Huomenna on totuuden hetki!!

Saan tietää huomenna kromosomitestin tulokset...Pelottaa niin kovaa että koko ajan oksettaa. Sain sikiöseulassa riskiluvuksi 1:160 viis viikkoa sitten. Kaksi viikkoa sitten olin lapsivesipunktiossa ja huomenna menemme äitipolille kuulemaan uutiset. Saas nähä kuinka pärjään huomenna puoli päivää töissä.. En voi uskoa että huomenna vihdoin päättyy tää piinallinen epätietoisuus ja odotus! Edessä taitaa kuitenkin olla ensin uneton yö.. :(

Joo mun mies tulee mukaan. En pystyis ajamaan jos saadaan huonoja uutisia.. Kaikki ystävät on toitottanu nää viikot koko ajan että kyllä kaikki on hyvin jne..tietenkin hyvää tarkottaen, mut itestä tuntuu silti pahalta. Kun oikeesti kukaan ei voi sitä tietää ennenkuin tulokset on selvillä...

Voimia odotteluun ja huomiseen!

Muistan, kun keskimmäisestä olin samassa tilanteessa. Se oli ihan kamalaa, oli kuin pistoksissa jatkuvasti. Kun sitten soitin polille niitä kysyäkseni, ja lääkäri kertoi kromosomiston olevan normaali, niin puhkesin ihan kamalaan helpotushysteriaitkuun, enkä tahtonut saada sanaakaan ulos suustani. Sen jälkeen olin jotenkin ihan loppu, puhki, väsynyt, kun olin niin kovasti sitä jännittänyt sen parin viikon ajan.

Hyvä kun mies tulee mukaan.

Hyvä että sun mies tulee mukaan!
Ja tuo on niin totta, että tuollaiset "hyvää tarkoittavat" kommentit eivät oloa helpota! Se on ihan niin kuin itellä näin loppuraskaudesta, (41+0) ei yhtään lohduta kommentit "syntyy kun sil on syntymäpäivä" tai "ei sinne mahaan ole vielä kukaan jääny".
Toivottavasti saat yöllä nukuttua!! :hug:

kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja Elina76:
Saan tietää huomenna kromosomitestin tulokset...Pelottaa niin kovaa että koko ajan oksettaa. Sain sikiöseulassa riskiluvuksi 1:160 viis viikkoa sitten. Kaksi viikkoa sitten olin lapsivesipunktiossa ja huomenna menemme äitipolille kuulemaan uutiset. Saas nähä kuinka pärjään huomenna puoli päivää töissä.. En voi uskoa että huomenna vihdoin päättyy tää piinallinen epätietoisuus ja odotus! Edessä taitaa kuitenkin olla ensin uneton yö.. :(

Entä sitten? Lapsi voi olla aivan terve, vaikka testi osoittaisi mitä tai lapsi voi olla jotenkin vinksallaan parantumattomasti, vaikka teille iloisesti ilmoitetaan :"Onneksi olkoon, odotatte tervettä lasta."

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:

Entä sitten? Lapsi voi olla aivan terve, vaikka testi osoittaisi mitä tai lapsi voi olla jotenkin vinksallaan parantumattomasti, vaikka teille iloisesti ilmoitetaan :"Onneksi olkoon, odotatte tervettä lasta."
Kysytkö tosissasi? et ole todellakaan kokenut odottamisen kauhua, jos kysyt!!

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:

Tämä on siis down-seula, jossa sain vastaukseksi kohonneen riskin saada lapsi, jolla on jonkunlainen kromosomihäiriö. Tässä tapauksessa lapsivesinäyte kertoo 100 % varmuudella sen, onko lapsella kromosomihäiriö vai ei. Ei se tietenkään kerro muista sairauksista, mutta ei ne mua nyt vaivaakkaan. Tää down-huoli nyt on päällimmäisenä, kun siitä tää riskilukukin tuli. Ja jos huomenna sanotaan, että lapsella on normaalit kromosomit, niin sillon sillä on normaalit kromosomit.

saman kokenut
Tiedän miltä jännittämisesi tuntuu. uskot vaan nyt vakaasti että kromosomit ovat normaalit. itse sain esikoisesta veriseulassa riskiluvun 1/100. normaalit kromosomit on ja terve poika syntyi. tiedän monia äitejä keillä turhaan hälyttänyt veriseula. itsekin olin vasta 22v ja kaverini jolla riskiluku 1/30 oli milloin 21 v. tsemppiä!

Kiitos kaikille kannustuksesta! :) Sovittiin miehen kans, että jos kaikki on hyvin, mennään kunnon pullakahveille ja käydään ostamassa joku kiva vaate vauvalle. Se on sit kivaa ostaa kun tietää, minkävärisen hankkii, koska meille selviää myös sukupuoli huomenna.

Jos uutiset ovat huonoja, taidan mennä heti kotiin peiton alle itkemään, ja sitten kun/jos tuska hellittää, alan pohtimaan kuinka siitä eteenpäin. On tää rankkaa ja vain ne jotka tämän saman on kokeneet, voivat ymmärtää miltä tää tuntuu.

Yhteistyössä