Huomenta! Ois lääkäriaikaa taas tiedossa tälle päivälle, mut kahvit eka ;D

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
:wave: Mitäs itse kunkin aamuun? Mä juon kahvia, ja sitten puen lapset lennossa ja kampaan naamani, lähetään tohon naapurikaupunkiin kun esikoisella on lääkäri noista jalkasäryistä. Vähän hirvittää että mitä ne alkaa tutkia :/ No, toivottavasti edes tutkivat...

Vaihdoin muuten profiilikuvan, musta toi on ihana kuva :heart:

han kun luin sinun aamukahvi aikeista niin muistin että meiltähän öytyy aamukahville minun synttärikakkuani :D
ei kun kahvin keittoon ja sitten matka alkaa kohti pieksänmäkeä....
tule ilmoittamaan miä tutkivat ja mitä löysivät. Meidän vajaa 4-v itkee joka yö oikeaa jalkaansa kun koskee. Samoin kun oltiin jukujuku maassa niin valitti samanjalan polveaan....pitäisi varmaan varata lääkäri aika.
Toivottavasti ei kuitenkaan niin teiltä kuin meiltäkään mitään isompaa löydy. Itsekin olen miettinyt kasvukipuja mutta silti mietityttää.... :/

Mulla ja lapsilla loma. Satelee. Pitäisköhän leipoa korvapuusteja? Olisi ihan mukavaa sadepäivän hommaa, ja helteellä ei edes viitsi.

Piti käydä kaupungilla pankkiasioilla, mutta unohdin pyytää miehen nimmarin papereihin, joten en pääsekään hoitamaan asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Kasvukipuja? =)

No mä ajattelin alkuun että kasvukipuja ehkä, mut meillä oli sydänkontrolli tossa...n.kk sitten(?) ja kardiologi sanoi että varatkaa ehdottomasti aika lastenlääkärille, kasvukivut noin pienellä on tosi harvinaisia. Ensin se epäili sydäntä, kun noilla on juuri semmonen vika siellä että jos se uusii niin veri ei kierrä jalkoihin.

Ja kun noi jalat myös väsyy tosi helposti, ei poika jaksa oikein mitään (fillaroida esim.) vaikka haluaisikin.

Saas nähä, mä pelkään jotain reumaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja kullanmurut:
han kun luin sinun aamukahvi aikeista niin muistin että meiltähän öytyy aamukahville minun synttärikakkuani :D
ei kun kahvin keittoon ja sitten matka alkaa kohti pieksänmäkeä....
tule ilmoittamaan miä tutkivat ja mitä löysivät. Meidän vajaa 4-v itkee joka yö oikeaa jalkaansa kun koskee. Samoin kun oltiin jukujuku maassa niin valitti samanjalan polveaan....pitäisi varmaan varata lääkäri aika.
Toivottavasti ei kuitenkaan niin teiltä kuin meiltäkään mitään isompaa löydy. Itsekin olen miettinyt kasvukipuja mutta silti mietityttää.... :/

Jahas, jahas, onnittelut ;)! :flower:
Mä tulen sitten kertomaan mitä sanotaan. Toivottavasti teilläkään ei olisi mitään merkillistä pienen jalassa. Öisin meilläkin se kipu useimmiten tulee, ja kun se tulee niin jalat eivät edes kanna. Ja poika kirkuu niin kamalasti että varmasti sattuu tosi kovasti :(
Ja paristi on tullut semmosia kummallisia lakoamiskohtauksia ihan kesken leikin.

Joskus kuten meillä tytöllä yliliikkuvat nivelet aiheutti pinenä kipua. Ja varsinkin kun istui lattialla jalat sivulla jäi usein polvet tai lonkka ns. lukkoon ja huuto oli kova. Lääkäri oli oikeassa että aikaanaan helpottaa kun ikää tulee lisää nivelet jäykistyy.(perinyt minulta)
Kasvukipuihin suosittelen seleeniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Mulla ja lapsilla loma. Satelee. Pitäisköhän leipoa korvapuusteja? Olisi ihan mukavaa sadepäivän hommaa, ja helteellä ei edes viitsi.

Piti käydä kaupungilla pankkiasioilla, mutta unohdin pyytää miehen nimmarin papereihin, joten en pääsekään hoitamaan asioita.

Juu, puusteja ehdottomasti! :p

Täällä tuli eilen aamusta iltakahdeksaan asti vettä, ei kovinkaan kivaa, kun joku oli vielä piilottanut mein poikien kurahousut johonkin :headwall:

Apua nyt säikähdin..minkä ikäinen teillä on? Meillä oli tytöllä kaksi reikää sydämessä kun syntyi. Vuosikkaaksi kun pääsi toinen reikä oli umpeutunut itsestään, toinenkin pienentynyt pieneksi. 2-v ikään asti sitä tarkkailtiin sen jälkeen sanottiin ettei enää tarvitse tarkkailla kun on jo niin pieni, mutta jos huomaamme että tulee jotain ongelmia niin voimme ottaa suoraan yhteyttä sairaalaan.... :o

Alkuperäinen kirjoittaja kullanmurut:
Apua nyt säikähdin..minkä ikäinen teillä on? Meillä oli tytöllä kaksi reikää sydämessä kun syntyi. Vuosikkaaksi kun pääsi toinen reikä oli umpeutunut itsestään, toinenkin pienentynyt pieneksi. 2-v ikään asti sitä tarkkailtiin sen jälkeen sanottiin ettei enää tarvitse tarkkailla kun on jo niin pieni, mutta jos huomaamme että tulee jotain ongelmia niin voimme ottaa suoraan yhteyttä sairaalaan.... :o

2v7kk on tämä särkypotilas. Mutta ihan erilainen vika, ei nuo oikovirtaukset (reiät) kaiketi estä verenkiertoa jalkoihin. Tai siis mun järjen mukaan ei kyllä pitäis estää :D
Ja jos siellä on toinen umpeutunut ja toinenkin kutistunut, niin tuskin on hätiä mitiä, kyllä se oireilis muulla tapaa jos oireilis.
Meillä oli tällä samaisella pojalla myös eteisten välissä reikä, mutta 2v kontrollissa selvis että umpeen oli mennyt :) Sitä umpeutumista ennen tuo oireili enempi, oli ns. sydänyskää joka yö, mieletöntä sinistelyä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Kasvukipuja? =)

No mä ajattelin alkuun että kasvukipuja ehkä, mut meillä oli sydänkontrolli tossa...n.kk sitten(?) ja kardiologi sanoi että varatkaa ehdottomasti aika lastenlääkärille, kasvukivut noin pienellä on tosi harvinaisia. Ensin se epäili sydäntä, kun noilla on juuri semmonen vika siellä että jos se uusii niin veri ei kierrä jalkoihin.

Ja kun noi jalat myös väsyy tosi helposti, ei poika jaksa oikein mitään (fillaroida esim.) vaikka haluaisikin.

Saas nähä, mä pelkään jotain reumaa :o

Ai perhana tuota pojan vaivaa. Tiedän jotakin siitä, mitä fiiliksiä mielessäsi pyörii (aivoverenvuoto, vesipää, aortan koarktaatio, VSD ja vähän muutakin) - silloin sitä oppi, että jokainen lääkäri merkitsee lisää murheita...).

Noh, ilmeisesti pumpussa ei ole pojalla vikaa (jos kerran kardiologi neuvoo muualle), ja se on sentään hyvä asia. Mutta jos ei poikalapsi jaksa fillaroida vaikka haluaisi, niin teeskentelystä eikä laiskuudesta ei ole kyllä kyse, vaan jostain todellisesta.

Yhteistyössä