Huomenna on monella tilipäivä! Meinaatko ostaa jotain erityistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Mulla on huomenna vähän ylimääräistä aikaa kun lapsi on hoidossa ja nyt menen kyllä ostamaan itselleni jotain kivaa. Mulla on tää tavallinen "äitisyndrooma", eli kun lähden ostamaan itselleni jotain, palaan kassin kanssa joka on täytetty lastenvaatteilla. En oikein ostele kauheasti muutenkaan itselleni vaatteita tai asusteita, mutta nyt kyllä repäsen ja aion ostaa itselleni ainakin jonkun kivan villapaidan! :D Voisin myös piipahtaa katsomassa löytyisikö kotiin jotain kivaa sisustussälää...

Ei, musta olis kauheeta jos pitäis oikein odottaa palkkapäivää, siis ettei tilillä olis riittävästi rahaa sitä ennen. Eli mitään erityistä ei ole luvassa...

Mulla ei muutenkaan ole tapana palkkapäivänä hemmotella itseäni/perhettäni/muita. En muista että koskaan lapsuudenperheessäkään olis palkkapäivä ollut mitenkään erityinen.

Onkohan ihmisillä palkkapäivänä tapana tehdä/ostaa jotain erityistä??

Ei, musta olis kauheeta jos pitäis oikein odottaa palkkapäivää, siis ettei tilillä olis riittävästi rahaa sitä ennen. Eli mitään erityistä ei ole luvassa...

Mulla ei muutenkaan ole tapana palkkapäivänä hemmotella itseäni/perhettäni/muita. En muista että koskaan lapsuudenperheessäkään olis palkkapäivä ollut mitenkään erityinen.

Onkohan ihmisillä palkkapäivänä tapana tehdä/ostaa jotain erityistä??

Kyllä mullakin rahaa on tilillä ollut kokoajan mutta se on semmosta hätävararahaa, jos tulee jokin äkillinen tarve. Joskus meillä on jokin hankinta odottamassa palkkapäivää, joskus ei. En mä ketään hemmottele yleensä, harvimmin itseeni. Lapselle tulee yleensä tilipäivänä ostettua jotain kivaa.

Ei mulla van oo huomenna tilipäivää, mun seuraava tili tulee 24 päivä, silloinkin tulee lapsilisä ja se on sen reilut 300e , kolmesta lapsesta.
8 päivä sit saan sit työttömyyspäivärahat.

Tuo lapsilisä menee vuokran maksuun, ei shoppailuun. Ostan kuitenkin trvittavat suket ym nyt ens viikonlopuna, en korvamerkitse rahoja erikseen

[QUOTE="aapee";25667998]Kyllä mullakin rahaa on tilillä ollut kokoajan mutta se on semmosta hätävararahaa, jos tulee jokin äkillinen tarve. Joskus meillä on jokin hankinta odottamassa palkkapäivää, joskus ei. En mä ketään hemmottele yleensä, harvimmin itseeni. Lapselle tulee yleensä tilipäivänä ostettua jotain kivaa.[/QUOTE]

Mä tiedän parikin perhettä lapsuudestani, että ainakun niillä oli palkkapäivä ostivat vaikka mitä ja sitten viikko ennen palkkapäivää ne oli aina ihan pa. Muistan sen siitä, että itseäni ärsytti kun en saanut aikuisten palkkapäivänä mitään erityistä, mutta tokihan nyt aikuisena tajuan miten älytön systeemi se oli ja mieluusti elän itsekin näin kun vanhempani (rahaa on tasaisesti koko kuukauden).
=) Ja tokihan välillä meilläkin rahat vähissä ja odotetaan palkkapäivää, mutta viime vuosina onneksi enää harvoin.

Mä tiedän parikin perhettä lapsuudestani, että ainakun niillä oli palkkapäivä ostivat vaikka mitä ja sitten viikko ennen palkkapäivää ne oli aina ihan pa. Muistan sen siitä, että itseäni ärsytti kun en saanut aikuisten palkkapäivänä mitään erityistä, mutta tokihan nyt aikuisena tajuan miten älytön systeemi se oli ja mieluusti elän itsekin näin kun vanhempani (rahaa on tasaisesti koko kuukauden).
=) Ja tokihan välillä meilläkin rahat vähissä ja odotetaan palkkapäivää, mutta viime vuosina onneksi enää harvoin.

Siis joo ei meillä ole rahat vähissä :DD Jos nyt sellaisen mielikuvan loit. Mutta kuitenkin siis huomenna kun tulee kunnolla rahaa niin on kiva mennä ostamaan itselle pitkästa aikaa jotain, eikä tule huono omatunto itsensä hemmottelusta koska tilille jää vielä rutkasti rahaa. Ja tämä "lapselle kivaa" on yleensä jotain vaatetta, siis ihan tarpeellista tavaraa. Ei kai siinä mitään järkeä oliskaan, että menisi tilipäivänä haaskaamaan rahojaan ostamalla hetken mielijohteesta kasoittain jotain turhia juttuja. Siinä sais kyllä kitkutella loppukuun...

Yhteistyössä