Huomenna menossa sokerirasitukseen ( raskaana ) Saanko syödä tänään mitä haluan?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
Vai pitäisikö välttää sokeripitoisia ruokia ja juomia?

Toki tulee sitten se 12h paasto väliin. Mutta olisiko jo tänään hyvä välttää sokeripitoisia ruokia ja juomia?
Vai saako syödä ja juoda mitä haluaa ilman että se vaikuttaa testin tuloksiin?

minä
kyl mä söin karkkia,limpsaa mut söin ne ennen..eli 12 tuntiin n sit syönyt mitään..
mut en tiä sit vaikuttiko ne kun mulla todettiin raskausajan diabetes ja jouduin insuliinille

Kokeen tarkoitushan on selvittää onko raskaudenaikainen sokeriaineenvaihdunta kunnossa. Kannattaa siis syödä niinkuin tavallisestikin syöt. Eihän se ole Sinun ja vauvan edun mukaista, mikäli saat tulosta manipuloitua jotenkin, jos Sinulla on sokeriaineenvaihdunnanhäiriö...
:eek:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa syödä sitä mitä normaalisti söisit. Miksi pitäisi saada oikein hyvät tulokset huomenna ja normaalisti sokerit olisi päin peetä?
Näinpä.
Eihän siitä ole mitään hyötyä jos on tulosten pelossa yhden päivän syömättä normaalisti. Sillon tulos on eri kun mitä olis oikeasti, etkä ehkä saa sellaista hoitoa mitä vauvasi kanssa tarvitsisitte.

Siinä huijaa vaan itseään, sun ja lapsesi hyväksi se koe tehdään.

ap
Sitä just tässä ajan takaa että jos tänään herkuttelee niin nostaako se turhaan arvoja. Vaikka muuten olisivat normaalit. Tai jos taas tänään juon vaan vettä niin laskeeko se arvoja vaikka oikeasti olisivat korkeammat.

Eli vaikuttaako tämän päivän syömiset huomiseen rasitukseen vai nollaako tuo paasto tilanteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Se on muuten tosi kamalaa, se juotava litku. Maistuu kolalle ja siinä on hiilihappoa enemmän ku kahden litran pepsipullollisessa.
Älä pelottele, kyllä se ihan juotavaa on.
Parempaakin olen juonut, mut ei se nyt mitään tosi kamalaa ole. Turha lietsoa niitä kielteisiä ennakkokäsityksiä kun muutenkin tuntuu monelle olevan hankalaa mennä kyseiseen testiin..

Se 12 h paasto on tärkein, mutta itse välttäisin tänäänkin jo sokeria (turhaa sokeria), sillä muuten sulla heittää verensokeri enemmän huomenna ja yöllä. Toisin sanoen teet itsellesi hallaa, jos tänään oikein mässytät, sillä yöllä ja aamulla iskee törkiä nälkä. :whistle:

Tuskin sillä on mitään väliä mitä tänään syö, kunhan olet sen 12h paastossa sitten. Ainakin silloin kun itse kävin siinä testissä minulle mainittiin vain tuosta että täytyy olla syömättä ja juomatta sitten 12h ennen kuin menee sinne, ja sen aikaa minkä se testi kestää eli 2h. Olisivat ne varmasti sanoneet jos jotain ei saisi syödä ennen tuota paastoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Se on muuten tosi kamalaa, se juotava litku. Maistuu kolalle ja siinä on hiilihappoa enemmän ku kahden litran pepsipullollisessa.
Älä pelottele, kyllä se ihan juotavaa on.
Parempaakin olen juonut, mut ei se nyt mitään tosi kamalaa ole. Turha lietsoa niitä kielteisiä ennakkokäsityksiä kun muutenkin tuntuu monelle olevan hankalaa mennä kyseiseen testiin..
Ja mä oisin voinu juoda vaikka useammankin satsin, jos ois annettu. Siis se maistuu hiilihapottomalle kolajuomalle, mun makuun vähän makealle, mut ei ylimakealle (vaikka mulla onkin herkkä makuaisti tuon sokrun suhteen, kun en normaalisti sitä niin käytä ).

