Huonekalut mittatilaustyönä / hyvä koulupöytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VT

Vieras
Tuolle tulevalle koululaselle pitäs jostain hankkia koulupöytä, mutta mitä nyt netistä olen katsellut, niin ei ole löytynyt mieluista. Minun mielestäni ainakaan, tyttö haluaisi suurinpiirtein kaikki valkeat. :-)
Ensimmäinen, joka miellytti silmää, oli Muuramen L-taso työpöytä, mutta hintaa sillä on vähän liikaa ja materiaalikin kai kalustelevyä tms. Massiivipuiset taas ei ulkonäöltään miellytä. Kuinkahan paljon maksaisi, jos teettäisi paikallisella puusepällä, onko kellään kokemusta? Tai vinkkejä, mistä löytyisi kivoja pöytiä? Kirpparit kaupungilla ja netissä täytyy tietysti uudestaan käydä koluamassa läpi. Toiveena olis löytää pöytä, jota voi ulkonäön ja kunnon puolesta käyttää vuosia(kymmeniä) eteenpäin ja, jonka valmistuksessa ja materiaaleissa on otettu huomioon ympäristöystävällisyys.

Mitkä siis ovat ulkonäkövaatimukset?

Itse pidän säädettäviä jalkoja ja isoa pöytälevyä tärkeänä. Tuollaisen voi tehdä itsekin, sillä levyä myydään myös rautakaupoissa. Voi valita puunakin ja sen voi vaikka maalata, jos valkoinen on se juttu. Laatikostot ostaisin erikseen ja ne kyllä kannattaa olla pyörillä.

vitut ulkonäöstä, vältä turhaa luluttamista ja vieraile esm, sivuilla netcycler, mikko, keltainen pörssi, huuto....

Juu käyty on. Oliskin tosi hyvä, jos jostain tuolta löytyis, mutta täältä päin Suomea ei oikein ole ollut minkäänlaisia. Turhaa kuluttamista koitan välttää, mutta ei mitään romuakaan kehtaa ottaa, jos jo muutaman vuoden päästä hajoaa. Eri asia, jos on sellainen, että pystyy kunnostamaan itse, mutta massiivipuista tosi vaikea löytää. Sori sekava teksti

Mitkä siis ovat ulkonäkövaatimukset?

Itse pidän säädettäviä jalkoja ja isoa pöytälevyä tärkeänä. Tuollaisen voi tehdä itsekin, sillä levyä myydään myös rautakaupoissa. Voi valita puunakin ja sen voi vaikka maalata, jos valkoinen on se juttu. Laatikostot ostaisin erikseen ja ne kyllä kannattaa olla pyörillä.

Siis sellainen ajaton, että toimii ekaluokasta lähtien koko opskeluajan. Ehkä enemmän moderni ja pelkistetty. Kooltaan melko pieni, kun huonekin on pieni. Olen kyllä ajatellut itse tehdä, epäilyttää vain riittääkö taidot kun ei ole tullut koottua muuta kuin valmiskalusteita.

Yhteistyössä