin

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Jätä aamupala suosiolla niinä aamuina kun se ei maistu. Pakotat itsesi ulos lapsen kanssa ja syötte lounaan joka maistuu varmaan paremmin kun on oikeasti nälkä.. Ulkoilun ja ruoan jälkeen on helpompi mennä nukkumaan. Nukut lapsen kanssa niin saat itsekin maksettua univelkaa.

Näinpä minäkin ajattelin. Jos aamupala ei maistu, ei se mitään. Ulkoilu kuitenkin tekisi ruokahalua ja päikkäritkin voisi aikaistua.

Tai ehkä mä vaan tsemppaan... Kun kaikki hankaluuden taitaa olla kiinni vaan siitä ulos raahautumisesta. Ehkäpä tää tästä taas. Nyt ollu taas vaan pidempi kausi kun rytmit ollu aivan sekasin, tuntuu ettei mistään enää tule mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja EveLiie:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:

Näinpä minäkin ajattelin. Jos aamupala ei maistu, ei se mitään. Ulkoilu kuitenkin tekisi ruokahalua ja päikkäritkin voisi aikaistua.

Tätä kokeillaan heti huomenna jospa saatas homma pelaamaan niin ettei kärsis lapsi eikä opiskelut eikä äitikään siinä sivussa.

Minäkin jätin joskus näiden muksujen kohdalla ulkoilun väliin, kun eivät olleet suostuneet syömään. Mutta nykyisin ulkoillaan, söi tai ei. Ei vaikuta lapsen oloon näköjään millään tavalla, vaikka syömättä ulkoilis(yhtä iloinen ja pirteä tenava).
Eikä kyllä välttämättä suostu parin tunnin ulkoilunkaan jälkeen syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Minäkin jätin joskus näiden muksujen kohdalla ulkoilun väliin, kun eivät olleet suostuneet syömään. Mutta nykyisin ulkoillaan, söi tai ei. Ei vaikuta lapsen oloon näköjään millään tavalla, vaikka syömättä ulkoilis(yhtä iloinen ja pirteä tenava).
Eikä kyllä välttämättä suostu parin tunnin ulkoilunkaan jälkeen syömään.

millä ihmeella ne lapset oikeen elää?! kun toi omakaan ei tunnu syövän koskaan

Yhteistyössä