HUono äiti,ei minkäänlaista stressinsietokykyä

• Viestiketjun aloittaja Loppu
  • Ensimmäinen viesti
Loppu
Siis vaikka olen kuinka yrittänyt muuttaa elämää positiiviseen suuntaan, niin aina räjähdän ja itken liian helposti. Hermot ei kestä, ne ei vaan kestä. Vaikka rakastaa kuinka lapsiaan, niin ei pysty olla hyvä äiti. Ei osaa hassutella ja nauraa lasten kanssa, aina pitää olla niin tiukka ja tuima :(
Mistä saisin voimaa jaksaa, ja miten voisi olla iloisempi äiti? En kestä.

vieras
Halaus toiselta moiselta. Päivä kerrallaan. Jotain avunhankkimista varmaan täällä ehdotellaan, soitto neuvolaan tms. Mä en ole soittanu ja tuskin soitan. Itse makaan kuin petaan, marttyyrimeininki :(

vieras
miksi otat itsesi niin vakavasti? ei kaikkia tunteitaan tartte ottaa niin vakavasti. oma harrastus pitää pään kunnossa. ja lue lastenkasvatuskirjoja, sinkkosta vaikka alkuun.

vieras
miten te ette ymmärrä, että äidin mielntila vaikuttaa suoraan lastenne kehitykseen? emon on hoidettava ensin itsensä ja sitten lapsensa. näin minä olen sen markkinoinut miehelle ja jopa hänkin on sitä mieltä, että kun minä olen ok ja hyvällä tuulella, niin on hänkin ja varsinkin lapset. hoitakaa aikuiset ihmiset vastuunne ja huolehtikaa teille annetuista lapsista.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te ette ymmärrä, että äidin mielntila vaikuttaa suoraan lastenne kehitykseen? emon on hoidettava ensin itsensä ja sitten lapsensa. näin minä olen sen markkinoinut miehelle ja jopa hänkin on sitä mieltä, että kun minä olen ok ja hyvällä tuulella, niin on hänkin ja varsinkin lapset. hoitakaa aikuiset ihmiset vastuunne ja huolehtikaa teille annetuista lapsista.
Kuka sanoi ettei sitä joku ymmärrä? Kuka sanoi ettei oteta vastuuta ja hoideta lapsia. Taas pitää päteä. Mutta kun väsyy niin siinä ei joku rupinen lenkki kerran viikossa auta tai piristä. Ja jos mies töissä 12h päivässä niin eipä tuo lapsia paljon hoitele.

vieras
ei tuo noin suoraviivaista ole. On äitejä, jotka hoitavat itseään ja ovat tyytyväisiä töissä ja joka paikassa, mutta lapsille ei aikaa.

vieras
ei tuo noin suoraviivaista ole. On äitejä, jotka hoitavat itseään ja ovat tyytyväisiä töissä ja joka paikassa, mutta lapsille ei aikaa.
ja väsynyt ja kiukkuinen saa olla, varsinkin jos hoitaa itse lapsesa.

vieras
kalenterissa on aina aikaa sille, mikä on tärkeää. itse käyn 3-5 kertaa viikossa urheilemassa, mies saman verran. meillä on 4 lasta ja heille on aikaa. emme juurikaan katso telkkaria, emmekä käytä siivoa koko ajan. harrastamme paljon, lasten kanss, yhdessä ja erikseen. mies töissä, minä ä.lomalla. pian lähden töihin ja opiskelen tässä samalla.

VÄSY
Alkuperäinen kirjoittaja Loppu:
Siis vaikka olen kuinka yrittänyt muuttaa elämää positiiviseen suuntaan, niin aina räjähdän ja itken liian helposti. Hermot ei kestä, ne ei vaan kestä. Vaikka rakastaa kuinka lapsiaan, niin ei pysty olla hyvä äiti. Ei osaa hassutella ja nauraa lasten kanssa, aina pitää olla niin tiukka ja tuima :(
Mistä saisin voimaa jaksaa, ja miten voisi olla iloisempi äiti? En kestä.
KUIN MINUN SUUSTANI

vieras
Samalta tuntuu täälläkin. Oma äitini lohdutti, että iän myötä sitä tulee vähemmän kiukkuiseksi :) Tiedä sitten...

Mun tarttis vaan saada joku ruoti tähän, kun pysty yhtään rentoutumaan, jos on sotkua. Ja sit kun on pieniä lapsia niin sitä siistiä ei ole koskaan. Ja sit mä oon kokoajan kuin tulisilla hiilillä :( Kun oiskin sellainen, että vois vaan antaa olla, mutta kun ei voi. Sen ajan olen rauhallinen, kun on siistiä :)

Vieras
Itse menin lääkäriin paniikki/ahdistuskohtausten ja lyhyen pinnan takia.Lääkäri määräsi mielialalääkettä (Citalopram)ja tämä tasasi oloa,ei enään ollut jatkuvaa räjähtelyä yms.Olo oli paljon rennompi ja sen huomasi myös mies ja lapset.
Nyt taas kun raskauden takia jätin lääkkeet pois pinna on kireällä ja huudan herkemmin.
Suosittelen lääkärin luona poikkeamista vaikka se alkuksi vaikealta tuntuukin mutta mitäpä sitä ei tekisi että oma ja muiden olo paranee.

essi
kalenterissa on aina aikaa sille, mikä on tärkeää. itse käyn 3-5 kertaa viikossa urheilemassa, mies saman verran. meillä on 4 lasta ja heille on aikaa. emme juurikaan katso telkkaria, emmekä käytä siivoa koko ajan. harrastamme paljon, lasten kanss, yhdessä ja erikseen. mies töissä, minä ä.lomalla. pian lähden töihin ja opiskelen tässä samalla.
Sie et nyt tosiaan taida ymmärtää, ettei kaikilla ole sama tilanne ku sulla / teillä?!
Hienoa jos teillä on aikaa käydä jossain, kaikilla ei ole. Mies pois kotoa ma-pe, hän ei siel kauhiasti voi harrastella, saati minä, joka hoidan lasten lisäksi halvaantunutta äitiäni.
Että kivat vaan sulle ku tiiät meijänki elämästä kaiken mm sen, ettei hoideta lapsiamme.
Ap: zemppiä. Hyvä että tiedostat ja myönnät asian, ilman sitä ei muutosta ainakaan synny!

Yhteistyössä