Huom! Teroluteja popsineet ja niiden aikaan raskautuneet!

Heippa!

Eli itse söin ensimmäisen terolut-kuurini ja nyt sitten kävi niin onnellisesti, että plussa tuli! :heart: Tämä on kuitenkin hyvin varhainen plussa (tiedän, ettei vielä olisi kannattanut testailla, mutta hätähousu olen) ja kaikki on vielä hyvin epävarmaa. Oviksesta on nyt 11-12 päivää.

Haluaisin kysyä teiltä, jotka teroluteja olette syöneet ja sitten raskautuneet: Kestikö raskaus hyvin vai voiko olla jotenkin todennäköisempää, että raskaus menisi kesken terolutejen vaikutuksen hävittyä? Limakalvo jää nyt kuitenkin ikäänkuin omilleen ennen menkkojen oletettua alkamispäivää..

Keskenmenoja tietysti voi olla ihan samalla tavalla kuin muutenkin raskauksissa, mutta jotenkin tämä mietityttää. Erityisesti kiinnostaisi onko jollakin lääkärin mielipidettä asiaan, itse en sitä tajunnut kysyä...

Minä kanssa ehdin kaksi kiertoa teroja syödä, menkat oli niin epäsäännölliset, Itse kanssa plussasin heti kun tero kuuri oli syöty. Nyt rv 16 ja kaikki mennyt todella hyvin, ei mitään ihmeellista ole ollut.

Kiitos kaikille vastauksista, niitä oli ilo lukea! Jotenkin sitä on nyt niin herkillä ja pelkää pahinta. On tämä niin uskomatonta, että testi voikin näyttää kahta ihanaista viivaa, kumpa kestäisi sen yhdeksän kuukautta.... :D

Nostan tätä aloittamaani ketjua..Jostain taas hiipi mieleeni pelko varhaisista keskenmenoista. Eli terojen avulla raskauduin ja nyt ollaan viikoilla 5+5. Menin hölmönä lukemaan liikaa tarinoita keskenmenoista jotka ovat usein johtuneet siitä ettei elimistö tuota tarpeeksi keltarauhashormonia...Minulla kyseistä hormonia ei ilmeisesti erittynyt tarpeeksi kun luteaalivaihe oli niin lyhyt. Terot auttoi asiassa, mutta söin niitä vain sen 10 päivää oviksen jälkeen...Luin, että joskus oma hormonin tuotanto paranee kun kiinnittyminen on onnistunut. Mutta entäs jos ei olekaan parantunut? :ashamed:

Tiedän ettei kannattaisi murehtia ja kuluttaa aikaa siihen, mutta minkäs itselleen mahtaa. Onko niin, että raskausviikolla 8 istukka alkaa jo ylläpitämään raskautta niin että sen jälkeen ei pitäisi tuon keltarauhashormonin vähyyden olla enää esteenä raskauden jatkumiselle? Ihan kun olisin jostain lukenut, mutta en löydä sitä tekstiä enää.

Olisipa ihanaa, jos jollain olisi kertoa kokemuksia asiasta! :) SEE: Miten asiaa sinulle perusteltiin, kun söit teroja rv 10 saakka?

SEE
Älä murehdi, helpohan se on sanoa, muistan että itse olin samasta asiasta huolissani kun teroja alettiin ajamaan alas. En tiedä onko yleinen käytäntö mutta mulle lääkäri perusteli tota syömistä rv 10 asti juuri sillä että tukee omaa olematonta hormoonituotantoa ja parempi syödä raskauden ekat viikot, tukee kiinnitymistä ja kohdun limakalvoa. juuri niinkuin sanoit että kun istukka alkaa toimia. Mutta mulla oli kyllä taustalla usean vuoden hoidot ja liuta myös muita lääkkeitä.

Kiitos SEE!

Tietääkös kukaan, että saisiko miten helposti lähetettä labraan, jos haluais tietää ton progesteroni-arvon tässä vaiheessa? Luulen, etteivät sitä helposti ota enää kun on raskaana...yleensähän se otetaan vain siinä oviksen jälkeen..? Netistä en myöskään löytäny viitearvoja, että paljon se yleensä on raskausaikana? Varmaan niin yksilöllistä.

Yhteistyössä