Huomenna lapsen kanssa kenkäkauppaan, mitä kenkiä kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhden äiti

Vieras
Kumpparit lapselle (2 v.) on hommattu kesää varten, mutta mitä muuta? Sandaalit? Lenkkarit? Pitääkö olla vielä erilliset kävelykengät?

Milloin käytetään lenkkareita ja milloin noita kävelykenkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä ostaisin sandaalit ja ns. kävelykengät. Lenkkarit on oikeastaan tarpeettomat noin pienellä, mutta voi nekin tietty ostaa jos haluaa.

Pyydän siis kaupassa kävelykenkä-tyyppisiä kenkiä lapselle? :) Itse ajattelin, että noita lenkkareita olisi käytetty ulkona silloin kun ei välttämättä ihan sandaalikeli (tai avojaloin) ole, mutta laitetaanko silloin sitten ne kävelykenkätyyppiset kengät jalkaan?

Olisko jotain kuvaa tämmöisistä kävelykengistä?

Miten voi kenkien ostaminen lapselle tuntua ihan avaruustieteeltä??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä ostaisin sandaalit ja ns. kävelykengät. Lenkkarit on oikeastaan tarpeettomat noin pienellä, mutta voi nekin tietty ostaa jos haluaa.

Pyydän siis kaupassa kävelykenkä-tyyppisiä kenkiä lapselle? :) Itse ajattelin, että noita lenkkareita olisi käytetty ulkona silloin kun ei välttämättä ihan sandaalikeli (tai avojaloin) ole, mutta laitetaanko silloin sitten ne kävelykenkätyyppiset kengät jalkaan?

Kävelykengät on niinkuin ensiaskelkengät. Nahkaiset, hyvän kengän kriteerit täyttävät. Mun mielestä ne korvaavat lenkkarit pikkulapsella.

Ei se popojen ostaminen tosiaan aina ihan helppoa ole :D

Meillä on kumpparit, kahdet sandaalit (crocsit) ja kävelykengät. Eikö tartte enää lenkkareita? Pihakengiksi ajattelin jotain, muuta ko noita kävelykenkiä, vois olla kyläilykenkinä vähän paremmat.

Meidän 2-vuotiaalla on kävelykenkien (nahkaiset ensiaskelkengät) lisäksi Kangaroos-merkkiset lenkkarit, jotka maksoi kenkäkaupassa 50 eur. Uskoisin niiden olevan ihan laadukkaat. Markettien halpislenkkarit on sitten asia erikseen. On meillä sellaisetkin, enkä usko, että lapsen jalka pilalle menee satunnaisesta käytöstä. Kesäksi on lisäksi sandaalit hankittuna.

Tässä Eccon kenkä. =)

shoe_thumbnail_medium_7307153524.jpg

Kävelykengät on niinkuin ensiaskelkengät. Nahkaiset, hyvän kengän kriteerit täyttävät. Mun mielestä ne korvaavat lenkkarit pikkulapsella.

Ei se popojen ostaminen tosiaan aina ihan helppoa ole :D

Kiitos :) Katellaan mitä kenkäkaupantäti huomenna mulle ehdottaa. Meillä tosin on aika pieni kenkäkauppa ja valikoimat sen mukaiset, mutta toivotaan että hyvät popot lapselle löytyy.

Meillä on ensiaskelkengät, "kangastossut", lenkkarit, sandaalit, ns. paremmat kengät ihmisten ilmoille ja kumpparit. Ehkä vähemmälläkin pärjää, mutta onpahan valinnanvaraa. ;)

mene hyvään kenkäkauppaan lapsi mukana ja pyydä myyjältä apua. Ei se ole niin vaikeaa.
Tai mittaa lapsen jalkopohjan pituus +1,5 cm siihen kasvuvaraa ja osta ilman lasta.
Se on loppujen lopuksi erittäin helppoa. Meillä ostetttin ekat kengät vuoden ikäisena ja sen jälkeen niitä on mennyt monia halpis lenkkareista yli sadan euron talvisaappaisiin........

Kiitoksia vastauksista! :)

Minkä ikäiselle muuten sitten lenkkarit alkaa olla ajankohtaiset ja mihin niitä käytetään? Urheiluunko?

No, periaatteessahan ne ovat urheilujalkineet ihan kaikenikäisillä, eivätkä saisi olla pääasialliset jalkineet koskaan. Se tapa, että pihaleikeissä on lenkkarit ja kävelykengät ovat kauppareissu/kyläilykengät on lapsen jalan kannalta aika huono.

Mun 3 v ja 5 v käyttävät lenkkareita kyllä, mutta paljon myös ns. parempia kenkiä, eivätkä ne eniten käytössä olevat lenkkarit ole jalalle niin kehnot kuin jotkut lenkkarit.

Yhteistyössä