Huonekumipuu/fiikus - onko miten myrkyllinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
7kk tuossa taapertaa kontaten lattialla ja käy välillä kukkasen luona. On sieltä tietty haettu aina takasin.

Äsken kuitenkin hoksasin pienen kukkasenlehden palan lattialla. Kun katsoin niin alalehdestä puuttui sellainen samanlainen pala. Mielestäni siis ei ollut mitään hävinnyt eli se pieni repale mikä puuttui lehdestä niin oli siinä lattialla kokonaisena.

Mutta mitä jos vauvalla on suussa käynyt sitä? Olen joskus käsittänyt, että myrkyllisiäkin kukkia pitää oikeesti syödä kunnolla että on vaaraa?

taitaa se olla myrkyllinen, mutta ainakaan meijän kissat ei oo siitä kupsahtanu kun ne on pureskelleet sitä. ja jos on hirveen myrkyllinen ( tyyliin pitää keretä sairaalaan alta 10 min. ) niin silloinhan kissat sitä ei pureskele ollenkaan.

ehkä voi olla huonoa oloa. mutta myrkyt on yleensä pahan makusia just siks että pienet vauvat ei niitä söis hirveitä määriä :)

Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Myrkytystietokeskus kertoo:

Huonekumipuu
ks. Viikunat
>
Viikunat (Ficus)
Kasvi on myrkytön.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,2613

Kiitos! Minä tosiaan olin siinä käsityksessä, että seon myrkyllinen.

Tsekkasin samalla tuolta kaikki meidän kukat. Ainoastaan anopinkieli meillä myrkyllinen ja sekin siis ei mikään mahoton tuon mukaan.

Jep, tai näin ainakin hussi sanoo.
Mutta varsinaisesta kumipuusta (eli Tyyriä; Synadenium grantii) sanotaan että voi aiheuttaa lähinnä paikallisia ärsytysoireita. Sitäkin ilmeisesti huonekasvina voidaan pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Myrkytystietokeskus kertoo:

Huonekumipuu
ks. Viikunat
>
Viikunat (Ficus)
Kasvi on myrkytön.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,2613

Kiitos! Minä tosiaan olin siinä käsityksessä, että seon myrkyllinen.

Tsekkasin samalla tuolta kaikki meidän kukat. Ainoastaan anopinkieli meillä myrkyllinen ja sekin siis ei mikään mahoton tuon mukaan.

Nonni, ei siis syytä huoleen :)

Yhteistyössä