Huomenna eka koulupäivä, täytyykö vanhemman jäädä aamulla sinne vähäksi aikaa vai jätetäänkö vaan lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
luokkalainen kyseessä siis. Viedäänkö vaan pihaan vai mennäänkö siellä sisälle (siis vanhempikin) vai mikä mahtaa olla homman nimi... mitään infoa ei tarkemmin löytynyt myöskään koulupäivän kestosta :0 Vähän olisi kiva tietää, kun mulla on kuitnekin 2 pienempääkin mukana aamulla kun vien...

[QUOTE="tietämätön";24366259]luokkalainen kyseessä siis. Viedäänkö vaan pihaan vai mennäänkö siellä sisälle (siis vanhempikin) vai mikä mahtaa olla homman nimi... mitään infoa ei tarkemmin löytynyt myöskään koulupäivän kestosta :0 Vähän olisi kiva tietää, kun mulla on kuitnekin 2 pienempääkin mukana aamulla kun vien...[/QUOTE]

etkö muista omasta koulun aloituksestasi mitään?

Meillä pari vuotta sitten kun vanhin meni ekalle, niin vanhemmat toi lapsen koulun pihaan jossa rehtori piti pienimuotosen infon. Lapset meni siitä sitten opettajan kanssa luokkaan.

[QUOTE="vieras";24366280]etkö muista omasta koulun aloituksestasi mitään?[/QUOTE]

Jaaah... no tais mun äiti olla silloin siellä luokan perällä istumassa.... Mutta tosiaan olisi kiva jos tällaisesta infottaisiin, mun on vähän vaikea nyt varautua siihen että noiden pienten kanssa sinne jään istuskeleen..

Riippuu koulusta, luulen.

Meillä on uusille vanhemmille kahvitilaisuus aamupäivällä ja aamu alkaa sillä, että kukin opettaja kutsuu oppilaansa nimeltä luokseen koulun kentällä, ekaluokkalaisilla on usein vanhempi tai isosisarus henkisenä tukena tuohon saakka.

Mulla on ollu noi pienemmät mukana molempien isompien koulun aloituksessa, tai vain yksi pieni, kun isompi aloitti koulun ja 6kk ja 2v kun pienempi koululainen aloitti ekaluokan, hetki ollaan siellä luokassa istuttu ja hyvin on menny!
Mut ei läheskään kaikkien vanhemmat olleet ja nyt kun ovat jo koululaiset niin "isoja" 4. ja 6. luokkalaiset, niin eivät ees ota mua mukaansa luokkaan!

Meillä kun lapsi meni ekalle niin rehtori kertoi pihalla mihin aikaan koulu loppuu, eli vanhempien ei tarvinnut mennä luokkaan asti. Minulla oli opettajalle asiaa, eli kävin sen siinä pihalla opettajalle kertomassa ja sovittiin tapaaminen sitten koulun jälkeen...

Luultavasti ei tartte varautua jäämään pidemmäksi aikaa. Pihalla varmaan kertovat koska koulu loppuu ja sitten voi lähteä pois. Yleensä ne roikkumaan jäävät vanhemmat ovat enemmän opettajien kiusana kuin lapsensa nopeasti jättävät vanhemmat.

Itse en ajatellu jäädä roikkumaan, koska tiedän että lapseni on paljon reippaampi ilman mua ja parempi alusta asti oppia siihen, että koulu on hänen "oma juttu", josta hän tietää enemmän kuin äiti.

[QUOTE="vieras";24366280]etkö muista omasta koulun aloituksestasi mitään?[/QUOTE]

Nykyään taitaa olla eri käytännöt kuin 33 vuotta sitten. En muista, mikä oli käytäntö omalla kohdallani.

Uusimmat

Yhteistyössä