Huomaisitko sinä hukkuvan lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ehkä uimarina, mutta uimavalvojana kylläkin.

Itse koin työni varsin stressaavaksi juuri siksi, että piti olla ihan koko ajan kartalla siitä, mitä altaissa tapahtui. Mulla oli valvottavana 3 allasta, joista yhdessä tosin oli hyvin harvoin asiakkaita. Asiakkaista osa (varsinkin ne, joita tapasi säännöllisesti) tykkäsi jutella altaassa ollessaan, mutta silloinkin piti silmien kulkea kaikissa asiakkaissa, eikä vain siinä yhdessä, joka oli juttutuulella.

Eli kyllä ne allasvalvojat katsovat silmä tarkkana ihan koko ajan sinne altaaseen asiakkaisen perään. Tai ainakin minä katsoin, koska niin sen tulisi olla.

No mä en onneksi ole uimavalvoja, mutta ihan jo sen takia ois hyvä huomata tuommonen ettei täällä ole rannoilla uimavalvojia :(

Huomasin kyllä ja ihmettelen miksi uimataidoton lasketaan noin syvään veteen..

Hallissa + rannalla en kyllä paljoakaan seuraile muiden lapsia kun omat ovat matkassa, vaikka osaavatkin uida.

En varmaankaan aina huomaa, kun mulla on kolme omaakin vahdittavaa, ja heistä yksi on vielä uimataidoton. Viime kesänä rannalla kuitenkin huomasin ja kävin vaatteet päällä "kiskomassa" lapsen pois vedestä. Oli uimataitoinen poika, mutta kramppi oli iskenyt jalkaan uimalammen syvässä päässä.

Yhteistyössä