Huomio

• Viestiketjun aloittaja helmi_prinsessa
  • Ensimmäinen viesti
helmi_prinsessa
Miten kertoa poikaystävälle, että odottaa sille lasta???!

Tietoinenhan poikaystäväkin on siitä, että ehkäisyä ei ole ja näin voi käydä... mutta taas itse olen kieltänyt kortsun käytön ja sanonut ettei ovulaatio ole nyt (vaikka ***** minä tiedän millon se on ?) vähän on syyllisyyden tunne tuosta!

mutta jännittäää kovasti miten mieheni ottaa tuon asian :eek: hän armeijassa...

ja asiallisia apuja kiitos! :):):):flower:

Huisi hippu
ihan suoraan vaan paukaiset "me saadaan vauva, mä haluun sit ne XXXX vaunut!"

siis mitkä ihmiset sekstailee ilman ehkäisyä, rakastuneet? oletko valmis yh:ksi? Entä valmis aborttiin? Saattaahan olla että et tunne vielä kaikkia miehesi puolia. silleen sääli. kauanko olette ollu yhdessä?

eilen pitelin sylissä sellasta 1,5kk vanhaa vauvaa. itsellekin haluttais saada sellanen mutta tämän hetkisessä elämässä se ois mahdoton yhtälö.

helmi_prinsessa
no kaipa se on pakko pamauttaa :D

No semmoiset ihmiset jonka nainen eli minä en ala käyttämään mitään hormooni ehkäsyi / tabletteja ja kortsu on epämukava...ja tauteja kummallakaan ei ole!

Toivon etten jä yh:ksi koska hän itsekin on sanonut että tietää hyvin mikä vaara täällä on , että kyllähän sitten kasvattaa myös sen, ainakin noin on sanonut! En koskaan tule tekemään aborttia en koskaan (okei jos on oikein epämuodostunut vauva tai raiskattuna) muuten en! :)

itselläni kyllä kova vauvakuume <3

Olemme seurustelleet 5 kuukautta ja uskon että tunnen kaikki hänenpuolensa kun ystäviä oltu niin kauan ja kyllä tuo armeija on kasvattanu meit!

Huisi hippu
mutta TEILLÄHÄN ei oo vielä kerenny olemaan mitään kriisejäkään, pahempia riitoja tai vastoinkäymisiä elämässä. Mitä jos toinen sairastuu? mites opiskelut ja työt? Tukiverkosto?

siis ehkäisy...haluatko seuraavan 15vuoden ajan repiä alapääs joka 10kk välein? järkkyä.

esim ehkäisykapseli on ainakin musta hyvä, ei tarvitse itse huolehtia, vähän hormonia, jota myös ihmiskeho valmistaa kai.

5kk, pieni aika, vaikka olisitte tuntenu pitempäänki, ette varmaan asu vielä yhdessä?

helmi_prinsessa
jOO HEI sinähän se tiiät mei vastoinkäymisistä kaiken! o_O on olllut riitaa ja yks onnettomuuski täs yms... (jotka eivät sinulle kuulu) ja toi ehkäsy on kanssa meidän ihan oma asia! jos me halutaan vauvaa ei me ehkäsyä käytätä i**ootti -.-"

emme kai me asu yhdessä kun hän on armeijassa...

Joo no meillä tilanne oli se että puolisoni on heti alusta asti tiennyt että aborttia en koskaan tule tekemään, vaikka sitten jäisinkin yh:ksi ! Seurusteltu on noin 2,5vuotta ja ehkäisynä ollut e-pilleri, kun sitten kerran se unohtui ottaa ja tapahtui "vahinko". Testattiin ja sieltä napsahti samontein kaksi tummanpunaista viivaa. Puoliso oli tolla hetkellä just koiran kanssa lenkillä ja kun tuli sisään ja keittiöön niin tokasin vaan "se oli positiivinen" ja mies kysy että jahas mitäs nyt sitten, miheni ei silloin kokenut olevan valmis isäksi vaikka ikää jo on 30vuotta hänellä ja itse olen 20vuotias. noh sanoin että sää tiedät mun kantani että joko sää jäät tai lähdet ja annoin puolisolle ihan kunnolla aikaa sulattaa asiaa sitten laitoin yks päivä tekstarin että noh mites asian laita on lähetkö vai jäätkö meidän kanssa ja sieltä vastaus kuuluin että jään teidän kanssa. Siitä asti mies ollu aivan onnensa kukkuloilla ja haluaa pitää musta ja masussa olevasta pienokaisesta hyvää huolta, puhuu ystävillensä ja perheellensä vauvasta ihan onnenkiilto silmissä <3 mutta toki ihmiset on niin erilaisia että kaikki miehet ei varmaan asiaa loppujen lopuksi näin hyvin ota. Nyt molemmat kovasti odotellaan koska pieni päättää maailmaan tulla <3 Rv 34+5<3

