huono äiti-olo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja canelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

canelia

Vieras
meillä on ihana 9-kuinen tytär,joka omaa hurjan tempperamentin,tullut äitiinsä siinä.mutta.joka kerta,kun tyttö näkee toisen vauvan,tai pienen lapsen,hän alkaa karjumaan ja huutamaan,yrittää päästä vauvan kimppuun karjumaan.ja ei,se ei ole mitään innostusta,vaan tunne on selkeästi paniikin,mustasukkaisuuden,hämmennyksen ja epäluulon sekoitusta.tuntuu kuin tyttäremme olisi paniikissa kun joku toinen vauva on tullut ikään kuin hänen "reviirilleen".hän muistuttaa niinä hetkinä hätääntynyttä koiraa,joka yrittää puolustaa omaa reviiriään.
en ymmärrä,mistä tämä voi johtua,mitä olen tehnyt väärin,että lapsemme kokee itsensä uhatuksi....
voisiko se olla tullut siitä,kun olen pitänyt myös ystäviemme vauvoja sylissäni ja leperrellyt niillekin,kun he ovat olleet käymässä?
tietääkö kukaan toista näin käyttäytyvää vauvaa?
mietin vain,mistä tällainen voi johtua...

Tuossa(kin) iässä pienet takertuvat kovasti äitiin, joten voisi liittyä siihen. Anna nyt vain huomio omallesi ja sitten, kun takertuminen helpottaa voit taas huomioida muitakin enemmän. Ei kannata ruokkia pienen ahdistusta, hän kun ei osaa sanoa, mikä mättää, niin on pakko karjua. Hienoa, että osaat lukea lastasi!

Tapahtuuko tuota siis vain teillä kotona kun on vieraita? Meillä reilu 1v poika tykkää kovasti kaikista ihmisistä ja ikäisistään lapsista -jos ei olla kotona. Täällä kotona poika jotenkin puolustaa reviiriään ja on kovin mustasukkainen/hädissään jos suunnilleen saman ikäisiä lapsia on kylässä. Jos olemme itse kyläilemässä, kaikki menee hyvin. Ehkäpä se on teilläkin vain jotain "oman kodin puolustamista", tyttö kokee uhaksi toiset lapset omassa kodissaan. Ja kyllä se ajan myötä menee ohi!

Yhteistyössä