Huomio äidit v.82 syntyneet!

Memmi82
Täällä uusi mamma ilmoittautuu. Meillä reilun kuukauden ikäiset kaksostytöt,minä,mies ja koira. Pohjanmaalta myös,Laihialta.
Ihmeen hyvin lähtenyt vauhtiin tupla-arki tyttöjen kanssa,valvomista tietysti on paljon ja tuntuu että päivät menevät tosi nopeasti :)
 
=) Hei memmi, minä olen tästä aivan teidän naapurista. Oon isostakyröstä! Mukava kun on näinkin läheltä saman ikäsiä! Onneksi olkoon kaksosten johdosta! =) Meillä tyttö 2.5v ja poika tuli just puol vuotta.
 
Hui...kaksoset :eek: miltä tuntu sillon ultrassa ekan kerran kun kuulit et heitä olisikin kaksin kappalein...järkytyitkö?Meil on kummankin(siis mieheni ja mun)suvuissa monia kaksosia ja jopa 1 kolmoset niin mentiin melko jännityissä tunnelmissa sillon itse ultraan että montakos sillä oikein on niitä muruja :)
 
Memmi82
Aika järkytyshän se oli kun meillä ei suvussa kaksosia ole,ja siis ihan "luomukaksoset" ovat. Rv 15+4 oli ensimmäinen ultra,mies istui suu auki ja multa tuli itku kun lääkäri totes että onpa paljon käsiä ja jalkoja.. :D Pari päivää kesti ennenkuin tajusi että tulee tosiaan kaksi vauvaa kerralla..
Raskausaika meni todella hyvin vaikka olinkin norsun kokoinen,eikä vatsa varmasti enää ikinä palaudu entiselleen :) Mutta onhan se sen arvoistakin.

Meillä huomenna ensimmäinen vyöhyketerapia,tytöillä ollut vähän vatsavaivaa. Toivottavasti auttaa..

Memmi82
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 15:10 Memmi82 kirjoitti:
Aika järkytyshän se oli kun meillä ei suvussa kaksosia ole,ja siis ihan "luomukaksoset" ovat. Rv 15+4 oli ensimmäinen ultra,mies istui suu auki ja multa tuli itku kun lääkäri totes että onpa paljon käsiä ja jalkoja.. :D Pari päivää kesti ennenkuin tajusi että tulee tosiaan kaksi vauvaa kerralla..
Raskausaika meni todella hyvin vaikka olinkin norsun kokoinen,eikä vatsa varmasti enää ikinä palaudu entiselleen :) Mutta onhan se sen arvoistakin.

Meillä huomenna ensimmäinen vyöhyketerapia,tytöillä ollut vähän vatsavaivaa. Toivottavasti auttaa..

Memmi82
mä oon kuullu paljon hyvää vyöhyketerapiasta =) toivottavasti auttaa,meillä meni ohi vatsakivut...onneks et tiiä auttoko kiinteiden sapuskojen maistelu tilanetta,lopetettiin cuplaton tipat ja otettiin rela tippoja muutama päivä "yliannostusta" :whistle:
 
Täällä kans äiti vm 82. Lapset 6 vuotta ja 1kk. Meillä oli esikoisella korvatulehduskierre vuoden ikäsenä, Puol vuotta lääkärit kirjottelivat vaan reseptejä, mutta kun päästiin ylilääkärin puheille niin laitto lähetteen kitarisaleikkauksee ja putkituksii. Tyttö oli puoltoista vuotias kun sitte leikattiin ja laitettiin putket korviin, sen jälkeen ei ole ollut kun yksi korvatulehdus, elikkäs meillä tuo auttoi =)
 
Heippa myrskypilvi! kiva kuulla et teillä toi autto. Meillä on vielä arvoitus, et kuinka käy, kun kuuri vie vaikuttaa! Toivon hartaasti et olis jo ohi tää lunssa mut en tiedä toivonko turhia. Neljä viikkoa kipeenä on nyt molemmat tenavat ollu, mulle piisais jo toi räkä!!!!! :) :\|
 
Myrskypilvi toivottavasti leikkaus auttoi. Itselläni on pienenä leikattu yhteensä kolme kertaa nielu- ja kitarisat johtuen ainaisista korvatulehduksista. Nykyään, mitä ilmeisemmin putkista johtuen on kuulo hieman huonompi mitä tulisi olla. Että näin.

Meillä ensimmäistä kertaa muksu kipeenä ja minä myös. Kauhee nuha.
 
