Huomisen päivän jälkeen alkaa meidän koululaisilla hiihtoloma ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ruokaa saa kantaa selkävääränä tähän torppaan.
Omia lapsia on kolme, mutta mikä sitten lieneenkin minkäkin päivän muonavahvuus, se selvinnee vasta myöhemmin.
Huomenna kuitenkin ajattelin ruokakauppaan ja ostaa tarvikkeet ainakin seuraaviin ruokiin: pinaattikeitto, lohikeitto, possunleike+sienikastike+perunat, uunimakkara+perunat, broilerkastike+riisi.
Lisäksi tuoresalaattia/kaalisalaattia/porkkanaraastetta.

Oletus että vain yksi lämmin ruoka/pv, koska ei ihan pieniä lapsia ja aamupala varmaan aika myöhään ja illalla sitten tyyliin pitsaa, lämpimiä voileipiä, takka-makkaraa...

Ja aamupalalla vois ainakin muutamana päivänä keittää puuron ja välipalaksi kiisseliä, vispipuuroa, karjalanpiirakoita....

Mitens Teillä muilla?

Joo, just tota se on lasten lomilla. Mulla on vaan yks oma, mutta naapurin lapsille en kehtaa olla antamatta kun niin usein ovat meillä lapsen kaverina. Kyl se ruuan kulutus kasvaa toki yhdenkin lapsen kohdalla loma-aikoina. Niin ja vielä se, kun lapset haluaisi lomilla toki myös niitä herkkuja..

Yhtenä päivänä ainakin mennään hampurilaiselle johkin ulos syömään. Muuten teen esim keittoa niin ison satsin, että riittää parille ruokailukerralle. Ja sit varmaan just jotain kaupan pinaattilettuja väliin jos ei ehdi esim ulkoilulta laittaa ruokaa. Mä tykkään luistella ja touhuta lasten kans ulkona ja kun toista aikuista ei tässä ole niin joskus joutuu ajanpuutteen ja nälän vuoksi turvautumaan valmisruokiin.

[QUOTE="vierailija";28090710]Joo, just tota se on lasten lomilla. Mulla on vaan yks oma, mutta naapurin lapsille en kehtaa olla antamatta kun niin usein ovat meillä lapsen kaverina. Kyl se ruuan kulutus kasvaa toki yhdenkin lapsen kohdalla loma-aikoina. Niin ja vielä se, kun lapset haluaisi lomilla toki myös niitä herkkuja..

Yhtenä päivänä ainakin mennään hampurilaiselle johkin ulos syömään. Muuten teen esim keittoa niin ison satsin, että riittää parille ruokailukerralle. Ja sit varmaan just jotain kaupan pinaattilettuja väliin jos ei ehdi esim ulkoilulta laittaa ruokaa. Mä tykkään luistella ja touhuta lasten kans ulkona ja kun toista aikuista ei tässä ole niin joskus joutuu ajanpuutteen ja nälän vuoksi turvautumaan valmisruokiin.[/QUOTE]

Samoin minä tykkään touhuta ulkona lasten kanssa ja vaikka meillä periaatteessa tässä toinenkin aikuinen, niin.... yrittäjän päivät pitkiä ja loma tuntematon käsite...
Itse pyrin ennakoimaan eli teen ruuan esim. illalla valmiiksi tai sit aamupalan jälkeen. Ja kun vielä ens viikoksi luvattu aurinkoista ulkoilusäätä.

Yhteistyössä