Mut useampi olis uponnut, sillä siinä vaiheessa mulla oli niiiiiiiiiiiiiiin järkky jano, et oisin juonu vaikka kuravettä ilomielin. :LOL:

ap
Minä en tahallani yritä nyt saada sokereita mahdollisimman alas. Mutta jos, tänä iltana herkututtaa, eli syön vaikka karkkia ja juon limskaa. Mitä en todellakaan normaalisti tee edes joka viikko.
Niin vaikuttaako se? Ihan turhaanhan se silloin nostaa sokereita. Kun ei todellakaan ole tapana tehdä niin joka ilta?

Haen tässä nyt sitä takaa että olisiko parempi jättää ylimääräiset herkuttelut toiseen iltaan ja tänään syödä normaalia iltapalani. Eli salaattia ja hapankorppua.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Mä luin jostain, että testi ei ole totuudenmukainen, jos esim. noudattaa radi-diettiä jo ennen rasitusta. Söisin siis niin kuin muutenkin.
Joo, vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattaviakin kehotetaan syömään ns. normaali määrä hiilareita ennen tuota, mut mitä mä ajoin omallani takaa, oli, et tänään ei kantsi vetää mitään ylimäärää suklaata, jädeä, karkkia, limsaa jne. :)

leena
syö nyt hyvä ihminen, niin kuin normaalistikin söisit, eiköhän se ole tämän kokeen tarkoitus! se lukee ihan siellä ohjeissakin, jos sellaiset sait! muuten olen sitä mieltä, että ne tädit siellä äitipolilla saavat jotain provikkaa siitä, että tyrkyttävät odottajille insuliinit ja piikit mukaan! ainakaan taysissa ei annettu ravintoneuvontaa, vaan YHDEN poikkeavan arvon (omatarkkailussa) jälkeen iskivät insuliinit mukaan! heitin ne roskikseen kotona ja tarkistin syömisiäni (=lopetin tuoremehun juomisen aamulla), heti sain hyviä sokeriarvoja. että näin. ainakin taysin tädit saavat varmaan jotain insuliinifirman voitelumatkoja, kun niin innokkaasti niitä tyrkyttävät :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä en tahallani yritä nyt saada sokereita mahdollisimman alas. Mutta jos, tänä iltana herkututtaa, eli syön vaikka karkkia ja juon limskaa. Mitä en todellakaan normaalisti tee edes joka viikko.
Niin vaikuttaako se? Ihan turhaanhan se silloin nostaa sokereita. Kun ei todellakaan ole tapana tehdä niin joka ilta?

Haen tässä nyt sitä takaa että olisiko parempi jättää ylimääräiset herkuttelut toiseen iltaan ja tänään syödä normaalia iltapalani. Eli salaattia ja hapankorppua.

On ihan siitä syystä, et sulla on yöllä ja huomenna enemmän nälkä, jos noi karkit vedät tänä iltana. Kun sokerit nousee äkkijyrkästi, ne laskee myös äkkijyrkästi eli sulla tulee järkky nälkä ja semmoinen heikko olo. Jos syöt järkevästi, sulla on huomenna nälkä, mut ei sitä heikkoa oloa.
:)

möö
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Mä luin jostain, että testi ei ole totuudenmukainen, jos esim. noudattaa radi-diettiä jo ennen rasitusta. Söisin siis niin kuin muutenkin.
Joo, vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattaviakin kehotetaan syömään ns. normaali määrä hiilareita ennen tuota, mut mitä mä ajoin omallani takaa, oli, et tänään ei kantsi vetää mitään ylimäärää suklaata, jädeä, karkkia, limsaa jne. :)
Juuri näin !

Vepasto
Mulle sanottiin neuvolasta, että kannattaa välttää ylimääräisiä sokereita viikkoa ennen sokerirasitusta. Söin muuten normaalisti, mutta suklaan ja karkit jätin pois. Pari pipariakin taisin syödä. Edellisenä iltana söin iltapalaksi ruisleipää paljon, että jaksoin sinne seuraavaan aamupäivään syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei nosta mihinkään jos sun sokeriaineenvaihdunta on kunnossa.

Ja tosta litkun mausta, kuten huomasimme, makuja on monenmoisia. Mä en muutenkaan pidä kolasta, ni ehkä se siksi tuntui olevan niin pahaa.

Yhteistyössä