Huomioikaa elatus- ja huoltokiistoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kokenut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kokenut"

Vieras
Säilyttäkää KAIKKI tekstiviestit, sähköpostit, Facebook-viestit ja kopiot vastapuolen mahdollisista avautumisista Facebookiissa ja muualla, pyytäkää niitä niiltä, jotka näkevät ne jos ette itse näe. Säilyttäkää myös itse lähettämänne viestit. Lisäksi tiliotteet luonnollisesti ja muut taloudelliset tositteet.

Älkää hätkähtäkö, jos esim. Kela päättää teitä vastaan. Kelan pitää pitää tietty linja, muuten tukia voitaisiin hakea miten sattuu. Käyttäkää valitustiet, kuten Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunta. Käyttäkää lakimiestä apuna, se kustantaa muutaman satasen mutta voi säästää tuhansia.

Ottakaa lakimies, menkää oikeuteen, avatkaa näyttö siellä. Älkää pelätkö kustannuksia, niistä selviää kyllä. Oikeudessa nuo säilyttämänne todisteet levitetään kunnolla esille, lasketaan auki. Olkaa kohtuullisia vaatimuksissanne, se kääntää oikeuden teidän puolellenne.

mä säästänkin, myös lastensuojelun kirjaamat perättömät väitteet itsestäni. ( jotka eivät siis menneet läpi koska pelkkää mustamaalausta )

Miten kauan noi oikeudenkäynnit muuten kestää? Siis jos toinen hakee vaikkapa jo pienen vauvan huoltajuutta. Tosin ennen sitä pitää tehdä isyyden selvitykset ja niissäkin kestää.

mä säästänkin, myös lastensuojelun kirjaamat perättömät väitteet itsestäni. ( jotka eivät siis menneet läpi koska pelkkää mustamaalausta )

Miten kauan noi oikeudenkäynnit muuten kestää? Siis jos toinen hakee vaikkapa jo pienen vauvan huoltajuutta. Tosin ennen sitä pitää tehdä isyyden selvitykset ja niissäkin kestää.

Ei välttämättä mene oikeuteen asti, jos tulos saadaan jo sovittelussa. Oikeudenkäynnin alkamiseen menee varmasti jotain kuukausia, mutta itse oikeudenkäynti on aika nopeasti ohi, tunnissa parissa. Päätöstä voi joutua odottamaan viikon pari.

En nyt oikein tiennyt mihin kirjoittaa, paniikki iskee!! Meillä hyvin riitaisa ero, ositus kesken, kaikki kesken! Lapsista ollaan saatu jotenkin sovittua, nyt haen muutosta, lapset alkaneet kärsiä. Ongelmana se, että exmies kova uhkailemaan, huorittelee haukkuu sun muuta, myös lapsille. Meillä toistaiseksi siis yhteishuoltajuus, lapset vuoroviikoin eikä kumpikaan maksa elareita. Ex ollut nyt n. 1,5v työttömänä,(tekee pimeitä hommia) virallisesti ei edes etsi töitä, nollatulot siis. Itse olen vakipaikassa mutta silti saan myös toimeentulotukea kun palkka pieni. Ex kuitenkin meinaa alkaa vaatimaan multa elareita koska tienaan häntä enemmän. Hän joi asumaan yhteiseen kotiimme, yli vuoden ollut maksamatta lainoja ja muita vastaavia.. Pankki ulosmittaamassa asuntoa. Voiko nyt kuitenkin oikeasti olla niin että ex pystyy noilla isoilla menoilla ja nollatuloilla saada minut velvolliseksi hänelle rahaa syytämään vaikka nytkin tukensa käyttää johonkin ihan muuhun kuin asumiskustannuksiin/lapsiin...

Yhteistyössä