huomionkipee lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alice
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Alice

Jäsen
06.01.2005
959
0
16
Oltiin just kylässä, lapsettoman perheen luona. Poikamme, 4-v, joka kotona käyttäytyy hyvin ja uskoo kun kielletään, järjesti sellasen shown että kyllä hävetti :ashamed: . Siis könysi sohvalla, irvisteli, piti älämölöä, potki mua pois sohvalta, repi vaatteista, piiloutui sohvapöydän alle jne. Yritin rauhoittaa pitämälä sylissä ja puhumalla, mikä kotona auttaa, nyt ei sit mitään vaikutusta. Olisin voinut viedä ulos tai autoon rauhoittumaan mut kun oltiin vaan piipahtamassa ja näyttämässä valokuvia plus kahvit juotiin, niin ajattelin et se lyhyt vierailu oltais saatu menemään ilman tämmöisiä jäähyjä.
Etukäteen kyllä oltiin puhuttu miten kylässä taas käyttäydytään, mut eipä nyt auttanut, riehui ihan kuin jossain vimmassa, oikeen hikipäässä! Kauhee naurun rätkätys vaan kävi kun komensin. Tuli just sellanen olo et voisin kutsua nanny 911:n paikalle. Tommonen riekkuminen yleensä myös silloin kun meillä kotona vieraita, kauhee esittäminen päällä. Muuten ihan fiksu poika, kun ollaan perheen kesken ja hoidossa.
Että suututti! Ihan avuton olo, enkö mä ole mitään saanut tuon pienen miehen kaaliin?Onko muilla tämmöisiä onkelmia? :ashamed:

Hei! Ota ihan rauhalliseti. Ymmärrän kyllä tunteesi kun kokemusta on juuri samanlaista. Mähän aloin käymään itse aivan ylikierroksilla ja reagoin liiaksi joka hölmöilyyn, ei auttanut. Vasta kun itse relasin ja huomioin poikaa positiivisesti, lakkasin joka sekunnin vahtimisen ja annoin luottamusta ja vastuuta kaikkien olo helpotti. Vai oliko lie aika, mutta se hölmöily kuuluu tohon ikään ja mitä enemmän siitä itse hermostuu sen hankalammaksi menee. En kyl ole mikään paras neuvoja, mutta tarkoitan sanoa, että olet varmasti hyvä äiti ja poikasi on juuri kivassa iässä; tsemppiä!!!!

Meillä on yleensä tuo 3v 9kk ollut vierailun aikana nätisti. Mutta ei enää oikein. Olen passittanut sohvalle istumaan ja rauhottumaan, enkä pelkää ärähtää jos ei tottele.

Kiitos :hug:
Minä tosiaan hermostun tällaisissa tilanteissa melko helposti, mietin pääni puhki miten nyt toimisin oikein jne. Kokeilin myös olla huomioimatta pelleilyjä mut ei ollut hyötyä siitäkään. Ehkäpä tämä menee tosiaan ohi kunhan poika vähän kasvaa.

Vieraissa sama kuri, kuin kotona. Lapsi huomaa välittömästi, että NYT on tilaisuus temppuilla ja näyttää... Jäähylle vain heti, niin pahanteko katkeaa samantien. Eli suomeksi sanoen heti luulot pois, kun ralli alkaa. Ei se monesti enää viitti temppuilla, kun raja pysyy.

Yhteistyössä