Huomaatko tän taantuman vaikutuksia omassa elämässäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustaläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mustaläski

Aktiivinen jäsen
10.03.2008
1 932
0
36
Siis talouskasvun hidastuminen, lama... Miten ketäkin sitä nyt nimittää.
Metallialalla ainakin sen huomaa. Melkein joka toisessa lafkassa yt-neuvottelut käynnissä, lomautuksia ja uusia ei palkata ollenkaan.
Näin ainakin omalla työssäkäyntialueellani.
Pian tässä valmistutaan työttömäksi vaikka vielä vuosi sitten tilanne näytti ihan hyvältä. Tai ei välttämättä näyttänyt silloinkaan, mutta ehkä sitä ei sitten vaan tyhmä ihminen uskonut mihin tää homma on menossa.

En huomaa, mies alalla jolta ei työt lopu vaikka iskis mikä lama tai taantuma.

muoks. tai no ne rahastot.. mut ne saa laskea, kyllä ne sieltä joskus taas ylös lähtee.

eipä juuri vielä toistaiseksi. isäntä on rakennusalalla että ei tiedä millon häneltä työt loppuu. näillänäkymin ainakin kohteita on myyty kesään eli mennään viel ihan normaalissa tahdissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Sijoitusten arvo on laskenut, mutta ei se normaalia eämää haittaa millään tavalla; nyt on hyvää aikaa lisätä sijoituksia :D

Niinpä. Harmittaa hiukan, kun olen hoitovapaalla, enkä pysty säästämään niin paljon kuin haluaisin.

Huomaan siinä että laskin palkkani uuden "rahan arvon mukaan".. Niin vaikka olen saanut korotuksia joka vuosi ja yhden palkankorotuksenkin niin mulle jää kuukaudessa vähemmän käteen.. eli tavallaan palkka on laskenut siitä mitä se oli n. 6 vuotta sitten :(

-> bensanhinta noussu
->ruoan hinta noussu simona
->kahvilat ja ruokapaikat kalliimpia
->vuokra noussu n.30%
-> bussiliput hinnat noussu
-> sähkö jne..
ei varmaan tarvi jatkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Huomaan siinä että laskin palkkani uuden "rahan arvon mukaan".. Niin vaikka olen saanut korotuksia joka vuosi ja yhden palkankorotuksenkin niin mulle jää kuukaudessa vähemmän käteen.. eli tavallaan palkka on laskenut siitä mitä se oli n. 6 vuotta sitten :(

-> bensanhinta noussu
->ruoan hinta noussu simona
->kahvilat ja ruokapaikat kalliimpia
->vuokra noussu n.30%
-> bussiliput hinnat noussu
-> sähkö jne..
ei varmaan tarvi jatkaa...

Tää on totta, palkat kyllä noussut mutta ei se raha enää riitä siihen mitä ennen.

Yhteistyössä