Huomio! uusi MESEVIRUS liikkeellä!

moimoi
Aavistin jotain tällaista ku tuli moinen ihmiseltä jonka kanssa en ollut 2 vuoteen jutellut, ollut pois jopa yhteystietolistalta :D Onneks on sentään sen verran fiksu että osaa varoa :D

Varokaa tätäkin
Hei ja varokaa myös, jos sähköpostissa tulee englanninkielinen vahvistus lentolippujen varaamisesta miltä tahansa lentoyhtiöltä, mulle esim. Spirit Airlines ja Hawaiian Airlines.
Viesti ei ole vaarallinen, mutta ohessa tulee .ZIP-tiedosto, joka sisältää mahdollisesti häjyjäkin pöpöjä. Älkää avatko zippiä, vaan delatkaa se saman tien. Viestin tekstin näkee esim. täältä:

http://www.govvy.co.uk/?p=63

TheUnforgiven
juu huomasin..mun kaverilta tuli..mutta tajusin sen heti että oli virus koska kaveri oli offline tilassa ja muka lähetti sen..pari kertaa vahingossa avannu niin enää en kyllä niin tyhmä ole :D

Ja mä oon siis kerran mesevirusansaan menny iha huoletta, sillo en mitää aavistellu. Se jälkee vannotin, et ei koskaan enää! :D Mut sit tuli se irc-gallerian ärsyttävä linkki juttu ja edellisest viruksest aikaa vuos ni vähä epäilin kyl, mut sen lähettäjä ol semmonen yks jätkä, joka on tosi tarkka noista et se ei viruksia saa. Ni seki ol sit menny siihe lankaan ku oli just juttuu et "ootko tässä;)" tms. Ni sillo kosahti taas :kieh:

Mut ny osasin varoo! Onneks!! Mikä helpottava tunne! :D

No hyvä tietää, vaik ollaan lasten kans sovittu et mesen kautta ei avata yhtään mitään tiedostoja. Meillä oli vasta kone huollossa just meseviruksen vuoksi. Että inhoan syvästi niitä roistoja jotka noita kehittää |O

??
No miten sellanen sit poistetaan?? Mulle kaveri lähetti sen linkin muka, en avannu ku aavistelin tällasta.. Mut toinen kaveriu sanoi että multakin menee hälle noita viestejä, eli onko mulla nyt mese "rikki" ja pitäskö tehä jotai vai mitä ihmettä?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
No miten sellanen sit poistetaan?? Mulle kaveri lähetti sen linkin muka, en avannu ku aavistelin tällasta.. Mut toinen kaveriu sanoi että multakin menee hälle noita viestejä, eli onko mulla nyt mese "rikki" ja pitäskö tehä jotai vai mitä ihmettä?

Hmmm ..... no ei sen pitäis saastuttaa konetta jos et oo menny linkkiä avaamaan ja jos sun kone sitä lähettää niin kyllä sen on sitte joku teijän perheestä avannu :/

Tai outoa olis jos se niin tarttuis että sitä ei ees klikkais :eek:

LEP
No ei kai kukaan oikeasti voi olla enää niin tietämätön, että menee mitään tuollaisia linkkejä napsauttelee mesessä? :/ Niitä kun kokoajan satelee uusia tulemaan ja olevinaan niinku joku kamu sen lähettäisi, mutta eipä ole muuta mukana kun joku linkki tai enkun kielinen teksti. Ja älkää ihmiset menkö lataamaan mitään tarjolle tulevia lisähymiöpaketteja meseen. Näiden kautta monesti just sitten tulee myös viruksia joita mesenne alkaa levittää myös muille.

Eräs ystäväni menee aina niitä vaan lataamaan ja harva se kerta häneltä joku viruslinkki olisi tarjolla muillekkin sitten. |O

Yhteistyössä