Puskista
Heippa, täällä yksi vm.-82 joka EI ole äiti.. mietinnässä parhaillaan onko ikää tarpeeksi äidiksi mutta täällähän näyttää minun ikäisillä olevan ja suurperheitä. Saako kysyä miksi niin nuorena lapsia olette tehneet? *kiinnostaa* ja niin, kuinka pitkä parisuhde? Itselläni 6v kestänyt suhde, ei vielä naimisissa olla, omassa talossa asutaan ja koiria löytyy..
 
olen äiskä 24vee turusta.Perheeseen kuuluu mies ja 5kk ikäinen tyttövauva.
tyttö ei oo ollu kertaakaan vielä kipeä..ei korvissa mitään tai muutasellasta.Käytiin lekuris ykspäivä ku epäiltiin tulehdusta, mutta onneksi siellä oli vain vaikkua..mikä putsattiin! ;)
 
=) Moi nim. puskista! Minä olin 22v. kun sain ekan lapseni. Ei se mun mielestäni oo kovin nuorena, kun aattelee et joku saa jo 15-vuotiaana. Mut kukin tekee oman elämäntilanteensa mukaan. Mul on vielä ammatti hakusas, tavallaan... Olen tarjoilija, työnteolla ansaittu ammattinimike. Olen ollut töissä 15-vuotiaasta asti samassa firmassa. Ainoastaan työnkuva vaihtui vuosien mittaan. Oli loogista hankkia lapset ensin ja sit vasta alkaa raatamaan töissä, kun lapset ensin kasvaa. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:40 Puskista kirjoitti:
Heippa, täällä yksi vm.-82 joka EI ole äiti.. mietinnässä parhaillaan onko ikää tarpeeksi äidiksi mutta täällähän näyttää minun ikäisillä olevan ja suurperheitä. Saako kysyä miksi niin nuorena lapsia olette tehneet? *kiinnostaa* ja niin, kuinka pitkä parisuhde? Itselläni 6v kestänyt suhde, ei vielä naimisissa olla, omassa talossa asutaan ja koiria löytyy..
ööö...mä en kyllä laske itseeni enään kauheen nuoreksi :LOL: mulla on siis tyttö 3.5kk.,"koira"oikeestaan pieni poni(tanskandoggi) :LOL: ja mies.Ollaan oltu yhessä 6.5 vuotta joista asuttu yhes 6 vuotta,oltu kihloissa 6.5 vuotta melk. ja naimisissa 3.5 vuotta :p ja rakanettu omakotitalo siinä samassa.Sit vaan alkoi tuntua siltä että joskos nyt olisi perheen lisäyksen aika...tärppäs heti (luulin et kestäs hetken).
 
elin
Moi!
Jos sopii tunkea mukaan, niin mielelläni jutustelisin muiden samanikäisten äitien kanssa.
Uudellamaalla asustellaan, perheessä itseni ja aviomieheni lisäksi 3- ja 1-vuotiaat pojat ja masuasukki rv11.

Nimim. Puskista kyseli nuorena lapsen saamisesta. Olin vastikään täyttänyt 21-v., kun esikko syntyi. Eipä siinä mitään ihmeempää ideologiaa takana ollut, mulla vain on ollut oikeastaan aina ajatus, että lapset nuorena ja mielellään suht pienellä ikäerolla, jos näin vain meille suodaan. No, suotu on. ;)

Jälkeenpäin ajateltuna sitä oli kyllä aika yksin tunteidensa ja ajatustensa kanssa. Kenelläkään kaverilla ei ollut vielä lapsia. Asuimme vieraalla paikkakunnalla opiskeluni vuoksi, joten en oikein osannut hakea kontakteja muista äideistä. Ajattelin silloin, ettei perhekerhoon kehtaa mennä vauvan kanssa, vaan että pitäisi olla isompikin lapsi mukana.

Päivääkään en vaihtaisi pois. Muutaman yön ehkä... (niistä korvatulehduksista onkin ollut jo tässä pinossa puhetta)

Elin
 
elin
Meillä vietetään jouluaatto kotosalla oman perheen kesken. Joulupäivänä mennään sitten anoppilaan syömään ja tapanina mun vanhemmille.
Aattona ei mitään erityistä ohjelmaa. Aamusauna, joulupuurot, iltapäivällä joulukirkko ja jouluruuat. Pukkikin varmaan kolkuttaa ovelle, jos ollaan vaan oltu kilttejä! ;)
 
Meillä kans aika samaa rataa. Aamul kotona ja sit anoppilaan syömään ja iltapäivä ja ilta on viä arvotuksena, mut suunnitelmis olis mennä mun vanhempien luo pukitettavaksi. Toivotaan et pukki tulee! =) Haudoilla pitää sit vie kulkee sytyttämäs kynttilöitä, meil on ainakin kolme eri hautausmaata mis pitää kulkee, ei sori niitä onkin tarkemmin laskettuna neljä... :( :)
 
morjens...meille tulee koko suku jouluksi siis miehen ja minun suvut sekä isovaarit ja mummot myös koirat ja kaikki eli siis vilinää vilskettä,helinää helskettä riittää ja näin on joka joulu.Paikka vaan vaihtuu...viime joulu oltiin miehen siskon luona ja nyt siis meillä.Leivon juuri muumi piparkakkutaloa :D on jo toinen kappale kun ensimmäisen annoin serkkutytöille ;)
 
Mitä mieltä te olette siitä, että minä autan äitiäni joulun järjestämisessä. Kun äiti käy töissä ja se on aika rankkaa. Onhan mullakin omat jutut ja kaks pientä lasta ja mun pitää silti aina jaksaa kaikkien muiden apuna olla, joskus tuntuu et pää halkee, kun kaikki tarvii aina jotain ja omat hommat jää niille sijoilleen. Osaisko joku sanoa mitä mä tekisin ja sit vielä niin ettei omatunto kolkuttelisi heti ovelle!
 

Yhteistyössä