Huoneen jakaminen

  • Viestiketjun aloittaja En jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
En jaksa enää
Hei olen 13v tyttö ja joudun jakamaan huoneeni 9v pikkusiskon kanssa. Meidän perheessä ei ole muita lapsia. Siskoni sotkee kokoajan tuo kavereita meille ja huutaa minulle. Yleensä hän käyttää väkivaltaa minua kohtaan. Hänellä on adhd. Minä olen herkkä lapsi ja pidän yksityisyydestä mutta minulla ei ole sitä ollenkaan. Minulla on masennuskin. Joka päivä ajattelen sitä kuinka olisi parempi jos vain tapan itseni. Aina kuin huomautan siitä kuinka olisi kiva saada oma huone vanhempani suuttuvat ja huutavat minulle. Huone on tosi pieni eikä minulla ole edes tilaa työpöydälle. En tietenkään voi tuoda kavereitani meille. Mitä minun pitäisi tehdä?
 
vierailija
Hei olen 13v tyttö ja joudun jakamaan huoneeni 9v pikkusiskon kanssa. Meidän perheessä ei ole muita lapsia. Siskoni sotkee kokoajan tuo kavereita meille ja huutaa minulle. Yleensä hän käyttää väkivaltaa minua kohtaan. Hänellä on adhd. Minä olen herkkä lapsi ja pidän yksityisyydestä mutta minulla ei ole sitä ollenkaan. Minulla on masennuskin. Joka päivä ajattelen sitä kuinka olisi parempi jos vain tapan itseni. Aina kuin huomautan siitä kuinka olisi kiva saada oma huone vanhempani suuttuvat ja huutavat minulle. Huone on tosi pieni eikä minulla ole edes tilaa työpöydälle. En tietenkään voi tuoda kavereitani meille. Mitä minun pitäisi tehdä?
Sisaresi käyttäytyminen ei muutu mutta voit muuttaa omaa käyttäytymistäsi. Kun toimit eritavalla kun normaalisti niin ehkä saat raivattua itsellesi tilaa. Olet vanhempi sisko ja sinun on otettava paikkasi. Tehkää sopimus keskenänne vuoropäivistä kavereiden suhteen ja siivouksen ja huoneen jakamisen suhteen. Olet esipuberteetti-iässä ja hormonaaliset jutut ovat ne joka masentaa. Älä murehdi kun aikuistut niin helpottaa ja sitäpaitsi jokainen ikäisesi kärsii ajoittaisesti masennuksesta mutta se kuuluu elämään. Sinua varten on tulevaisuudessa vaikka mitä odotettavissa. Vinkkejä kun masentaa ja tuntuu pahalle niin lähde ulkoilemaan, lue tai kuuntele hyvää kirjaa vaikka olohuoneessa poissa sisaresi läheisyydestä. Mene keittiöön ja harjoittele leipomista tai ruoanlaittoa, joihinka löytyy hyviä ohjeita netistä. Oletko tehnyt käsitöitä kutonut itsellesi vaikka säärystimiä tai lapasia, virkannut? Mitenkäs musiikki, soitatko jotain itse tai kuunteletko musiikkia mielelläsi. Kuulokkeet korville ja hups olet musiikin ihmeellisessä maailmassa. Voitaisiinko huoneeseenne laittaa parvisänky, jonka alle mahtuisi työpöytä? Kierrätyskeskuksista tai nettikirppikseltä voi mieluinen löytyä edullisesti. Pystyisikö huonettanne jakamaan esim verholla tai kapealla hyllyköllä?
 
vierailija
Oon sun ikänen ja tiiän että ei oo kivaa jakaa huone vuosia nupremman siskon kanssa. Onko teillä kotona siis joku ns ylimääränen huone jonka voisit taivutella itelles. Ja just joku parvisänky on hyvä ja kaappi väliin tai verho niinku mulla ja siskolla toivottavasti oli apuu tsemppii
 

Yhteistyössä