Huh huh! Toivottavasti et raskaana ole. Kävin katsomassa kirjoituksiasi ja sinähän kuumeilet raskautumisen toivossa miehesi selän takana. Se että mies tietää tuon ehäisyttömän leikkimisen riskit ei tarkoita sieä, että hän haluaa sinut raskaaksi. Olet todella nuori. Tajuatkohan edes kuinka isolla asialla leikit. Kortsut on ehkä vähän epämukavia, mutta ei vauvakaan ole mikään nukke, jonka kanssa on kiva viettää leppoisaa kotileikkiä. Jos ei ole kypsyyttä ja vastuuntuntoa etsiä itselle sopivaa ehkäisyä vaan kieltäytyä kaikista epämukavuus- ja periaatesyistä, niin ei ole valmis myöskään äidiksi.

Raskautuminen suhteen alkupuolella (alle vuosi seurustelua) ei välttämättä ole huono asia. Jos kaksi aikuista tekee tarkkaan mietityn valinnan pitkien keskustelujen päätteeksi ja antaa yhdessä vauvalle luvan tulla, niin asia on ok. Itse olin sellaisessa tilanteessa 4½ vuotta sitten ja nyt ollaan onnellisesti naimisissa. Sinun kohdallasi kuitenkin tilanne on ihan erilainen, koska olet lapsi vielä itsekin. Toivottavasti et ole raskaana ja toivottavasti et onnistukaan raskautumaan "vahingossa", vaan alat ottaa vastuuta ja huolehtia ehkäisystä. Kasva ensin aikuiseksi ja pyri raskautumaan vasta sitten, kun miehesikin sitä yhtä paljon haluaa.

Täällä samaa mieltä että jos toi on "salaa sseläntakana" suunniteltu juttu tulla raskaaksi miehen tietämättä, niin se ei ole oikein miestä kohtaan. Mutta tässä huomaa että toisen tilannetta ei voi tietää toiset. Kun taas vertasin tilannetta omaani joka taitaakin olla aika erilainen :D

Siis anteeks mut mä en iha nyt usko, että se armeeja aika on teitä niin hirveästi kasvattanut. Itse miehen kanssa yli vuos oltu yhdessä ja takan keskemeno ja paljo muutakin. Silti en pysty sanomaan tuntevan hänen kaikkiaan puoliaan. Voin sanoa rakastavani häntä ja hän on se kenen kanssa loppu elämäni elän. Ja sinä olet vielä todella nuori ja vastuuton mitä tekstistä käsitin, tietenkän en tiedä onko näin, mutta mitä nyt tekstejäsi olen lukenut tällaisen kuvan annoit itsestäsi. Oletko varma, että jaksat vauva arkea, pystys jättämään sen nuoruuden taakse ja jos ystäväs soittaa juomaan, et lähde juomaan, koska sinulla on vauva(en tietenkän sano, ettet ikinä voi lähtee, mutta jos imettää niin siinähä pitäs se aika mielellää olla käyttämättä alkoholia). Ettet laita joka viikoloppu vauvaasi hoitoon, sen takia, että itse haluat lähtee viihteelle. Mieti nyt iha oikeest tarkkaan asioita ja kyllä varmasti saat kokea äityyden ilon, mutta sitten kun olet siihen valmis ja poikaystäväsi myös.

Viimeksi muokattu:
oikeesti,ei ole MILLÄÄN LAILLA OIKEIN että sä salaa hankkiudut raskaaksi toiselle. niin epäkypsää touhua. toista ei voi pakottaa isäksi,vaikka kuinka "tietäisi" riskin olevan olemassa,niin tuskin sun poikaystäväsi ymmärtää että kuinka suuri riski oikeasti on. sä siellä lasket ovulaatioo ja toinen ei edes tiedä että sä haaveilet raskaaksi tulosta.. HUHHUH !!! järki käteen.

niijoo,ja 5kk,toi on niin pieni aika,että ettehän te millään voi edes tuntea toisianne kunnolla,kerta mies on vielä intissäkin,niin näette tosi harvoin.. ei mitään järkeä hankkia lasta tohon tilanteeseen.. huoh

Jos kerrat olette miehenne kanssa miettineet asiaa ja "asia on okei" ja haluatte vauvaa, miksi jännität miehen suhtautumista?

Aikaisemmassa keskustelussa kerroit että haluat kovasti vauvaa mutta epäröit ikääsi ja kesken eräisiä opiskeluja, kannattaako siis pelata venäläistä rulettia kuitenkin vakavalla asialla?

Yhdyn macy grayhyn. Oetko tosiaan varma että miehesi nimenomaan haluaa lasta, vai ei vain välitä "riskeistä" ja pidä mahdollisena osua omalle kohdalle? Sinuna tiedostaisin riskin jäädä yksin vauvan kanssa, enkä riskeeraisi suhdetta sen vuoksi että toinen ei ole vielä valmis, jos niin on.

Yhteistyössä