Huomenna sairalaan tarkastukseen ja mun on pakko tehdä päätös, mitä teen???

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
annanko käynistä synnytykseen vai ei? Ja miten sitten se menee, tekevätkö ne sen siellä heti vai antavatko ajan? Mietin vaan että menenkö omalla autolla?

kraah
Anna käynnistää vaan. Jos vauvalla on kaikki hyvin, saat käydä vielä kotona halutessasi jos ei ole kaikki kamat mukana, tai sitten voi tjäädä sinne suoraannkin varmaan. Omalla autolla en enää lähtisi tuossa tilanteessa vaan taksilla. Eipä tarvitse sitten stressata sen auton perään jos käynnistävätkin vaikka samantien.

Venakko Milanna
joo ok:)

Vauvan painoarvio ainakin jo 4kg, eli ei mikään pieni ole, päinvastoin, niin luulen että jo ok. Paitsi lääkäri sanoi, että se voi sitten kestää ne kivut kauan

"nora"
No ethän sä niitten kipujes kanssa voi autoa ajaa! Vai loppuiko jo supistukset? Mutta jos kokoajan supistelee, oot kipee, etkä saa levättyä, niin otat sen käynnistyksen ilman muuta. Ei kai sitä viikkotolkulla tarvii kärvistellä.

Venakko Milanna
[QUOTE="nora";25773671]No ethän sä niitten kipujes kanssa voi autoa ajaa! Vai loppuiko jo supistukset? Mutta jos kokoajan supistelee, oot kipee, etkä saa levättyä, niin otat sen käynnistyksen ilman muuta. Ei kai sitä viikkotolkulla tarvii kärvistellä.[/QUOTE]

No tänään kivuen kanssa hoitin vielä viimeiset asiat, jos en pääsen synnytykseen jälkeen:D. Mies kielsi, mä silti koko päivän ajannut asioilla. Vaikka synnytys jo lääkärin mielessä käynnissä, mulla vaan se voi viedä vielä viikon tai yli... en tiedä miks, mutta olen harvinainen tapaus, mutta on sellaisia, jotka kärsi supistuksista ja kivuista kauan ennen synnytystä

tsemppiä
Anna vain käynnistää.Minulla oli kolmosen painoarvio päälle 4kg,ja lääkäri halusi käynnistää.Jäin samantien sairaalalle,käynnistettiin tipalla.Parin tunnin päästä puhkastiin kalvot ja siitä meni vajaa 2h ,kun poika oli ulkona. Kivut ei ollut kovempia,kuin aiemmissakaan synnytyksissä,itse sain minispinaalin,koska synnytys eteni niin reippaasti.Sekin auttoi pahemman yli.
Poika oli syntyessään 4044g,isompi kuin siskonsa syntyessään,mutta synnytys nopein ja helpoin.

Venakko Milanna
[QUOTE="Sssalla";25773698]eiköhän ne anna heti vaikka käynnistävän lääkkeen, koska on eikös tänään luvanneet että huomenna käynnistää?[/QUOTE]

he vaan sanoivat nin ett huomenna pitää tulla katsoa tilannen ja jos mä haluan ne voivat käynistä, en tied tapahtuko se sitten huomenna?

Venakko Milanna
kun mua supista sen supistus käyrän mukaan 70-90, en tiedä onko se paljon, ainakin kipeä olen... Niin mutta kaikki paikat on ihan aivan kiinni. Siks lääkäri totesi olen harvinainen tapaus vaikka on sellaisia

ok
Mulla käynnistettiin kohdunsuun pallolaajennuksella + vesien puhkaisu, oli ihan jees. Omat supistukset alkoi tosi hyvinä, myöhemmin sitten piti vahvistaa niitä oksitosiinilla.

"Vieras"
Anna käynnistää, sittenpähän loppuu arvailut.
Mä olen ihan samanlainen " hidas" synnyttäjä, kovia supistuksia pitkään ja molemmilla kerroilla kätilöt jo käyrien jälkeen sanoneet että tänään syntyy. Molemmissa meni kuitenkin viikko vielä siitäkin. Mutta sitten kun tapahtuu, niin tapahtuu vauhdilla, eka 2,5 h sairaalassa, toka 9 min :/

"ö-ö"
Mulla käynnistettiin vasta seuraavan päivänä.
Mutta tapaukset on on niin erilaisia ei niitä voi vertailla.
Mulla oli vain kämmenien kutinaa eli maksahepatossi vai mikä se nyt onkaan....

Venakko Milanna
[QUOTE="Vieras";25773757]Anna käynnistää, sittenpähän loppuu arvailut.
Mä olen ihan samanlainen " hidas" synnyttäjä, kovia supistuksia pitkään ja molemmilla kerroilla kätilöt jo käyrien jälkeen sanoneet että tänään syntyy. Molemmissa meni kuitenkin viikko vielä siitäkin. Mutta sitten kun tapahtuu, niin tapahtuu vauhdilla, eka 2,5 h sairaalassa, toka 9 min :/[/QUOTE]

huh oho:D aika nopeasti syntyy sulla, toi 9min ainakin

Venakko Milanna
[QUOTE="ö-ö";25773778]Mulla käynnistettiin vasta seuraavan päivänä.
Mutta tapaukset on on niin erilaisia ei niitä voi vertailla.
Mulla oli vain kämmenien kutinaa eli maksahepatossi vai mikä se nyt onkaan....[/QUOTE]

joku joo sellainen on... mulla kans epäiltiin esikon kaa

"Vieras"
huh oho:D aika nopeasti syntyy sulla, toi 9min ainakin
Joo, aika kamalaa. Olis tullut kotiin jos oisin ponnistanut, onneksi sairaala lähellä ja ei ollut ruuhka-aika.
Voin kertoa että mitkään supistukset ei ole verrattavissa siihen kipuun kun väkin pidättelee ponnistushalua vastaan.
Onneksi synnytys kuitenkin meni hyvin, päästiin kotiin jo samana päivänä.
Kammo kyllä jäi, en uskalla haaveilla ees kolmannesta :/
Esikon kanssa synnytys oli dramaattinen, napanuora kaulan ympärillä, vauvan sydänäänet heikkeni, oli jumissa, supistukset loppui kesken jne. Hieromalla saatiin hengittämään, tän takia olin ihan paniikissa kun meinasi kuopus tulla kotiin kun sehän ois kuollu jos ois samaal tavalla käynyt.

Venakko Milanna
[QUOTE="Vieras";25773823]Joo, aika kamalaa. Olis tullut kotiin jos oisin ponnistanut, onneksi sairaala lähellä ja ei ollut ruuhka-aika.
Voin kertoa että mitkään supistukset ei ole verrattavissa siihen kipuun kun väkin pidättelee ponnistushalua vastaan.
Onneksi synnytys kuitenkin meni hyvin, päästiin kotiin jo samana päivänä.
Kammo kyllä jäi, en uskalla haaveilla ees kolmannesta :/
Esikon kanssa synnytys oli dramaattinen, napanuora kaulan ympärillä, vauvan sydänäänet heikkeni, oli jumissa, supistukset loppui kesken jne. Hieromalla saatiin hengittämään, tän takia olin ihan paniikissa kun meinasi kuopus tulla kotiin kun sehän ois kuollu jos ois samaal tavalla käynyt.[/QUOTE]

Kiitos

Huh, miltä kuulosta kuitenkin, niin erilaiset synnytykset kaikilla, mua oikein pelottaa, miten mulle käy:D

Yhteistyössä