Huomenaamulla kirkkoon 9kk:n vauvan kanssa, mitä arvelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huomenaamulla olen ajatellut mennä ns. joulukirkkoon, ja mukaani tulee tietysti vauva, joka on tällä hetkellä 9kk. Minua kuitenkin aprikoittaa eräs asia. Mitä, jos vauvaa ei paikoillaan istuminen miellytäkään? Onhan siellä toki ihmisiä lastensa kanssa, mutta miten pahalla tuota pienen vauvan jokeltelua/muuta äännehtimistä katsotaan? Tiertysti jos pahemmin alkaa itkemään, toki poistun tuottamasta häiriötä.. Mutta että jos ei nyt kuitenkaan kurkun täyttä huuda?

Huvittaa koko kysymys, vaikka ei pitäs, eikä sais. Jos minä kysyn, että menen kirkkoon 1,5-v kaksosten, 3-vuotiaan ja 4-vuotiaan kanssa? Eihän siitä voi tullakaan muuta, ku pieni, keskikokoinen tai suuri show. Kysymys lieneekin, että missä vaiheessa showta poistumme. 9kk on vielä niin helppo. Rauhoittuu maissinaksujen turvin tms.

Mielestäni joulukirkkoon eivät kuulu pitkät vauvamonologit. Vähän ääntä voi toki tulla, samoin kuin aikuisetkin voivat yskiä tms.

Meillä on saman ikäinen vauva, ja on kyllä aika äänekäs tapaus, kun alkaa juttelemaan. Toisaalta voi möllöttää ihan hiljaa pitkät ajat, jos on jännää tekemistä. Sinä itse parhaiten tiedät vauvasi ja sen, saako hänet "vaimennettua" esim. leluilla.

sekaan vaan. jokeltelu ei haittaa mutta jos vauva alkaa itkemään ihan suoraa huutoa niin kuinka kiva siinä enää itsenkään on olla kun eihän sitä itsekään mitään enää kuule tms saati kanssaolijat eli siinä kohtaa on parempi poistua. suotta pilata (jos nyt näin voi sanoa) muiltakin joulukirkossa oloa kun ei siitä sitten itsekkään pääse enää nauttimaan..

Kokeile. Mutta jos alkaa itkeä, poistu. Joulukirkkoon mennään kuulemaan sanaa, ei lapsen itkua.
Olin kerran joulukirkossa, jossa pieni lapsi alkoi itkeä heti kun urut alkoivat soida. Äiti ei saanut lasta rauhoittumaan. Pappi keskeytti saarnan, ei kai viitsinyt puhua lapsen itkun kanssa kilpaa. Äiti ymmärsi poistua.
Moni seurakunta järjesti vauvakirkon.

Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Mä jäisin vauvan kanssa sinne kirkon takaosaan josta on helppo liueta paikalta jos vauva nostaa metelin pystyyn. Ja todella ottaisin maissinaksuja tms matkaan jotka vois vähä auttaa viihtyvyyttä.

Yhteistyössä